  • 1. Data: 2023-12-07 00:55:27
    Temat: Re: zdjecie nie jest dowodem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale jak sędziego przekonac?

    Zalezy do czego. Nawet to pokraczne zdjęcie panny młodej pewnie się na
    dowód nadaje, ale niekoniecznie w kwestii jaki gest robiła w jakim
    czasie. Tylko, jak wcześniej wspomniałem, to jest MZ dziwne zdjęcie. Tzn.
    technicznie takie coś da się osiągnąć aparatem, jakby, przykładowo
    skanować wolno obraz z prawej do lewej lub odwrotnie. Tyle, że nie widzę
    tam żadnych zniekształceń, co oznacza też że pani musiałaby stac w
    pewnych momentach zupełnie nieruchomo, a w innych błyskawicznie zmieniać
    układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
    składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

    Już prędzej spodziewam się, że nie tyle oprogramowanie kamery, co
    oprogramowanie dalszej obróbki cos takiego zrobiło. Te applowskie
    zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
    mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki
    instagram.

    > O bezczelnosc ...

    ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
    czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
    wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2023-12-07 06:26:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
    > czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
    > wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

    Huałej był pierwszy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-12-07 15:54:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Dec 2023 23:55:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
    > składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

    Ale to jest zwykłe zdjęcie z iphona.
    Ktory widać standardowo robi pare zdjęc, a potem fotomontaż z nich.

    A pani po prostu ruszała rękami w czasie robienia.

> [...]
    > zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
    > mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki

    Moze i cos takiego jest, ale powątpiewam.
    Normanie to raczej jedno zdjęcie wskazujesz do dalszego użycia.
    Ale moze dla Apple zrobili "coś lepszego".

    > ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
    > czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
    > wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

    Problem z naswietalaniem jest (w komórkach), ale przy okazji
    polepszyli pare innych :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-12-08 00:29:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to jest zwykłe zdjęcie z iphona.
    > Ktory widać standardowo robi pare zdjęc, a potem fotomontaż z nich.

    No to teraz rozważ sytuacje, jak zrobić ten fotomontaż żeby wyszło na
    zdjęciu co wyszło. I nie mówię tu tylko o tych rękach, a np. o tym, że
    nie są półprzejrzyste i nie ma tam też innych artefaktów. Można to
    zrobić MZ na 3 sposoby, tylko że albo mają one watpliwy technicznie sens,
    albo wymagałyby niesamowicie rozbudowanych algorytmów analizy
    przedmiotowej obrazu. Jak skomputeryzowana by tu obróbka zdjęcia nie
    była, trochę wątpię aby ajfon miał takie algorytmy.

    > Problem z naswietalaniem jest (w komórkach), ale przy okazji
    > polepszyli pare innych :-)

    No i po to m.in. robi się te kilka zdjęć naraz, żeby np. zwiększyć
    zakres dynamiczny (bracketing) czy zredukować szumy, tylko wtedy te
    zdjęcia są robione jako pewna składowa zakresu lub średniej klatek, jak
    to nazwać? W każdym razie nie wydaje się, że działa to tak, że wycinasz
    1/3 lewej cześci pierwszego zdjęcia, doklejasz 1/3 środkowej drugiego i
    1/3 prawej trzeciego.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-12-08 19:14:09
    Od: Hanss Kloss <n...@a...com.pl>

> [...]
    > przedmiotowej obrazu. Jak skomputeryzowana by tu obróbka zdjęcia nie
    > była, trochę wątpię aby ajfon miał takie algorytmy.

    IMHO algorytm w wersji prostej: 2 zdjęcia z różną ekspozycją złożone
    gdzieś pośrodku z góry na dół wg krawędzi dużego kontrastu. Np. lewa
    krawędź od dołu: suknia, ręka, szyja, włosy, rama lustra. Jakiś problem
    mógłby być na podłodze, bo wygląda na jednolicie naświetloną wiec
    algorytm raczej wycinał tak aby całe obiekty: człowiek, lustro, podłoga,
    pufa itp. były z jednego zdjęcia. Wykrywanie obiektów w komórkach jest
    już od dawna dostępne a teraz często procesory mają jakiś "dopalacz"
    sieci neuronowej.

    --
    KLoSS

  • 6. Data: 2023-12-12 02:07:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-08, Hanss Kloss <n...@a...com.pl> wrote:

    > IMHO algorytm w wersji prostej: 2 zdjęcia z różną ekspozycją złożone
    > gdzieś pośrodku z góry na dół wg krawędzi dużego kontrastu. Np. lewa
    > krawędź od dołu: suknia, ręka, szyja, włosy, rama lustra. Jakiś problem

    Pytanie po co? Czemu by taki zabieg miał słuzyć? Nb. podobny efekt dałoby
    się też otrzymać typową migawką szczelinową, przyjmując, ze przyszła
    pani młoda miota się 2x przy 1/3 klatki :)

> [...]
    > pufa itp. były z jednego zdjęcia. Wykrywanie obiektów w komórkach jest
    > już od dawna dostępne a teraz często procesory mają jakiś "dopalacz"

    No własnie się zastanawiam czy szansa na taki AI w komórce jest.
    Musiałby wychwucić całą postac, dość drobne ręce z palcami etc. Tam się
    tez cienie pozmieniały, ale tu przy typowym nałozeniu klatek, nie byłoby
    to raczej widoczne.

    --
    Marcin