  • 1. Data: 2023-04-17 01:57:08
    Temat: photo editor na iPada
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Witam
    Jaki program do obrobki zdjec/RAW na iPada?
    Po przeczytaniu dziesiatek recenczji i zestawien, i przyjrzeniu sie blizej
    (odpadl m.in. Affinity Photo i Snapseed) na placu boju zostaly:
    Lightroom, Darkroom i Pixelmator Photo (czyli Photomator).
    Zeby miec z nich pozytek trzeba za nie zaplacic, bo inaczej wazne funkcje
    nie dzialaja. Photomator w ogole nie ma wersji darmowej.

    I teraz tak - Lightroom bylby pierwszym wyborem, zwlaszcza ze przez wiele
    lat uzywalem komputerowego Lightrooma i bardzo go lubilem. Ta wersja
    ipadowa jest oczywiscie prymitywna do bolu, ale ergonomia mi wciaz
    odpowiada i zaskakujaco duzo mozna ta apka osiagnac. No, ale zdecydowanie
    odrzuca mnie subskrypcja.

    Z kolei Darkroom wciaz nie dorobil sie healing tool. Moim zdaniem - ficzer
    raczej podstawowy. Nawet stary iPhoto mial narzedzie do usuwania plamek.
    Cena za apke na stronie jest 75USD (za opcje ,,dozywotnia"), ale w
    Applestore wyswietla sie 450zl. To juz dosc drogo jest. No i jakoś rzadko
    aktualizuja te strone, a na maile nie odpowiadaja (pytalem w sprawie tej
    dziwnej roznicy cenowej). Niby maja tam zglaszanie proponowanych funkcji i
    nawet wisi tam roadmap, ale odnosze wrazenie ze to moze byc projekt na
    wymarciu.

    Pixelmatora/Photomatora nawet sobie kupllem, jeszcze po starej cenie. Jak
    za te cene to nawet ok. Ostatni update - imponujaca niespodzianka - wniosl
    sporo, ale niektore rzeczy wciaz nie dzialaja jak powinny (np. odszumianie,
    inteligentne zwiekszanie rozdzielczosci). Brakuje mi tez osobnych suwakow
    white i black obok highlight i shadows. Ale oni twierdza ze to
    niepotrzebne. No i korekta geometrii niewygodna jest (niepotrzebnie rozbili
    to na 3 sekcje. Fajnie by bylo, gdyby zrobili tak, jak SKRWT, a najlepiej
    kupili SKRWT. Ergonomia menu tez do poprawy.
    I efekt koncowy, znaczy Image Quality chyba slabszy niz w Lightroomie.

    --
    Titus Atomicus

  • 2. Data: 2023-05-29 13:25:29
    Temat: Re: photo editor na iPada
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    T...@s...in.the.world w
    [............]
    > (odpadl m.in. Affinity Photo i Snapseed)

    co nie tak z snapseed?

  • 3. Data: 2023-07-30 03:49:26
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
    > T...@s...in.the.world w
    > [............]
    >
    > co nie tak z snapseed?

    Jak dla mnie - nieergonomiczny.

    A Pixelmator czyli obecnie Photomator - coraz ciekawszy..

    --
    Titus Atomicus

  • 4. Data: 2023-07-31 02:13:50
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    T...@s...in.the.world w
    > Jak dla mnie - nieergonomiczny.
    > A Pixelmator czyli obecnie Photomator - coraz ciekawszy..

    jak czytam w root poscie o tym, jak skopany/niedorobiony jest pixelmator, to
    snapseed wychodzi na arcydzielo. I funkcjonalnosci, i ergo takze.

  • 5. Data: 2023-09-19 12:26:23
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
> [...]
    >
    > jak czytam w root poscie o tym, jak skopany/niedorobiony jest pixelmator, to
    > snapseed wychodzi na arcydzielo. I funkcjonalnosci, i ergo takze.

    Wypowiadam sie nt Photomatora (dawniej: Pixelmator Photo)
    Probowales uzywac jednego i drugiego?
    Jak dla mnie Snapseed odpada w przedbiegach.

    --
    Titus Atomicus

  • 6. Data: 2023-09-19 18:54:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    T...@s...in.the.world w
    > Wypowiadam sie nt Photomatora (dawniej: Pixelmator Photo)
    > Probowales uzywac jednego i drugiego?
    > Jak dla mnie Snapseed odpada w przedbiegach.

    napisalem: "jak czytam w root poscie". Komplementow za duzo nie napisales o
    photomatorze, wrecz przeciwnie. I na tym tylko opieram sie. Nie uzywalem, bo
    nie ma na androida (ztcw).
    poza tym: jesli z glowa i z wiedza, i z czuciem uzywac snapseed, to efekty
    moga byc b. dobre. Widzialem nie tak dawno wystawe street-foto, duzo zdjec
    glownie po snapseed, czesc tez po lightroomie - efekty znakomite w obu
    przypadkach.

  • 7. Data: 2023-09-26 23:15:53
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > napisalem: "jak czytam w root poscie". Komplementow za duzo nie napisales o
    > photomatorze, wrecz przeciwnie. I na tym tylko opieram sie.

    No, ale aplikacja sie rozwija. Z kazdym updatem kokejne duze zmiany.

    >Nie uzywalem, bo
    > nie ma na androida (ztcw).
    > poza tym: jesli z glowa i z wiedza, i z czuciem uzywac snapseed, to efekty
    > moga byc b. dobre.
    No, to tak jak GIMPem i komercyjnymi programami.
    Niby mozna osigqnac podobne rezultaty, ale trzeba kombinowac...

    >Widzialem nie tak dawno wystawe street-foto, duzo zdjec
    > glownie po snapseed, czesc tez po lightroomie - efekty znakomite w obu
    > przypadkach.

    j.w.

    --
    Titus Atomicus