  • 1. Data: 2009-10-12 12:16:38
    Temat: gotowe skrypty/systemy cms, e-sklepow - pytanie
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Planuję uruchomić serwis internetowy oraz sklep internetowy. Myślałem
    o oparciu ich o dostępne darmowe "systemy cms" oraz skrypty sklepów
    internetowych.

    Z tych pierwszych (nie chcę wywołać flejmu co jest cms, a co nie), mam
    na myśli joomlę chociażby. Czy to dobry pomysł? Wyczytałem, że potrafi
    być dziurawa, jest sporo łat, ciężko z aktualizacją do nowszych wersji i
    tak dalej. Nie wiem też, jak z wydajnością tego skryptu, tj., czy przy
    większym obciążeniu się nie wyłoży.

    Co do sklepów, oscommerce to chyba już przeżytek, słabo napisany
    skrypt, padający przy większym obciążeniu, orający bazę danych każdym
    zapytaniem, czy to mit, czy prawda? Myślałem o oprogramowaniu magento,
    prestashop.

    Oczywiście myślałem o zwróceniu się do firm, które oferują swoje
    e-sklepy, czy systemy cms, jednakże w tej chwili (w fazie początkowej
    projektów) wolałbym wykorzystać darmowe skrypty i włożyć w nie trochę
    swojej (i nie tylko) pracy i zobaczyć, co z tego wyniknie.

    Czy mógłbym prosić o propozycje, za i przeciw w wyborze systemu cms
    oraz skryptu sklepu internetowego? Oczywiście opinie nt. joomli,
    magento, os commerce, czy prestashop chętnie doczytam.

    Dzięki!

    P.S. nie czytam grupy na co dzień, doczytałem dwa miesiące wstecz wątki,
    jeśli to złe miejsce na tego typu post, przepraszam z góry ;)

    Pozdr,
    Rafał

  • 2. Data: 2009-10-12 16:23:06
    Temat: Re: gotowe skrypty/systemy cms, e-sklepow - pytanie
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    RD pisze:
    > Czy mógłbym prosić o propozycje, za i przeciw w wyborze systemu cms
    > oraz skryptu sklepu internetowego? Oczywiście opinie nt. joomli,
    > magento, os commerce, czy prestashop chętnie doczytam.

    Magento i Prestashop są dużo lepszym rozwiązaniem niż większość tanich
    (powiedzmy do 1000zł), komercyjnych skryptów. Np. popularny shoper.pl w
    porównaniu do wymienionych to twór pełen błędów i kodu pisanego przez
    studentów na kolanie.

    Co wybrać? Imho, Prestashop jest łatwiejszy w modyfikacji niż Magento.
    Najlepiej zainstaluj oba i sam zobacz co lepiej Ci pasuje.

    Joomla na pewno będzie lepsza od większości "autorskich" systemów z
    Allegro ale napisz co za "serwis internetowy" chcesz uruchomić - być
    może strzelasz do muchy z armaty ;)

    --
    kamil d

  • 3. Data: 2009-10-12 20:10:30
    Od: RD <r...@g...com1>

    kamil d pisze:
> [...]
    >
    > Co wybrać? Imho, Prestashop jest łatwiejszy w modyfikacji niż Magento.
    > Najlepiej zainstaluj oba i sam zobacz co lepiej Ci pasuje.

    Już wcześniej to robiłem, przymierzałem się do obydwu. Magento do
    modyfikacji (przynajmniej wizualnej - przygotowanej grafiki) nie będzie
    trudniejszy, ale zgodzę się, że - nazwijmy to - dokonfigurowanie tego
    skryptu/systemu przez jego modularność zajmuje trochę czasu.

    A czy oprócz w/w jest coś godnego uwagi?

    Czy znasz/znacie przykłady wdrożonych Magento i Prestashop na polskim
    rynku?

    > Joomla na pewno będzie lepsza od większości "autorskich" systemów z
    > Allegro ale napisz co za "serwis internetowy" chcesz uruchomić - być
    > może strzelasz do muchy z armaty ;)

    Nazwijmy to katalog firm z rozbudowanym panelem dla użytkowników.
    Kilkadziesiąt tysięcy wpisów firm i nie wiem ile chętnych użytkowników
    do korzystania z tej wiedzy. Joomla nie byłaby zła, jeśli chodzi o
    przygotowania, kwestia tylko, czy sobie poradzi i czy nie będzie serem
    szwajcarskim podatnym na ataki.

    Pozdr,
    Rafał

  • 4. Data: 2009-10-13 08:21:44
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

> [...]
    > korzystania z tej wiedzy. Joomla nie byłaby zła, jeśli chodzi o
    > przygotowania, kwestia tylko, czy sobie poradzi i czy nie będzie serem

    Jak bedziesz uwazny na to co robisz z joomla.. i nie instalowal glupawych
    dodatkow, to serem szwajcarskim napewno nie bedzie. Zreszta polecam lekture
    www.joomla.pl

  • 5. Data: 2009-10-13 08:28:39
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    > Czy znasz/znacie przykłady wdrożonych Magento i Prestashop na polskim
    > rynku?

    A czy ten Magento to nie jest jakis taki wolny przypadkiem? Kazde moje info
    znalezione na temat tego skryptu.. zaczyna sie od slow wolny..
    optymalizacja.. musisz miec dobre zaplecze hostujace.. itp Czy to prawda?
    Wdrozyles na tym skrypcie jakies wieksze sklepy?