  • 1. Data: 2005-08-23 06:29:57
    Temat: Oszustwo - wyłudzenie - ochrona danych osobowych
    Od: Dariusz Chmielewski <m...@g...pl>

    Osoba używająca mojego nazwiska i adresu domowego w bezczelny sposób
    oszukuje chętnych do kupna kart kodowych do odbioru Cyfry+. Na mój
    adres domowy przychodzą listy z pretensjami od oszukanych osób, jak
    również odbieram w tej samej sprawie telefony . Zakładam, że osoba ta
    musi mieć gdzieś konto w jakimś banku internetowym. Policja podchodzi
    do sprawy z rezerwą, bo według nich nie jestem osobą pokrzywdzoną.
    Sprawa się gmatwa, ponieważ towary oferowane do sprzedaży są
    nielegalne, a więc poszkodowani nie kwapią się do składania skarg.
    Czy wykorzystywanie moich danych osobowych (zdobytych przy pomocy
    podstępu) podlega Ustawie o ochronie danych i czy taka działalność
    jest ścigana z urzędu? Ja mam znikome szanse aby namierzyć intruza, a
    z drugiej strony danych jest wystarczająco dużo, aby wyspecjalizowane
    służby to zrobiły.

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/

  • 2. Data: 2005-08-23 19:02:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Chmielewski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ndglg19a4vfa1dri8bct63sal1u45g541g@4ax.com...

    Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa może zgłosić
    każda osoba, która się o tym dowiedziała. Nie musi być wcale
    pokrzywdzoną. Ponieważ posiadasz bogatą wiedzę na ten temat, więc złóż
    zawiadomienie o przestępstwie oszustwa na szkodę CYFRA+, bo przecież
    sprzedaż nielegalnych kart w nich uderza. A resztę zostaw organom
    ścigania.