  • 11. Data: 2021-01-26 17:08:37
    Temat: Re: Polacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że została zhakowana
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Wydźwięk artykułu / raportu jest jasny.
    > _Ludzie_ nie zabezpieczają swoich urządzeń, a nie "urządzeń nie da się
    > zabezpieczyć". Tylko tyle i aż tyle.

    Wydźwięk artykułu to ja nie wiem, natomiast prawda jest taka, że żadnego
    urządzenia nie da się w 100% zabezpieczyć (ani w ogóle w 100% dobrze
    zrobić).

    Receptą na ten problem jest redundancja (np. zabezpieczeń), a nie zmiana
    urządzenia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2021-01-26 17:10:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ale to nie telefon jest niebezpieczny, tylko użytkownik.
    > 99% włamów to socjotechnika, a nie wykorzystanie dziur.

    Czy to znaczy, że banki chcą proporcje odwrócić? To może być kiepsko.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2021-01-26 18:14:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale to nie telefon jest niebezpieczny, tylko użytkownik.
    > 99% włamów to socjotechnika, a nie wykorzystanie dziur.

    To prawda akurat, ale też trochę ogólny brak wiedzy .
    Np ostatnio moja żona sprawdzała
    w sieci czy odpowiedż SMS na ofertę telefonu
    nie kosztuje przypadkiem 100zł a z kolei w znajomej
    firmie pracownik kasował wszystkie maile przychadzące
    z załącznikami (w tym intratne kontrakty)
    , bo bał się, że coś tam jest zainfekowane.

  • 14. Data: 2021-01-26 18:52:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Zresztą, zdaje się, ceny w oddziałach są takie, że powinno im się
    >opłacać?
    >Nie?

    Trudno powiedziec - pracownik kosztuje, biurko kosztuje.

    Tak czy inaczej - widac nie chca na takiej obsludze zarabiac ... i
    slusznie, klient woli darmowo :-)

    >A to jest im potrzebne? No bo jeszcze liczba klientów może robić
    >wrażenie. Obroty, a najlepiej zyski - robią wrażenie. Ale
    >nowoczesność?
    >Niektóre banki właśnie podkreślają, że one już od XXX lat, że nigdy
    >kasy
    >nie ukradły itd.

    Jak podkresla, ze oni ciagle w tych samych oddzialach obsluguja i tak
    samo jak XXX lat temu - mnie odrzucą :-)

    >Pewnie tak.
    >Tylko samymi SMSami nie można komuś wyczyścić konta.

    Inne dane mozna uzyskac innymi technikami.

    J.

  • 15. Data: 2021-01-26 19:53:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-26, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Wydźwięk artykułu to ja nie wiem, natomiast prawda jest taka, że żadnego
    > urządzenia nie da się w 100% zabezpieczyć (ani w ogóle w 100% dobrze
    > zrobić).

    Jasne. Ale prawda jest też taka, że na bieżąco aktualizowane urządzenia
    na których mamy zainstalowane zweryfikowane aplikacje są podatne
    praktycznie jedynie na ataki specjalistów zarabiających miliony monet.
    Niedawno o tym dyskusja była przecież.

    Złodziejom pozostaje więc socjotechnika i takie przymilenie się do
    użytkownika, żeby sam sobie pobrał i zainstalował złośliwe
    oprogramowanie.

    > Receptą na ten problem jest redundancja (np. zabezpieczeń), a nie zmiana
    > urządzenia.

    Przy socjotechnice? Absolutnie nie.
    Tu pomoże jedynie wiedza nt. użytkowania urządzenia, mózg, ostrożność, a w
    ostateczności
    ew. jakieś algorytmy sztucznej inteligencji (po stronie banku) wykrywające nietypowe
    zachowanie po stronie użytkownika.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2021-01-26 19:58:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-26, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Czy to znaczy, że banki chcą proporcje odwrócić? To może być kiepsko.

    Ale co odwrócić? Myślisz, że komputer + <autoryzacja> jest
    bezpieczniejsza? To po xuj banki walą tyle ostrzeżeń o phisingu?

    PS. Nie wiem jak Ty, ale ja dostaję kopię SMSów na komputer, zegarek,
    tablet i drugi komputer i to od lat. I nie tylko ja, także słynne
    "dwa urządzenia" to już tak co najmniej od 2014 roku bujda.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2021-01-26 23:06:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > na których mamy zainstalowane zweryfikowane aplikacje są podatne
    > praktycznie jedynie na ataki specjalistów zarabiających miliony monet.
    a czy nie jest tak, że lepiej jest miec niszową wersję sytemu
    operacyjnego, bo "automat" włamujący jej nie ogranie?

  • 18. Data: 2021-01-27 09:53:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-26, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    [...]

    > a czy nie jest tak, że lepiej jest miec niszową wersję sytemu
    > operacyjnego, bo "automat" włamujący jej nie ogranie?

    A co masz na myśli pisząc o niszowym systemie?
    Bo w sektorze smartfonów to takich nie ma, chyba że piszesz o tym od
    huawei. Ale onn pewnie ma backdoory wbudowane ;p

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2021-01-27 10:14:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Ale to nie telefon jest niebezpieczny, tylko użytkownik.
    > 99% włamów to socjotechnika, a nie wykorzystanie dziur.

    To jest coś na rzeczy w ZABEZPIECZANIU smartfona czy to bełkot
    marketingowy a natura androida jest taka że co byś nie kombinował to
    lepiej i tak nie będzie.

    JAK JEST?

  • 20. Data: 2021-01-27 10:17:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Receptą na ten problem jest redundancja (np. zabezpieczeń), a nie zmiana
    > urządzenia.

    To chyba opieranie się tylko na jednym urządzeniu/APCE jak sugerują
    banki/sklepy nie jest rozsądnym podejściem.