  • 21. Data: 2021-01-27 10:19:39
    Temat: Re: Polacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że została zhakowana
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > że na bieżąco aktualizowane urządzenia

    O widzisz. Trzeba by kupować co rok nowego smartfona.
    Ale ten 4 letni też normalnie działa więc... ;-)

  • 22. Data: 2021-01-27 10:22:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Mam gdzieś w szufladzie Lumię1020 z windowsem 8.1 i kiedyś na niej
    normalnie działała aplikacja Millenium.

    Trzeba to sprawdzić ;-)

  • 23. Data: 2021-01-27 10:26:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 15:26, Miroo pisze:

    > Czy są gdzieś na ten temat jakieś konkrety?

    Nie ma ale czy to na pewno tylko nagonka na instalowanie jakiegoś gówna
    z Plusa?
    Czy może jest coś na rzeczy?
    Mnóstwo ludzi używa starszych wersji androida bo aktualizacji NIE MA.

  • 24. Data: 2021-01-27 10:36:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-27, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > O widzisz. Trzeba by kupować co rok nowego smartfona.
    > Ale ten 4 letni też normalnie działa więc... ;-)

    Nie, nie trzeba. Trzeba kupować mądrze, patrząc na zakres wsparcia
    producenta. Taki iPhone 6S (telefon z 2015 roku) jest wspierany
    przez najnowszy system (iOS).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2021-01-27 10:39:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.01.2021 o 09:53, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2021-01-26, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A co masz na myśli pisząc o niszowym systemie?
    > Bo w sektorze smartfonów to takich nie ma, chyba że piszesz o tym od
    > huawei. Ale onn pewnie ma backdoory wbudowane ;p

    lineage i podobne

  • 26. Data: 2021-01-27 11:36:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Znaczy trzeba kupować te droższe a najlepiej flagowce ;-)

  • 27. Data: 2021-01-27 13:18:58
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2021.01.27 o 10:26, _Master_ pisze:

    > Nie ma ale czy to na pewno tylko nagonka na instalowanie jakiegoś gówna
    > z Plusa?
    > Czy może jest coś na rzeczy?
    > Mnóstwo ludzi używa starszych wersji androida bo aktualizacji NIE MA.

    No i przynajmniej nie mają nowych, zamówionych przez NSA i MOSAD luk ;)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2021-01-27 14:54:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 18:52, J.F. pisze:
    > Inne dane mozna uzyskac innymi technikami.

    A jak przejmiesz Androida to masz wszystko na tacy.

    Jak tam nie wiem. Pismaki STRASZĄ ;-)

  • 29. Data: 2021-01-27 15:03:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To chyba mniejszy problem niż wyczyszczenie konta.

    A swoją drogą. Jak już wydarzy się plaga "ataków na apki"
    (tak wiem ... kraczę)
    to mogę się założyć że banksterka będzie wytykać używanie starego
    systemu bez antywirusa.
    I nie mamy pańskiego płaszcza ;-)

  • 30. Data: 2021-01-27 16:44:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Jasne. Ale prawda jest też taka, że na bieżąco aktualizowane urządzenia
    > na których mamy zainstalowane zweryfikowane aplikacje są podatne
    > praktycznie jedynie na ataki specjalistów zarabiających miliony monet.

    Lepiej jest używać urządzenia aktualizowanego na bieżąco, to prawda.
    Nie daje to 100% gwarancji, ale jest lepsze niż używanie starego
    systemu, do którego skończyły się aktualizacje.
    Natomiast raz na jakiś czas wykrywane są dziury, które (aż zostaną
    załatane) mogą być zdalnie wykorzystane przez osoby z bardziej
    powszechnymi umiejętnościami. Ale nie to jest głównym problemem.

    Problem leży w starszych urządzeniach (ze starszymi systemami). Te są
    często podatne na znane od dawna ataki. Nie wiem jak to wygląda
    w przypadku iphonów, bo trzymam się od tej firmy z daleka, ale starsze
    androidowe telefony i tablety oraz np. pecety z Windows 7 to jest
    powszechne zjawisko. I receptą nie jest wywalenie ich wszystkich.

    Oczywiście głównym problemem dla włamywacza jest uzyskanie dostępu do
    urządzenia, jeśli już ten dostęp uzyska, to uzyskanie praw roota jest
    łatwiejsze.

    > Złodziejom pozostaje więc socjotechnika i takie przymilenie się do
    > użytkownika, żeby sam sobie pobrał i zainstalował złośliwe
    > oprogramowanie.

    To jest trudne. Łatwiej np. dodać jakąś dziurę do (niby) zwykłego softu,
    albo np. podmienić pakiet instalacyjny jakiegoś istniejącego
    oprogramowania (Windows).

    > Przy socjotechnice? Absolutnie nie.

    Owszem także tak. Są różne poziomy działań, na które można namówić
    usera.

    Aczkolwiek dla ludzi, którzy mają konto na np. gmailu, i gdy tylko widzą
    - gdziekolwiek - napis "zaloguj się", to natychmiast podają tam swój
    gmailowy login i hasło, to ja nie widzę łatwego rozwiązania.

    > Tu pomoże jedynie wiedza nt. użytkowania urządzenia, mózg, ostrożność,
    > a w ostateczności ew. jakieś algorytmy sztucznej inteligencji (po
    > stronie banku) wykrywające nietypowe zachowanie po stronie
    > użytkownika.

    Sztucznej inteligencji albo inne, to oczywiście może czasem pomóc.
    Faktem jest, że każde urządzenie i w ogóle każde rozwiązanie wymaga
    jakichś umiejętności i myślenia. O komputerach i Internecie ludzie
    często mają odmienne zdanie.

    Druga sprawa - nigdy nie ma gwarancji, nawet specjaliści od takich
    zagadnień mogą mieć np. gorszy dzień i popełnić tego typu błąd.
    Redundancja bardzo mocno zmniejsza szanse na taki scenariusz.
    --
    Krzysztof Hałasa