  • 1. Data: 2022-03-24 14:39:07
    Temat: gwintowanie nierdzewki
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Gwint wewnętrzny. Czym to się robi? Normalny gwintownik HSS w
    (nieznanego gatunku) nierdzewce jest na granicy pęknięcia. Ani ręczne,
    ani tym bardziej maszynowe.
    Chodzi o śruby raczej małych średnic, powiedzmy 3-8mm.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2022-03-24 14:58:08
    Temat: Re: gwintowanie nierdzewki
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24.03.2022 o 14:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > ani tym bardziej maszynowe.
    > Chodzi o śruby raczej małych średnic, powiedzmy 3-8mm.

    Wierci się OIDP wiertłami kobaltowymi, więc może są też gwintowniki
    kobaltowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2022-03-24 15:18:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 marca 2022 o 14:58:11 UTC+1 yabba napisał(a):

    > Wierci się OIDP wiertłami kobaltowymi, więc może są też gwintowniki
    > kobaltowe.
    >

    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > yabba
    Dawno temu pracowałem w fabryce w której ciężko było znaleźć materiał inny niż
    nierdzewny i kwasoodporny. Wiercili wiertłami z hss, gwinty robili narzędziami z hss.
    Myk był w smarowaniu. Używali czegoś podobnego do łoju. Nikt tam nie słyszał o jakie
    wiertlach kobaltowych. W płaskowniki o grubości 30mm wiercili otwory pod gwint M10 i
    potem gwintowali na wiertarce stołowej z przystawka prawo-lewo. Wiertło co jakiś
    czas, ale nie minuty a raczej godziny, ślusarz zakładał świeżo naostrzone w
    narzędziowni. Gwintownik do ostrzenia wystarczał na tysiące otworów. Może oprócz
    chęci trzeba jeszcze umieć.

  • 4. Data: 2022-03-25 00:13:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 24 March 2022 at 22:39:09 UTC+9, Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > ani tym bardziej maszynowe.
    > Chodzi o śruby raczej małych średnic, powiedzmy 3-8mm.

    Jaki to gatunek?

  • 5. Data: 2022-03-25 01:16:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 25 March 2022 at 00:13:14 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:

    > Jaki to gatunek?
    nitować

  • 6. Data: 2022-03-25 06:13:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > ani tym bardziej maszynowe.
    > Chodzi o śruby raczej małych średnic, powiedzmy 3-8mm.
    Bez problemu robi się to gwintownikami przyzwoitej jakości.
    Ja używam Fanar albo Cztool i w profilach o grubości ścianki poniżej 3
    mm daje radę gwintownik maszynowy. Oczywiście gwintujemy nie na sucho
    tylko smarujemy - tu polecam Terebor.
    Jacek

  • 7. Data: 2022-03-26 05:47:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 March 2022 at 14:13:12 UTC+9, Jacek wrote:

    > Bez problemu robi się to gwintownikami przyzwoitej jakości.

    Jeśli Pawłowi się gwintownik się męczy to może znaczyć że robi dziurę w jakimś tasaku
    rzeźniczym, albo pile tarczowej. Tu nawet przyzwoite gwintowniki nie dadzą rady.

  • 8. Data: 2022-03-26 09:41:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 21:47:37 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Jeśli Pawłowi się gwintownik się męczy to może znaczyć że robi dziurę w jakimś
    tasaku rzeźniczym, albo pile tarczowej. Tu nawet przyzwoite gwintowniki nie dadzą
    rady.

    Zaraz .. a co jest specyficznego w tasaku rzeźniczym?
    Taki z nierdzewki ?

    J.

  • 9. Data: 2022-03-26 11:04:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-03-24 o 14:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > ani tym bardziej maszynowe.
    > Chodzi o śruby raczej małych średnic, powiedzmy 3-8mm.

    Jak pokonać problemy, np. z utwardzaniem się nierdzewki przy obróbce,
    podano tutaj:
    https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/narzedzia-porady/
    gwintowanie-stali-nierdzewnej-jaki-gwintownik-wybrac
    /

    WM

  • 10. Data: 2022-03-26 13:04:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 26 March 2022 at 17:42:18 UTC+9, J.F wrote:

    tasaku rzeźniczym, albo pile tarczowej. Tu nawet przyzwoite gwintowniki nie dadzą
    rady.
    > Zaraz .. a co jest specyficznego w tasaku rzeźniczym?

    Gatunek nierdzewki.

    > Taki z nierdzewki ?

    Ale z martenzytycznej.