  • 1. Data: 2010-08-25 18:36:40
    Temat: html5, input type date i format daty
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Nie mogę znaleźć w dokumentacji:

    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/states-of-the-type-attribute.html#date-and-t
    ime-state

    informacji o tym, w jakim formacie potrzebuję uzyskać datę. Obecnie
    input type date do pola wstawia datę w formacie yyyy-mm-dd.

    Czy aby jedynym sposobem była zamiana JS-em na to, co chcę? Jeśli tak,
    to aż dziwne, że tego by nie przewidzieli.

    Google nie daje żadnych sensowych rezultatów w szukaniu informacji na
    powyższy temat lub źle szukam :/

    --
    Peter

  • 2. Data: 2010-08-25 22:18:50
    Temat: Re: html5, input type date i format daty
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 25 Aug 2010 19:36:40 +0100, Peter May <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > informacji o tym, w jakim formacie potrzebuję uzyskać datę. Obecnie
    > input type date do pola wstawia datę w formacie yyyy-mm-dd.

    Wartość w value ma być w tym formacie zawsze i wszędzie, we wszystkich
    przeglądarkach, nawet jak użytkownik używa daty w postaci chińskich
    dynastii.

    Format daty wyświetlany przez przeglądarkę nie musi mieć nic wspólnego z
    datą w value. Przeglądarce wolno (i jest to zalecane) pokazywać value
    przetłumaczone na format preferowany przez użytkownika.

    Niestety autor strony nie ma możliwości narzucenia wyświetlanego formatu i
    wciskanie czegoś innego w value nic nie da.

    Jeżeli masz dobry powód, żeby kontrolować wyświetlany format daty (inny,
    niż że przeglądarka X jeszcze nie obsługuje HTML5), to można by to dodać
    do HTML.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-08-26 05:52:32
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-26 00:18, porneL pisze:

> [...]
    > datą w value. Przeglądarce wolno (i jest to zalecane) pokazywać value
    > przetłumaczone na format preferowany przez użytkownika.

    A, czyli wybierany format daty jest taki, jaki użytkownik ma określony w
    swoim systemie? Bo chyba tak to rozumiem. W takim razie nic w
    specyfikacji nie mogłem znaleźć na ten temat.

    > Niestety autor strony nie ma możliwości narzucenia wyświetlanego formatu
    > i wciskanie czegoś innego w value nic nie da.

    To trochę dziwne. Ja akurat potrzebuję formatu dd-mm-yyyy, a na siłę mam
    yyyy-mm-dd :/ Zatem jednym z rozwiązań może być zamiana po stronie
    serwera lub klienta na taki format, jaki potrzebuję.

    > Jeżeli masz dobry powód, żeby kontrolować wyświetlany format daty (inny,
    > niż że przeglądarka X jeszcze nie obsługuje HTML5), to można by to dodać
    > do HTML.

    Powód mam taki, jak wyżej.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2010-08-26 09:57:27
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-26 07:52, Peter May wrote:

    > A, czyli wybierany format daty jest taki, jaki użytkownik ma określony w
    > swoim systemie?

    Taki widzi w inpucie, jaki ma w systemie ustawiony. Ty po stronie
    serwera dostaniesz yyyy-mm-dd niezależnie od tego co user widzi. Tak ja
    to zrozumiałem ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2010-08-26 18:21:58
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 26 Aug 2010 10:57:27 +0100, wrote:

    > Taki widzi w inpucie, jaki ma w systemie ustawiony. Ty po stronie
    > serwera dostaniesz yyyy-mm-dd niezależnie od tego co user widzi. Tak ja
    > to zrozumiałem ;)

    Tak, o to chodzi.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2010-08-26 22:03:18
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-26 20:21, porneL pisze:

    > Tak, o to chodzi.

    Czegoś nie rozumiem. Wysyłam do serwera taki format daty, jaki mam
    ustawiony w komputerze. Zatem w skali międzynarodowej będą to różne
    formaty. W jaki sposób mam po stronie serwera "zgadnąć" format daty?

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-08-26 22:17:53
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 26 Aug 2010 23:03:18 +0100, Peter May <p...@o...pl> wrote:

    > Czegoś nie rozumiem. Wysyłam do serwera taki format daty, jaki mam
    > ustawiony w komputerze.

    Nie. Przeglądarka ma obowiązek wysłać do serwera format ISO8601. Serwer
    nigdy nie zobaczy, jaki masz format na komputerze.

    <input value="2010-08-26"> może być wyświetlany na ekranie jako [26
    sierpnia 2010] albo [8/26/10] albo [17 qiyue, 4707] albo [12.19.17.11.12],
    ale input.value == "2010-08-26" i w GET/POST jest 2010-08-26.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2010-08-27 07:13:24
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 00:17, porneL pisze:

> [...]
    > sierpnia 2010] albo [8/26/10] albo [17 qiyue, 4707] albo
    > [12.19.17.11.12], ale input.value == "2010-08-26" i w GET/POST jest

    Teraz to już wszystko jasne. Dziękuję.

    --
    Peter