  • 1. Data: 2012-01-23 10:46:18
    Temat: instalowanie anteny do n-ki
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam

    Zamowilem netem talerz z konwerterem twin sharp no i zaczalem sie bawic .
    Jako, ze montowalem jzu ze 2 razy w swoim zyciu antene ( analog wiec duzo
    latwiej) to sprobowalem wlasnych sil...no i cos dupowato mi to wychodzi...

    Moc mam 70-80( co ciekawe jak mialem kabel na balkonie bez anteny to moc
    byla ok. 40) , jakosc zero. Raz ni sie udalo miec jakosc 20 % i to tyle.

    Naczytalem sie, ze kable musza byc dobrej jakosci, ale mam taki normalny
    kupiony w casto, zalozylem i wg mnie tez bedzie dobry :-) Pan mowil, ze to
    do n-ki takei sprzedaje zawsze i pasuje.:-)

    NO i teraz tak, o ile krecenie lewo prawo nie ma problemu, o tyle,
    pochylenie w pionie nie wiem czy mam dobre... Uchwyt kotry trzyma czszę mam
    tak ustawiony, ze antena jest max odchylona górą do tylu. Nie jest to jednak
    duze odchylenie , bo jest prawie w pioniei skoro moc mam ok. 80, udalo mi
    sie zlapac jakosc na ok. 20 % to chyba jest w miare ok.

    NO nie wiem jak to dalej robic... Czytalem ze role odgrywa nawet 0,5 cm,
    wiec wolne wahlowanie w lewo w prawo jak to robilo sie skiedys przy analgou
    nie wchodzi w grę, a trzeba precyzyjnie krok po kroku przesuwac.

  • 2. Data: 2012-01-23 11:18:54
    Temat: Re: instalowanie anteny do n-ki
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > NO nie wiem jak to dalej robic... Czytalem ze role odgrywa nawet 0,5 cm,
    > wiec wolne wahlowanie w lewo w prawo jak to robilo sie skiedys przy analgou
    > nie wchodzi w gr?, a trzeba precyzyjnie krok po kroku przesuwac.
    ja ustawiałem antene na słońce. tzn sznurek pomiędzy konwerter a szczyt
    talerza i tak kręciłem aby cień był na środku. efekt też na początku był
    słaby, ale okazało się że konwerterem trzeba pokręcić - to już na
    słuchanie - jak dekoder "pipczy" sygnał 100 jakość 90

    O której słońce masz na wyskości satelity dowiesz się z tej grupy, z
    listów J Pastusiaka

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-01-23 13:32:57
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > O której słońce masz na wyskości satelity dowiesz się z
    > tej grupy, z listów J Pastusiaka

    Zakładając optymistycznie że zobaczy w ciągu najbliższych
    dni słońce ;-)).

  • 4. Data: 2012-01-23 13:40:35
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Moc mam 70-80( co ciekawe jak mialem kabel na balkonie bez
    > anteny to moc byla ok. 40) , jakosc zero. Raz ni sie udalo
    > miec jakosc 20 % i to tyle.

    Na moc nie patrz w ogóle, nie ma większego znaczenia. Jakość
    musi być max jaką da się uzyskać. Jak ustawisz w granicach
    90-95 % to nie będzie żadnych problemów z odbiorem nawet w
    nieciekawą pogodę :-). Istotne jest także skręcenie
    konwertera, więc po ustawieniu najpierw na max jakość
    popróbuj jeszcze delikatnie obracać konwerterem. Chociaż
    tuner raczej nie pokaże różnic, musiałbyś mieć przyrząd...

> [...]
    > Uchwyt kotry trzyma czszę mam tak ustawiony, ze antena
    > jest max odchylona górą do tylu. Nie jest to jednak duze

    Każda antena ma trochę inną konstrukcję, więc taki opis
    niewiele daje ;-). Popatrz czy na uchwycie jest podziałka.
    Jak jest to ustaw ok. 28-30 st. i wtedy próbuj kręcić na
    boki.

    > skoro moc mam ok. 80, udalo mi sie zlapac jakosc na ok. 20
    > % to chyba jest w miare ok.

    Skoro moc masz 80 a jakość tylko 20 to obstawiam że to nie
    HB ;-)

    > NO nie wiem jak to dalej robic...

    A skąd jesteś? Jak ze Szczecina to Ci ustawię tę antenę ;-)

  • 5. Data: 2012-01-23 19:38:17
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    LUKAS wrote:
> [...]
    > bawic . Jako, ze montowalem jzu ze 2 razy w swoim zyciu antene (
    > analog wiec duzo latwiej) to sprobowalem wlasnych sil...no i cos

    Ja też zakładałem tydzień temu, pierwszy raz, pani w sklepie powiedziała,
    żeby talerz na południe skierować. skierowałem, najpierw mi złapało jednego
    satelitę, ale okazało się, że to była astra o ile się nie mylę, później
    doczytałem, że nka jest na hotbirdzie, czyli kawałek w prawo. Mam talerz
    skierowany w górę na jakieś 3/4 tego półokrągłego wycięcia w blaszce (tam
    gdzie wchodzi to wygięte w U nagwintowane ucho), czyli niewiele brakuje mi
    do całkowitego możliwego "położenia" konwerterem do góry. A jak ustawiałem
    obrót wokół osi pionowej, to dokręciłem śruby tak, żeby nie dało się ręką
    obracać talerza, potem wziąłem rurkę, która służyła mi za ramię, nasadziłem
    ją na jedną z 4 wystających śrub którymi talerz jest złapany do rurki
    pionowej, i nią delikatnie obracałem talerz. Całość zajęła mi 5 minut, być
    może miałem szczęście początkującego. Pomogło mi też to, że pokukałem jak
    inni mają obrócone talerze, i to nie z enką, ale każdy szedł w tę samą
    stronę, czyli na tego samego satelitę pewnie.

  • 6. Data: 2012-01-23 20:04:47
    Od: Alias Awatar <b...@k...eml.pl>

    W dniu 12-01-23 20:38, kajus44 pisze:

> [...]
    > szczęście początkującego. Pomogło mi też to, że pokukałem jak inni mają
    > obrócone talerze, i to nie z enką, ale każdy szedł w tę samą stronę,

    Ja kiedys instalowałem antenę koledze. Założyłem, podokrecałem wstepnie
    i podłaczyłem do tunera by sprawdzić jakość a ta od reki na 100% a obraz
    żyleta :)
    Fakt faktem nie była to pierwsza moja antena.

    G.

  • 7. Data: 2012-01-24 09:16:38
    Od: a...@p...pl

    a czy dekoder z karta "oddychal" juz sygnalem z satelity? Jak nie, to
    nie wiadomo czy ma zaprogramowana liste kanalow. Podlacz go u sasiada
    z satka i dopiero jak wylapie liste kanalow wg N-ki, to dopiero w
    domu.

    --
    ThinkXtra