  • 1. Data: 2012-01-14 16:59:55
    Temat: Kabel HDMI - co polecacie
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Dokładnie rok temu zakupiłem dwa kable HDMI, jeden do połączenia tunera sat
    z TV a drugi BluRay z TV.
    Były to najtańsze kable (18zł) o dłygości 1,5m. Niestety pierwszy uległ
    awarii po okolo 6 miesiacach uzytkowania (komunikaty wyswietlane na TV o
    problemach z DHCP - pomagało poruszanie wtyczką przy wejściu HDMI w TV).
    Pózniejsza wymiana kabla na inny egzemplarz rozwiązała problem.
    Z drugim kablem (BluRay->TV) zaczynają się problemy teraz (trzaski w
    glosnikach i zaniki obrazu - poruszanie wtyczek przy TV rozwiazuje chwilowo
    problem).

    Chciałbym zakupić nowe kable HDMI o długości od 1,5m do 1,8m. Nie chce
    kupować już taniego chińskiego szmelcu , jak i kupować kota w worku
    wybierając kable drogie lub przepłącać. Moge maksymalnie przeznaczyć 80 zł
    na jeden kabel.

    Prosze o sugestie czym kierować się, na co zwracać uwagę przy zakupie kabla
    HDMI. Jeżeli ktoś ma jakieś sprawdzone egzemplarze jakiegoś producenta to
    prosze podesłać namiary.

  • 2. Data: 2012-01-14 17:28:43
    Temat: Re: Kabel HDMI - co polecacie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:59:55 +0100, roxy napisał(a):

> [...]
    > HDMI. Jeżeli ktoś ma jakieś sprawdzone egzemplarze jakiegoś producenta to

    Ale pakiety mają mieć głębokie doły czy soczyste brzmienia?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-01-14 18:58:51
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Ale pakiety mają mieć głębokie doły czy soczyste brzmienia?

    Dobre:-)

    Szukam kabla ktory jest wykonany solidnie, z dobrej jakości materiałów a
    jego cena jest adekwatna do jakości. Niestety kable z najtańszej pułki
    cenowej nie sprawdziły się. Widocznie ich wykonanie było tak słabe że po
    niecałym roku zaczęły sie problemy (wystarczyło poruszać kablem aby
    spowodować błędy w transmisji sygnałów objawiające sie tak jak to opisałem
    wyżej) .

    PS. miało być: "problemy HDCP" a nie "DHCP" oczywiście

  • 4. Data: 2012-01-14 19:21:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 19:58:51 +0100, roxy napisał(a):

> [...]
    > niecałym roku zaczęły sie problemy (wystarczyło poruszać kablem aby
    > spowodować błędy w transmisji sygnałów objawiające sie tak jak to opisałem

    To kup następne cenowo. Kabel HDMI to w zasadzie funkcjonalnie rzecz biorąc
    taki inny kabel USB. Zaszalejmy i powiedzmy, że USB 3.0, żeby uwzględnić
    dużą przepustowość. Czyli jakieś 10 zł. No może 20.
    Cokolwiek więcej to już rejony audiovoodoo, jak widzę "budżet 80 zł na 1
    kabel" to już mi się dżihad włącza.

    Poszukaj najtańszy kabel HDMI 1.4 (wyższe pasmo przenoszenia wymaga lepszej
    jakości) od dobrego sprzedawcy (dużo albo 100% pozytywów) na alledrogo.
    ZTCW to okolice 10 zł + wysyłka.
    I nie daj robić z siebie idioty.

  • 5. Data: 2012-01-15 08:14:13
    Od: Mamut <c...@g...com>

    twoja wypowiedź wyglądana na wpis kogoś kto handluje droższymi kablami
    i robi tu marketingowy szoł bo między kablami hdmi za 7zł a 177zł nie
    ma żadnej rożnicy w jakości obrazu i dzwieku. To kilkadziesiat
    miedzianych drucikow zalanych gumą i choćby nie wiem jak tam miedz
    była oczyszczona to i tak nikt nie jest w stanie zauważyć różnicy na
    plus w obrazie. Skoro już ci się te wtyczki obluzowały w co bardzo
    wątpię tzn że coś nie tak masz z montażem albo kilka razy dziennie
    wyjmujesz i wkładasz te wtyczki (ale po co? ) Także ten wątek wygląda
    mi na strasznie sztuczny. Gdyby jeszcze jeden kabel ci sie tak popsuł
    to byłbym w stanie uwierzyć w takie coś.
    Sam mam w domu i w rodzinie w sumie kilkanaście kabli hdmi kupionych
    po 10-20zł i z żadnym nigdy nie było problemu, mam też jeden kupiony
    za 99zł (jeszcze z 3 latatemu) i oprócz ładniejszego opakowania nie
    zauważyłem żadnej rożnicy.

  • 6. Data: 2012-01-15 09:58:12
    Od: Alias Awatar <b...@k...eml.pl>

    W dniu 12-01-15 09:14, Mamut pisze:
    > twoja wypowiedź wyglądana na wpis kogoś kto handluje droższymi kablami
    > i robi tu marketingowy szoł bo między kablami hdmi za 7zł a 177zł nie
    > ma żadnej rożnicy w jakości obrazu i dzwieku.

    OTOTOTO

    G.

  • 7. Data: 2012-01-15 10:47:52
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 14 Jan 2012 19:58:51 +0100, "roxy" <k...@o...pl> wrote:

    >Szukam kabla ktory jest wykonany solidnie, z dobrej jakości materiałów a
    >jego cena jest adekwatna do jakości.

    Kiedyś kupiłem na wyprzedaży dwa kable HDMI po 15 zł. sztuka. Jakieś
    noname, w oplocie "materiałowym". Do dzisiaj nie sprawiają problemów.
    Jak chcesz coś "markowego" to kup Hama czy Vivanco, coś koło 50 zł. za
    sztukę 1,5 m., ale czy będą one lepsze od tych za 20 zł.? Nie wiem,
    wszak jedno i drugie "made in china".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2012-01-15 14:08:16
    Od: dalad <d...@g...pl>

    roxy pisze:

> [...]

    > Z drugim kablem (BluRay->TV) zaczynają się problemy teraz (trzaski w
    > glosnikach i zaniki obrazu - poruszanie wtyczek przy TV rozwiazuje chwilowo

    Może wejście w TV uszkodzone?

  • 9. Data: 2012-01-15 14:42:19
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    W dniu 14.01.2012 17:59, roxy pisze:

    > Chcia?bym zakupi? nowe kable HDMI o d?ugo?ci od 1,5m do 1,8m. Nie chce
    > kupowa? ju? taniego chi?skiego szmelcu , jak i kupowa? kota w worku
    > wybieraj?c kable drogie lub przep??ca?. Moge maksymalnie przeznaczy? 80 z?
    > na jeden kabel.

    Na początek prośba prawidłowe ustawienie outlook express do pisania na
    grupach dyskusyjnych. Nie wszyscy korzystają z produktów microsoftu
    które mają jakieś dziwne i nietypowe ustawienia. Niestety twoje
    ustawienia otlook express powodują, że u niektórych twoje wiadomości
    wyglądają tak jak na obrazku z linku poniżej.

    http://img3.imageshack.us/img3/2190/thunderbirdp.jpg

    Cały problem polega na tym, że twój program do grób dyskusyjnych nie
    umieszcza w wiadomości nagłówka MIME i inne programy nie wiedzą jak
    zakodowałeś czcionki pomimo iż czcionki są zakodowane prawidłowo.

    Zaznacz w otlook express opcję MIME zgodnie z opisem z linku poniżej

    http://www.outlook.pl/outlook-express-poprawna-konfi
    guracja/253/

    Wracając do kabla. Chcesz kupić drogi kabel to kup ten

    http://www.audioplaza.pl/Supra_HDMI-HDMI_MET-B_HD_A/
    V_Kabel_3m_Salon_Poznan/towar/4435/#sot

    A tak całkiem na serio tu musiałeś trafić na wyjątkowo badziewny
    egzemplarz skoro rozwalił ci się po pół roku. Osobiście korzystam z
    kilku kabli noname i jednego drogiego wskazanego w linku powyżej. Żadnej
    różnicy nie widzę między drogimi i tanimi kablami poza tym, że te
    droższe zazwyczaj ładniej wyglądają.

  • 10. Data: 2012-01-15 14:48:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Na początek prośba prawidłowe ustawienie outlook express do pisania na
    > grupach dyskusyjnych.

    Nie no, bez jaj. gość wysyłający na polskie grupy znaczki w utf-8 poucza o
    prawidłowych ustawieniach czytnika.
    Kabaret po prostu. ;-)

    P.S.
    Co do złego ustawienia u roxy oczywiście masz rację.