  • 1. Data: 2011-07-28 13:19:15
    Temat: jabber logowanie
    Od: Grzegorz Wądzik. <g...@u...com>

    Gdzie moglbym znaleźć jakiś przykład jak wygląda komunikacja jabberowa.
    Opisy po angielsku sa strasznie skomplikowane.
    Ja potrzebuje zwyklego opisu:
    Jak przyjdzie z serwera to to wyslac mu to, jak przyjdzie to to wyslac mu to
    itd.

    Potrzebuje w miare normalnego sposobu autoryzacji z SSL. Poprzednie juz sa
    nieaktywne i nie dzialaja na wiekszosci serwerow.

  • 2. Data: 2011-07-29 06:12:15
    Temat: Re: jabber logowanie
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-07-28 15:19, Grzegorz Wądzik. pisze:
> [...]
    >
    > Potrzebuje w miare normalnego sposobu autoryzacji z SSL. Poprzednie juz sa
    > nieaktywne i nie dzialaja na wiekszosci serwerow.

    Nie prościej poszukać biblioteki XMPP? Gotowce zazwyczaj będą dużo
    lepiej sprawdzone, niż to, co ktokolwiek samodzielnie da radę napisać
    w kilka dni.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 3. Data: 2011-07-30 09:48:55
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > Nie prościej poszukać biblioteki XMPP? Gotowce zazwyczaj będą dużo
    > lepiej sprawdzone, niż to, co ktokolwiek samodzielnie da radę napisać
    > w kilka dni.
    ... poszukaj gdzies wykladu Jacka 'jajcusia' Koniecznego pokazywal
    to na prostym telnecie. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 4. Data: 2011-07-30 13:19:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.07.2011 11:48, Adam Przybyla pisze:

    > ... poszukaj gdzies wykladu Jacka 'jajcusia' Koniecznego pokazywal
    > to na prostym telnecie.
    XMPP z SSL telnetem? Raczysz żartować.

    A co do tematu - w libiksemel jest to oidp zaimplementowane dość
    przejrzyście.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-07-30 18:39:39
    Od: Grzegorz Wądzik. <g...@u...com>

    Michoo wrote:

    > XMPP z SSL telnetem? Raczysz żartować.
    >
    > A co do tematu - w libiksemel jest to oidp zaimplementowane dość
    > przejrzyście.

    Mozliwe ze w bibliotekach to wyglada ciekawie, ale ja nie chce biblioteki.
    Potrzebuje wiedziec jakie kawalki xml sa wysylane i jakie sa odbierane.
    Chodzi mi o przykladowa komunikacje.
    Serwer: A
    Klient B
    itd.

    Chce napisać coś cobędzie sie komunikowac dosc szybko, ale nie bedzie uzywac
    bibliotek ze wzgledu na dosc specyficzny program.

  • 6. Data: 2011-07-30 21:12:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.07.2011 20:39, Grzegorz Wądzik. pisze:

    > Mozliwe ze w bibliotekach to wyglada ciekawie, ale ja nie chce biblioteki.
    Mówiłem o źródłach.

    > Potrzebuje wiedziec jakie kawalki xml sa wysylane i jakie sa odbierane.
    > Chodzi mi o przykladowa komunikacje.
    > Serwer: A
    > Klient B
    > itd.
    Tu masz początek komunikacji z TLS:
    http://prowizorka.da.ru/~michoo/smieci/xmpp_conn.txt
    Zauważ, że to są w sumie 3 połączenia. I zdekoduj sobie base64 bo
    inaczej niewiele z tego zrozumiesz. Powodzenia ;)

    Michoo