  • 71. Data: 2011-04-18 22:56:30
    Temat: Re: jak można takie coś zagazować..
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-17 00:41, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy do wróżki, żeby poprawnie przewidziała kto zamontuje tak, że
    > akurat u Ciebie nie będzie kłopotów?

    Na tej samej zasadzie można powiedzieć że kupowanie diesla to głupota -
    gdzie nie popatrzysz to się to psuje, nikt nie potrafi tego
    zdiagnozować, rozlatują się turbiny, wtryskiwacze, zapychają się FAPy
    czy inne DPFy, tryb awaryjny to dla wielu samochodów już tryb wręcz
    normalny, na mrozie nie odpala, w upale traci moc itp. itd.

    To że większość tych samochodów to pewnie jakieś trupy, które przelatały
    już po pół miliona kilometrów przed cofnięciem licznika, to już
    zazwyczaj przemilczany "szczegół".
    Po prostu klient koniecznie chciał zaoszczędzić, więc zdecydował się na
    używanego diesla, a oszczędzanie zaczął już wybierając oferty, kupując
    najtańsze co było licząc na bajkę o "dziadku Niemcu co jeździł tylko w
    niedziele do kościoła".

    Cena dziadowskich oszczędności będzie podobna, niezależnie czy robi się
    je na etapie zakupu, modyfikacji czy nawet późniejszej eksploatacji
    samochodu. I w sumie nie tylko samochodu.

  • 72. Data: 2011-04-19 19:49:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 22:56:30 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > czy inne DPFy, tryb awaryjny to dla wielu samochodów już tryb wręcz
    > normalny, na mrozie nie odpala, w upale traci moc itp. itd.

    Dobrze, że moje Berlingo nie umie czytać ;)

    --
    ___________ (R)

  • 73. Data: 2011-04-21 17:59:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > Taka karma majwyraźniej ... Wiesz - jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubańczykom.

    Chyba że tak, bo ja żadnemu gazownikowi ani Francuzowi krzywdy nie zrobiłem.

    > Idź się połóż i oczekuj na koniec świata :)

    Wolę trzymać się z dala od grzebalców i bazować na rozwiązaniach
    fabrycznych.
    Czy to chip, gaz, czy innej maści tuning.

  • 74. Data: 2011-04-21 18:01:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Naczytałeś się opinii o danym samochodzie potem kupiłeś inny model

    Z Punto też tak zrobiłem i nie bardzo się zawiodłem.
    Z kolei Alfa z ostatnich lat produkcji nijak nie była wzorem niezawodności.
    Więc problem nie tu, gdzie go szukasz.

    > i masz pretensje do całego świata, że to był badziew - LOL.

    Nie - mam pretensje do Renault że sprzedawali badziewie, do tego wykręcali
    się od jego serwisowania na gwarancji, o wymianie na model wolny od wad nie
    wspominając.

  • 75. Data: 2011-04-21 18:01:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie za darmo. Niestety w wiekszosci musisz zaplacic za to, ze zle wybrales
    > zaklad albo miales pecha.

    No i na to nie ma mojej zgody.

  • 76. Data: 2011-04-21 18:03:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Po prostu miales troche pecha. Niestety czasem trafiaja sie takie nieco
    > zakrecone przypadki. Zwykle jednak zdarzaja sie rzadko i dobry gazownik
    > potrafi sobie z nimi poradzic. Wiekszosc problemow to zwykle partactwo
    > przy montazu i/lub kiepskie elementy.

    Ale przecież on sobie poradził, zdiagnozował problem prawidłowo, a centralka
    i listwa zostały wymienione na gwarancji.
    Problem był w tym że padły od tej zepsutej cewki (najprawdopodobniej rzecz
    jasna), więc jest duża szansa że padłyby gdziekolwiek by nie były zakładane.
    Moim zdaniem po prostu powinny mieć lepsze zabezpieczenia.
    No i w tym ile się najeździłem na benzynie między gazownikiem a serwisem
    samochodu.

  • 77. Data: 2011-04-21 18:05:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > Jedziesz tam gdzie zakładałeś i jak sobie nie radzą z obsługą gwarancyjną,
    > to niech demontują instalację i ją sobie zabierają. Albo niech zwrócą
    > część zapłaconej kwoty za twoją rezygnację z roszczeń odnośnie
    > gwarancji/rękojmi.

    Dokładnie tak to postrzegam.
    Problem w tym, że realizacja takich moich praw w praktyce to droga przez
    mękę (a czasem i przez sąd), a ja się męczyć nie lubię.

  • 78. Data: 2011-04-21 18:06:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > rozlatują się turbiny, wtryskiwacze, zapychają się FAPy czy inne DPFy,
    > tryb awaryjny to dla wielu samochodów już tryb wręcz normalny, na mrozie

    Mniej więcej.
    Dlatego ważniejszą sprawą przy zakupie następnego auta była gwarancja na
    nie.

    > Cena dziadowskich oszczędności będzie podobna, niezależnie czy robi się je
    > na etapie zakupu, modyfikacji czy nawet późniejszej eksploatacji
    > samochodu. I w sumie nie tylko samochodu.

    Ale ja nie oszczędzałem, cena instalki była powyżej stanów średnich, właśnie
    dlatego że zakład sprawdzony i z dobrą opinią.