  • 1. Data: 2011-07-05 13:51:46
    Temat: jak on to zrobił ?
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/pijany-kursan
    t-zdawal-egzamin-na-prawo-jazdy

    Nie pochwalam picia i siadanie za kierownicą. Ale jak widac 1,37 promila nie
    przeszkadza w wykonaniu poprawnie zadań na placu egzaminacyjnym.

  • 2. Data: 2011-07-05 13:56:42
    Temat: Re: jak on to zrobił ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Jul 2011 13:51:46 +0200, mz napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie pochwalam picia i siadanie za kierownicą. Ale jak widac 1,37 promila nie
    > przeszkadza w wykonaniu poprawnie zadań na placu egzaminacyjnym.

    Na placu egzaminacyjnym to nawet prawa nie narusza. Co innego jak mieli do
    miasta wyjeżdżać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-07-05 14:13:47
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 13:51, mz pisze:
> [...]
    >

    > Nie pochwalam picia i siadanie za kierownicą. Ale jak widac 1,37 promila
    > nie przeszkadza w wykonaniu poprawnie zadań na placu egzaminacyjnym.

    jebnął przed egzaminem "na odwagę" ;)

  • 4. Data: 2011-07-05 14:29:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Tuesday, July 5, 2011, 1:56:42 PM, you wrote:

    t-zdawal-egzamin-na-prawo-jazdy
    > Na placu egzaminacyjnym to nawet prawa nie narusza.

    Oczywiście, że narusza. Nigdy nie pojmę, dlaczego art. 1 ust 2 jest
    tak trudny do zrozumienia.

    > Co innego jak mieli do miasta wyjeżdżać.

    Nic innego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-07-05 14:42:21
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-07-05 13:51, mz wrote:
> [...]
    >

    > Nie pochwalam picia i siadanie za kierownicą. Ale jak widac 1,37 promila
    > nie przeszkadza w wykonaniu poprawnie zadań na placu egzaminacyjnym.

    Popił w sobote, niedziele, a w poniedzialek poszedl na egzamin. Pewnie
    czul sie normalnie, a alkohol w krwi pozostal.

  • 6. Data: 2011-07-05 14:42:56
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Oczywiście, że narusza. Nigdy nie pojmę, dlaczego art. 1 ust 2 jest
    > tak trudny do zrozumienia.

    No, jeśli zdał "manewrówkę" to znaczy, że nie był zagrożeniem.

    > Nic innego.

    Ale nie wyjechał - gdzie więc tu wykroczenie ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 7. Data: 2011-07-05 14:43:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Lip, 13:56, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Na placu egzaminacyjnym to nawet prawa nie narusza.

    ciekawe, a KK?

    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2

    WS

  • 8. Data: 2011-07-05 15:18:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Jul 2011 14:29:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Oczywiście, że narusza. Nigdy nie pojmę, dlaczego art. 1 ust 2 jest
    > tak trudny do zrozumienia.

    On jest bardzo prosty. Zdefiniuj "ruch"

    Najlepiej tak, żeby nie być w sprzeczności z art 2 PoRD. W szczególności z
    pkt 17.

    Warto też spojrzeć do różnych definicji prawnych, które definiują "ruch
    lądowy" jako przemieszczanie się pojazdów.
    Pojazdów a nie jednego pojazdu w zamkniętej przestrzeni, w której nie ma
    prawa być innego pojazdu.
    Orzecznictwo też jest sprzeczne, ale większośc przypadków skazań dotyczy
    dróg prywatnych, czyli miejsc w których faktycznie poruszają się pojazdy a
    nie pojazd.

    W każdym razie temat pijanego kierowcy na _zamkniętym_ terenie jest
    materiałem na kilkadziesiąt lat nieustannych procesów. Ale to z kolei
    dowodzi, że nie ma prostego złamania prawa w takiej sytuacji.

    W przypadku powyżej nikt się tym nie będzie przejmował, bo facet złamał KK
    wyjeżdzając na drogę publiczną, co znakomicie upraszcza sprawę. Bycie
    pijanym na placu jest też złamaniem regulaminów, więc i tak go udupią na
    egzaminie. Ale z ukaraniem będzie trochę problemu.

  • 9. Data: 2011-07-05 15:20:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Jul 2011 05:43:09 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    > wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    > lądowym, wodnym lub powietrznym,

    "w ruchu"
    Na placu manewrowym podczas egzaminu nie ma ruchu z definicji. Jeden pojazd
    na zamkniętym terenie.

  • 10. Data: 2011-07-05 15:25:16
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > "w ruchu"
    > Na placu manewrowym podczas egzaminu nie ma ruchu z definicji. Jeden
    > pojazd
    > na zamkniętym terenie.

    Ciekawe w którym WORD-zie.
    Ja kojarze, że na placu jest kilka "stanowisk" i jednocześnie porusza się
    tam kilka aut. Do tego znajdują się też tam ludzie oczekujący na egzamin.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski