  • 1. Data: 2011-11-09 22:26:08
    Temat: jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Jest domek letniskowy - wolnostojacy.
    Do masztu nadawczego w linii prostej jest okolo 8km, ale mimo relatywnie
    plaskiego terenu wokol, nie jest on w polu widzenia - zaslania go dosc duza
    gora. Jedna jedyna jaka jest, ale akurat stoi na drodze.
    Jest jeszcze drugi maszt - odchylony od tego pierwszego o okolo 130 stopni i
    rowniez go nie widac - tym razem las i zabudowania. Z obu punktow nadawany
    jest sygnal roznych stacji TV.
    Chcialbym w tym domku odbierac TV naziemna w mozliwie dobrej jakosci.
    Pytanie mam byc moze laickie, ale jednak - jakiego typu antene mam kupic?

    Zapewne najlepsza bedzie kierunkowa - np.
    http://allegro.pl/antena-atx-55-dvb-t-analog-tv-80-k
    m-hd-i1901682242.html
    ale jedna szt nie zda egzaminu przy odbiorze sygnalu z obu masztow.

    A zwykle anteny siatkowe - czy one sa cos warte -
    http://allegro.pl/antena-siatkowa-szerokopasmowa-wzm
    acniacz-mc9102b-i1917252292.html ?

    Bardzo prosze o ew sugestie.

    Erg

  • 2. Data: 2011-11-09 22:32:40
    Temat: Re: jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    erg <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale jedna szt nie zda egzaminu przy odbiorze sygnalu z obu masztow.
    >
    > A zwykle anteny siatkowe - czy one sa cos warte -

    Dobra antena do okólna
    albo antena siatkowa

  • 3. Data: 2011-11-09 22:33:51
    Od: "Jacek Buda" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > 92

    > Dobra antena do okólna
    > albo antena siatkowa

    Dobra antena do okólna
    albo antena siatkowa

  • 4. Data: 2011-11-10 10:03:57
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 9 Nov 2011 22:33:51 +0000 (UTC), "Jacek Buda"
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]

    Napisz najpierw o jakie to nadajniki chodzi.

    Dookolna jak juz to do radia. Siatkowe moglaby byc, ale musisz
    sprawdzic szerokosc wiazki i te 120 stopni to duzo.
    Skup sie wg mnie na obiorze cyfrowym, bo analogu za chwile moze nie
    byc.

    Lepsze sa anteny kierunkowe yagi (lub im podobne) ale do tych 8km to
    wcale nie potrzeba jakiejs wielkiej anteny! (ale to zalezy tez od mocy
    nadawania, wiec najpierw trzeba poznac warunki nadawania, a wtedy
    mozna cos zaproponowa).

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-11-10 22:11:05
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wcale nie potrzeba jakiejs wielkiej anteny! (ale to zalezy tez od mocy
    > nadawania, wiec najpierw trzeba poznac warunki nadawania, a wtedy

    Dziekuje za wyjasnienie. Wszystkie informacje nt obu nadajnikow moge
    sciagnac z internetu, ale podaj mi prosze dokladnie o jakie "warunki
    nadawania" chodzi? Czego mam szukac?

    erg

  • 6. Data: 2011-11-14 09:24:12
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 10 Nov 2011 23:11:05 +0100, "erg" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Dziekuje za wyjasnienie. Wszystkie informacje nt obu nadajnikow moge
    >sciagnac z internetu, ale podaj mi prosze dokladnie o jakie "warunki

    co to za nadajniki: kanaly, moce itp.

    oraz gdzie ty to chcesz odbierac?

    --
    ThinkXtra