  • 1. Data: 2009-01-20 19:55:39
    Temat: jaka drukarka atramentowa?
    Od: "luis" <j...@i...pl>

    Witam!
    Muszę kupić drukarkę. Drukuję nie specjalnie dużo w większości tekst
    (czarno-biały), żadziej coś kolorowego. Podstawowym kryterium wyboru są
    niskie koszty eksploatacji, a więc jak największe pojemniki z tuszem, tanie
    zamienniki, refile itp. Nie zależy mi na super jakości, zdjęć również nie
    będę drukował. Poprostu ma być tanio, na drukarkę mogę przeznaczyć 250-350
    zł, preferuję (jakoś tak z sentymentu chyba) Canona lub HP, ale nie upieram
    się przy nich.
    Bardzo proszę o rady i propozycje co wybrać.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-01-20 21:36:45
    Temat: Re: jaka drukarka atramentowa?
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Jeśli jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z koloru, za te same
    pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i
    dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB.

    g.

  • 3. Data: 2009-01-20 21:40:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "geyb"
    >Jeśli jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z koloru, za te same
    >pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i
    >dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB.

    Jeśli mówisz o LJ1300, to ona nie tylko w PCL, ale i w PS gada IIRC.

    --
    [------------------------] 0.587785252 - cosine of the beast
    [ K...@e...eu.org ]

  • 4. Data: 2009-01-20 22:11:23
    Od: "luis" <j...@i...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i
    > dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB.

    Wiem, myślałem o czymś takim, ale jednak chciałbym atramentókę ze względu na
    kolor.

  • 5. Data: 2009-01-21 07:39:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    luis pisze:

    > Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, myślałem o czymś takim, ale jednak chciałbym atramentókę ze
    > względu na kolor.

    to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl
    atramentowki maja sens tylko gdy drukujesz zdjecia
    Marx

  • 6. Data: 2009-01-21 08:11:46
    Od: "luis" <c...@C...pl>

    > to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl
    > atramentowki maja sens tylko gdy drukujesz zdjecia
    > Marx

    Masz na myśli jakiś konkretny model, znalazłem Samsung CLP-310 za 460 zł.
    Niby nie drogo, wg producenta tonery wystarczają na na ok 700 stron, koszt
    jednego to 155 zł x 4 = 620 zł a to już duży jednorazowy wydatek. Do tej
    pory używałem HP3820, refil czarny 40 ml za 40 zł +kolor 3 x 28 ml za 30 zł
    wytarczał mi też na bardzo długo. Dlatego wolałbym jednak atramentówkę.

  • 7. Data: 2009-01-21 08:12:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    luis pisze:

> [...]
    > Do tej pory używałem HP3820, refil czarny 40 ml za 40 zł +kolor 3 x 28
    > ml za 30 zł wytarczał mi też na bardzo długo. Dlatego wolałbym jednak

    Spytaj tutaj
    http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96.html
    albo najlepiej poczytaj poprzednie posty, sporo tego
    Marx

  • 8. Data: 2009-01-21 08:16:15
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.01.2009 08:39, Marx pisze:
    > to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl

    Ino kolorowy laser potrafi być koszmarnie drogi w eksploatacji
    -- nawet przy druku czarno-białym wyłącznie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-01-21 08:54:49
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Jeśli mówisz o LJ1300, to ona nie tylko w PCL, ale i w PS gada IIRC.

    Heh, kto jeszcze PS używa?

    g.

  • 10. Data: 2009-01-21 09:21:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.01.2009 09:54, geyb pisze:

    > Heh, kto jeszcze PS używa?

    Na przykład użytkownicy Linuksa :) I w pewnym sensie Mac OSa,
    bo on wymaga od aplikacji wydruku bodajże w uproszczonym PDFie,
    łatwo konwertowalnym na PostScript.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |