  • 1. Data: 2009-01-20 16:15:57
    Temat: nowy Athlon X2 6000+ 65nm 3100MHz i problem z płytami gigabyte.
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Zauważyłem kolejny problem z tymi procesorami i płytami Gigabyte. Większość
    z nich ustawia zbyt wysokie napięcie zasilania dla procesora na 1.45V tak
    jakby traktowały je jako 90nm procesory starego typu. Skutkuje to dość
    szybkim przegrzaniem się procesora. Na szczęście zjechanie ręczne w biosie
    rozwiązuje problem ale trzeba o tym pamiętać i ustawić na 1.3V bo bios
    obsługuje zupełnie jak stary 90nm procesor.

  • 2. Data: 2009-01-20 16:18:20
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > zjechanie ręczne w biosie rozwiązuje problem ale trzeba o tym pamiętać i
    > ustawić na 1.3V bo bios obsługuje zupełnie jak stary 90nm procesor.

    Update biosu?

    zyga

  • 3. Data: 2009-01-20 16:22:42
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:gl4sok$fr3$2@news.interia.pl...

    > Update biosu?
    >
    > zyga

    nie pomaga bo napięcie się nie zmienia. Gigabyte jakby zapomniało o wpisaniu
    X2 6000 65nm na listę.
    Jak pisałem ręczne ustawienie rozwiązuje problem ale nie każdy o tym
    pamięta.

  • 4. Data: 2009-01-20 20:57:15
    Od: "MariuszH" <mariuszh74[@]wp.pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    > <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    > wiadomości news:gl4sok$fr3$2@news.interia.pl...

    Ja wszedzie znajduje informacje ze ten procek pracuje standardowo na 1.4V.
    Mozesz "zalinkowac" mi zrodlo skad bierzesz informacje o nizszym napieciu ??
    Sam mam taki procek i plyte Gigabyta, szczerze powiedziawszy nigdy nie
    zwracalem uwagi na jakim napieciu pracuje procek - nie podkrecam - wszystko
    auto.

    Pozdr.
    MH

  • 5. Data: 2009-01-20 21:12:57
    Od: "MariuszH" <mariuszh74[@]wp.pl>

    Użytkownik "MariuszH" <mariuszh74[@]wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sam mam taki procek i plyte Gigabyta, szczerze powiedziawszy nigdy nie
    > zwracalem uwagi na jakim napieciu pracuje procek - nie podkrecam -

    sam sobie odpowiem - na wiekszosci stron pokazuja napiecie dla 90 nm .
    No nic - sprobuje przestawic recznie napiecie w Biosie i zobaczymy co
    wyjdzie.

    Pozdr.
    MH

  • 6. Data: 2009-01-20 21:49:39
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>

> [...]
    > w biosie rozwiązuje problem ale trzeba o tym pamiętać i ustawić na 1.3V bo
    > bios obsługuje zupełnie jak stary 90nm procesor.

    aktualizuj bios , skad plyta ma wiedziec jaki masz nowy procek skoru twoj
    bios nie ma go "w bazie"

  • 7. Data: 2009-01-20 22:08:42
    Od: "MariuszH" <mariuszh74[@]wp.pl>

    Użytkownik "AnUbIs" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > aktualizuj bios , skad plyta ma wiedziec jaki masz nowy procek skoru twoj
    > bios nie ma go "w bazie"

    Twoja porada nie dokońca się sprawdza akurat w tej sytuacji. Mam na swojej
    GA-MA790X-DS4 tego 6k+-65nm, i standardowo odczytał mi woltaż 1.4 - a mam
    najnowszy Bios z grudnia'08. Przestawiłem na 1.3 i jest ok.
    Pozdrówka dla Doxenta - w końcu zawsze to jest "TrendiProEko" :)

    Pozd.
    MH

  • 8. Data: 2009-01-21 07:59:44
    Temat: Re: nowy Athlon X2 6000+ 65nm 3100MHz i problem z p
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MariuszH pisze:
> [...]
    > najnowszy Bios z grudnia'08. Przestawiłem na 1.3 i jest ok.
    > Pozdrówka dla Doxenta - w końcu zawsze to jest "TrendiProEko" :)

    A pisał może ktoś do gigabyte?

  • 9. Data: 2009-01-21 15:58:30
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > A pisał może ktoś do gigabyte?

    pisałem , zero odzewu. Chyba też napiszę do AMD aby się z GB skontaktowało.

  • 10. Data: 2009-01-21 16:05:17
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > sam sobie odpowiem - na wiekszosci stron pokazuja napiecie dla 90 nm .
    > No nic - sprobuje przestawic recznie napiecie w Biosie i zobaczymy co
    > wyjdzie.

    dokładnie, wszyscy prawie zapomnieli o 65nm. a AMD mogło go nazwać nie 6000+
    a np. 5900+ albo 6200+ by nie robić zamieszania ze starym prockiem. Na 1.4
    odpali ale spróbuj pograć w GTA IV czy Crysis to po kilkunastu minutach
    dojdzie do resetu z przegrzania bo w przypadku Gigabyte pod obciążeniem
    napięcie skacze jeszcze w góre o 0.05V. Przy 1.3 chodzi stabilnie choć
    możnaby i nawet 1.1 ustawić i będzie chodzić.