  • 11. Data: 2011-01-12 16:30:11
    Temat: Re: jaki tuner?
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2011-01-12 16:40, pyton donosi, że:
    > Przez sat? Ciekawe. Jak to działa, że trafi tylko do tego konkretnego
    > tunera? :)
    OTA - opcja w menu, wskazanie TP na określonym satelicie i aktualizacja.
    > A przez kabel to widze że tam jest COM, a już mało który komputer ma to
    > złącze, a laptopy szczególnie
    Istnieją interfejsy USB<->COM

  • 12. Data: 2011-01-12 16:32:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pyton" <p...@o...no> napisał w wiadomości news:

    > Tam trzeba płacić co miesiąc,

    Niekoniecznie.
    Czasem dają za 1 zł.

    > a lepiej mieć na własność

    Zwłaszcza jak Ci padnie po burzy, albo przestaje odbierać po operator coś
    zmienił w uprawnieniach, to wtedy masz swoje lepiej.

    > Przez sat? Ciekawe. Jak to działa, że trafi tylko do tego konkretnego
    > tunera? :)

    Producent musi utrzymywać extra transponder dla swoich tunerów.

    > A przez kabel to widze że tam jest COM

    Com, albo już częściej usb.

  • 13. Data: 2011-01-12 16:32:14
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2011-01-12 10:40, Robert_J donosi, że:
    > Optymalnym rozwiązaniem
    > byłyby dwa wejścia, jedno z tyłu i jedno z przodu...
    Tak ma np. Opticum 8000 2CICX, w mojej opinii jeden z bardziej udanych
    tunerów w swojej kategorii cenowej, niestety SD.

  • 14. Data: 2011-01-14 13:25:25
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obsługują C+ i
    konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii sprzętu z
    takim softem odmawiają naprawy gwarancyjnej.

  • 15. Data: 2011-01-14 14:58:45
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2011-01-14 14:25, Piotr donosi, że:
    > Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obs?uguj? C+ i
    > konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii sprz?tu z
    > takim softem odmawiaj? naprawy gwarancyjnej.

    Prawda - na szczęście są "małoawaryjne" :)

  • 16. Data: 2011-01-14 23:17:44
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obsługują C+
    > i konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii
    > sprzętu z takim softem odmawiają naprawy gwarancyjnej.

    Czemu nie obsługują? Myslalem ze tą kartę wkłada się jak sima do komórki
    i wszystko działa na dowolnym sprzęcie, czyli jest tu coś w rodzaju
    simlocka?

  • 17. Data: 2011-01-15 09:13:52
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2011-01-15 00:17, pyton donosi, że:

    Zapewne względy licencyjne

  • 18. Data: 2011-01-15 15:39:43
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 15.01.2011 00:17, pyton pisze:
> [...]
    >
    > Czemu nie obsługują? Myslalem ze tą kartę wkłada się jak sima do komórki
    > i wszystko działa na dowolnym sprzęcie, czyli jest tu coś w rodzaju

    nie bardzo.
    każdy dekoder posiadający slot na karte ma oznaczenie z jakim
    systemem kodowania pracuje, w tym przypadku conax.
    czyli obsluguje karte np. TnK.
    aby obsłużył system seca (c+) trzeba wgrać alternatywne oprogramowanie,
    które z modułu jesdnosystemowego robi wielosystemowy.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux