  • 1. Data: 2011-01-30 18:50:09
    Temat: jakie klocki hamulcowe do Horneta 600?
    Od: "R2" <s...@o...eu>

    jak w temacie, co polecacie?

    czy lepiej kupić oryginalne czy kupic tańsze?
    Czy macie doświadczenia z klockami EBC albo Gold Fren?

    Zastanawiam się czy dołożyć więcej grosza i nie kupić oryginalnych np na
    www.davidsilverspares.co.uk
    Podobno te "lepsze są twardsze" co za tym idzie szybciej się zużywają tarcze
    hamulcowe te tańsze jak wspomniane wcześniej EBC czy Gold Fren bardziej
    miękkie i o wiele cieńsze jeżeli chodzi o grubość.
    Co byście wybrali?

    Pzdr
    R2

  • 2. Data: 2011-01-30 20:19:33
    Temat: Re: jakie klocki hamulcowe do Horneta 600?
    Od: siinski <j...@g...com>

    Spójrz na ceny klocków i obejrzyj ceny tarcz,rzeczywiście twarde
    klocki będą Ci się wolniej zużywały,za cenę szybszego zużycia tarcz
    hamulcowych.Ponieważ różnica w cenie klocków i tarcz może być nawet
    kilkunastokrotna wolałbym częściej zmieniać klocki i cieszyć się
    dobrymi tarczami.
    Pozdroo

  • 3. Data: 2011-01-30 21:16:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-30 21:19, siinski pisze:
> [...]
    > hamulcowych.Ponieważ różnica w cenie klocków i tarcz może być nawet
    > kilkunastokrotna wolałbym częściej zmieniać klocki i cieszyć się

    W hamulcach chodzi o hamowanie a nie o oszczedzanie tarcz. Hamulce maja
    byc tak skuteczne i dozowalne jak to tylko mozliwe. Jesli zuzycie ma
    stanowic to nalezy sie zastanowic nad zmiana hobby. Motocyklizm nie jest
    obowiazkowy.

    A do watkotworcy: nie oszczedzaj, kup oryginaly.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2011-01-30 22:33:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 30 Sty, 21:19, siinski <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > hamulcowych.Ponieważ różnica w cenie klocków i tarcz może być nawet
    > kilkunastokrotna wolałbym częściej zmieniać klocki i cieszyć się

    To może lepiej nabijać na blachę kawałki drewna. Nie będą w ogóle
    zużywały tarcz... Tarcze to taka sama część eksploatacyjna jak klocki,
    poza tym teraz można dostać akcesoryjne tarcze o sensownej jakości za
    700 PLN, to raptem koszt dwóch kompletów klocków. Na bezpieczeństwie
    się nie oszczędza.

    Ja od początku jeździłem na sinter-metalowych Tokico, EBC, Lucas i
    teraz Carbone Lorraine, katowałem mocno i teraz przy 60 kkm (8 albo 9
    kompletów klocków) tarcze nadają się do wymiany, dla mnie to jest
    wystarczający dla nich przebieg. Teraz jak już czeka je wymiana
    zamiast droższych sinter-metalowych wrzuciłem EBC organiczne i w
    porównaniu do sinter-metalowych to porażka jakaś. Ściskając klamkę ma
    się wrażenie, że te klocki są z gąbki, w jeździe dozowalność
    tragiczna.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-01-30 22:36:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 30 Sty, 19:50, "R2" <s...@o...eu> wrote:
    > jak w temacie, co polecacie?
    >
    > czy lepiej kupić oryginalne czy kupic tańsze?
    > Czy macie doświadczenia z klockami EBC albo Gold Fren?

    Bronciepanieboze przed EBC. Nawet przed tymi HH. Jakbyś jeszcze
    pomyślał o Lucasie to od razu mówię, że kurewsko piszczą i robią
    wiochę na mieście.

> [...]
    > hamulcowe te tańsze jak wspomniane wcześniej EBC czy Gold Fren bardziej
    > miękkie i o wiele cieńsze jeżeli chodzi o grubość.

    Kup oryginalne, dłużej pojeżdżą (więc za wiele nie przepłacasz) i mam
    wrażenie, że nie zużywają tak tarcz jak innych producentów. Rozważ też
    Carbone Lorraine, IMHO są lepsze niż oryginalne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-01-31 07:01:02
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "R2" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > jak w temacie, co polecacie?
    >
    > czy lepiej kupić oryginalne czy kupic tańsze?
    > Czy macie doświadczenia z klockami EBC albo Gold Fren?

    Moge sie wypowiedziec w temacie oryginalow, bo tylko takie uzywalem. Tyl
    pierwszy raz byl wymieniony przy 55tys, przod przy 70tys. Aktualnie (94tys)
    tarcze sa jeszcze oryginalne, tyl z wyraznym rantem, przod jeszcze z 10 tys
    zrobi. Klocki przednie na moje oko sa prawie niezuzyte. Nic nie piszczy, a skoro
    da sie podniesc tyl z pasazerka i 30kg bagazu na ogonie to chyba z hamowaniem
    tez jest ok, ale porownania jak pisalem nie mam.

    Uwagi dla niedowiarkow:
    -tak, nie pomylily mi sie przebiegi
    -czesto hamuje silnikiem,
    -nie, nie jezdze jak p*zda...ekhm chyba :D

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-01-31 07:30:47
    Od: "R2" <s...@o...eu>

    "AZ" wrote :

    >Kup oryginalne, dłużej pojeżdżą (więc za wiele nie przepłacasz) i mam
    >wrażenie, że nie zużywają tak tarcz jak innych producentów. Rozważ też
    >Carbone Lorraine, IMHO są lepsze niż oryginalne.

    Poszukam w necie , prawde mówiąc nie słyszałem wcześniej o tych klockach ale
    poszukam i porównam sobie ceny.
    Zazwyczaj kupuje na ebayu ale tych klocków nie ma za dużo czy mógłbyś dac
    jakiegoś linka?

    P.S.
    Dzięki wszystkim za rady, myślę , że jednak kupie droższe jeśli nie te
    Lorraine to oryginały, z tego co pamiętam jak kupowałem kiedyś oryginały do
    CB 500 to były conajmniej 2 razy grubsze niż EBC , a jeździłem na EBC i na
    Gold Fren i szybko się zużywały.

    Pzdr
    Artur

  • 8. Data: 2011-01-31 09:06:18
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 31.01.2011 pearljb <p...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > -tak, nie pomylily mi sie przebiegi
    > -czesto hamuje silnikiem,
    > -nie, nie jezdze jak p*zda...ekhm chyba :D

    Ale weź no napisz czym taki cruising uprawiasz.
    Bo po prostu podejrzewam że masz coś fabrycznie bez hamulców.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2011-01-31 10:52:43
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-01-31 10:06, kakmar pisze:

    > Ale weź no napisz czym taki cruising uprawiasz.
    > Bo po prostu podejrzewam że masz coś fabrycznie bez hamulców.

    PawelACE podobne przebiegi robil na klockach na Varadero.
    Tez duzo hamowal silnikiem.

    KJ

  • 10. Data: 2011-01-31 11:01:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-31, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > PawelACE podobne przebiegi robil na klockach na Varadero.
    > Tez duzo hamowal silnikiem.

    Tyle, ze Varadero to fauka i lepiej hamuje silnikiem. Rzedowka to sobie
    mozna nahamowac silnikiem... U mnie fabryczne Tokico zrobily 33 tys ale
    jak zaczalem jezdzic to klocki nie wytrzymuja 8 tys.

    --
    Artur
    ZZR 1200