  • 1. Data: 2010-02-22 19:31:37
    Temat: [jęk zawodu] Samsung WB2000 (TL350) - kwestia fps w filmach
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Nowy kompakt Samsunga
    tutaj opisy:
    http://www.photographyblog.com/news/samsung_tl350/
    http://www.optyczne.pl/2707-nowo%C5%9B%C4%87-Samsung
    _WB2000.html

    ma następujące tryby video:

    30 fps 1920x1080
    60 fps 1280x720
    60 fps 640x480
    240 fps 608x342
    240 fps 320x240
    420 fps 316x178
    1000 fps 138x78

    Oszałamiające są te superszybkie... Super... ale...
    Dlaczego, no dlaczego nie ma 25 fps lub 50 fps?
    Dlaczego tak strasznie mało kompaktów oferuje 25 lub 50 fps?
    A przecież jest to tak bardzo ważne, jeśli się potem filmiki konwertuje i
    montuje na DVD w PAL.

    Od tygodni stram się znaleźć kompakt zapisujący 25 lub 50 fps i jedyne dwa,
    które znalazłem, które to umieją to Panasonic DMC-ZS3 (DMC-TZ7) i DMC-ZS7
    (DMC-TZ10). Czy jakieś przegapiłem? Czuję się skazany na któregoś z tych
    Panasoniców, a wolałbym mieć wybór niż wyrok :(

    latet

  • 2. Data: 2010-02-22 19:50:17
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

> [...]
    > Dlaczego tak strasznie mało kompaktów oferuje 25 lub 50 fps?
    > A przecież jest to tak bardzo ważne, jeśli się potem filmiki konwertuje i

    Co ty tak z tymi DVD, sluby krecisz kompaktami? W zyciu bym wlasnego filmiku
    nie nagral jako format DVD. Kazdy odtwarzacz czyta teraz divxy i inne cuda.

  • 3. Data: 2010-02-22 19:54:25
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2010-02-22 20:31, Latet wrote:
    > A przecież jest to tak bardzo ważne, jeśli się potem filmiki konwertuje
    > i montuje na DVD w PAL.

    Ważne? Co za problem zrobić DVD w NTSC, albo jeszcze lepiej w 480P?

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 4. Data: 2010-02-22 21:07:58
    Temat: Re: Samsung WB2000 (TL350) - kwestia fps w filmach
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 22 Lut, 20:31, "Latet" <l...@l...pl> wrote:
> [...]
    > (DMC-TZ10). Czy jakieś przegapiłem? Czuję się skazany na któregoś z tych
    > Panasoniców, a wolałbym mieć wybór niż wyrok :(

    Nie jesteś skazany na te Panasonici.
    Wybór masz także wśród innych Panasoniców :-)
    A dokładnie tych, które obsługują AVCHD - np. FZ-38. FPS w Lumixach
    zależy od formatu nagrania: AVCHD 25kl/s, Motion JPEG 30kl/s

  • 5. Data: 2010-02-22 22:07:04
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    buraxta wrote:

    > Ważne? Co za problem zrobić DVD w NTSC, albo jeszcze lepiej w 480P?

    Jak lubisz ogladac szarpany ruch to nagrywaj.
    TV chodzi w palu, pracuje w wielokrotnosci 25 klatek.

    Jak myslisz co sie dzieje z 5 nadmiarowymi klatkami czegos z ntsc
    puszczonego na sprzecie z palem? Sa pomijane. Niby idzie ale jest wkurzajaca
    nieciaglosc i szarpanie przy ruchu na obrazku.

    I o to sie to wszystko roznosi.

    Tmek

  • 6. Data: 2010-02-22 22:08:21
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Wybór masz także wśród innych Panasoniców :-)
    > A dokładnie tych, które obsługują AVCHD - np. FZ-38. FPS w Lumixach
    > zależy od formatu nagrania: AVCHD 25kl/s, Motion JPEG 30kl/s

    No tak, ale FZ-38 to nie jest kompakt wg mojego rozumienia (nie mieści się w
    kieszeni).

    latet

  • 7. Data: 2010-02-22 22:10:30
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Ważne? Co za problem zrobić DVD w NTSC, albo jeszcze lepiej w 480P?

    Testowałem i ten sposób. Niestety, mam telewizor bez obsługi NTSC, więc
    odtwarzacz musi podawać mu sygnał PAL, a więc odtwarzacz wtedy robi w locie
    konwersję 30-->25 fps i efekt jest tak samo marny jakby płyta była przygotowana
    w PAL.

    latet

  • 8. Data: 2010-02-22 22:15:03
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Co ty tak z tymi DVD, sluby krecisz kompaktami? W zyciu bym wlasnego filmiku
    > nie nagral jako format DVD. Kazdy odtwarzacz czyta teraz divxy i inne cuda.

    Rożnie to bywa. Mam 2 różne odtwarzacze, bo często dostaję bajki dla dzieci z
    roznych źródeł - niby wszystkie są divixami (w szerokim pojęciu), ale bardzo
    różnie działają. Np. moja WIWA zacina się na plikach AVI z fps powyżej 25.

    Nie kręcę żadnych ślubów, po prostu archiwizuję życie rodzinne i zależy mi na
    maks. kompatybilności tego co zrobię, z dwóch powodów - rozpowszechniam wśród
    rodziny, a tam różni ludzie w różnum wieku mają różne sprzęty i różny poziom
    umiejętności ich obsługi. A dwa - z założenia te archiwa mają jak najdłużej
    przetrwać, więc chcę się trzymać najbardziej standardowych formatów jak się da.

    latet

  • 9. Data: 2010-02-22 22:27:55
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > na sprzecie z palem? Sa pomijane. Niby idzie ale jest wkurzajaca nieciaglosc i

    Otóż to.

    Z tym że mój TV w ogóle nie obsługije NTSC (tzn. gdy dostaje sygnał w NTSC, to
    obraz jest czarnobiały, itd.).
    Natomiast Ty chyba masz na mysli coś innego - że (w Europie) nawet telewizory,
    które są wielosystemowe i mogą (niby?) poprawnie wyświetlać NTSC, to i tak
    odświeżają fizycznie ekran w wielokrotności 25 klatek, więc problem będzie
    zawsze. Czy tak?

    Jeśli tak, to naprawdę trochę dziwi i bardzo martwi dominacja trybów 30 fps w
    lwiej częsci aparatów fotograficznych zdolnych do nagrywania filmików.

    Jest też pewna grupa aparatów nagrywających 24 fps. Nie testowałem czegoś
    takiego ale zastanawiam się, czy co wygląda gorzej po przekonwertowaniu na 25
    fps - orygnał 30 fps, czy 24 fps? Z tego co wiem, to problem różnicy między 24
    fps w kinach i 25 fps na DVD PAL rozwiązano w najbadziej brutalny możliwy
    sposób - po prostu film odtwarzany z DVD PAL leci szybciej (trwa o 4% krócej)
    niż ten sam film w kinie. W takiej sytuacji pewien problem stanowi dźwięk, ale
    nie wiem jak to się rozwiązuje (zasadniczo są 2 metody - zmiana szybkości lub
    zmiana tempa).

    Probowałem tej metody na domowych filmikach (przestawienie szybkości video z 30
    na 25 - bez rekompresji oraz zmiana tempa dźwięku - tzn. bez zmiany wysokości
    dźwięków). Efekt niemal do przyjęcia, choć roboty sporo i jednak różnica tempa
    trochę za duża.

    latet

  • 10. Data: 2010-02-22 22:31:49
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2010-02-22 23:07, Tmek wrote:
    > Jak lubisz ogladac szarpany ruch to nagrywaj.
    > TV chodzi w palu, pracuje w wielokrotnosci 25 klatek.

    Przy płycie NTSC powinien przełączyć się na NTSC lub PAL60 i pracować
    przy odświeżaniu 60Hz.

    --
    |=> GG: 421503