  • 11. Data: 2009-05-19 17:30:44
    Temat: Re: (k) przerywacz kierunkowskazów 6V 2 x 10 watt
    Od: falco <m...@w...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > http://www.cyklo-motorelektryk.pl
    > Nie wiem czy mają ale moga wiedzieć gdzie szukać.

    Jesteś wielki! ;)
    Niedawno mi odpisali, że mają, do tego w normalnej cenie, więc temat
    rozwiązany. Dzięki!

    P.S. W moim przypadku znów wyszło, że przy wszystkich swoich przywarach
    Precel się sprawdził... ;););)

    --
    (Po)zdrówka! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 12. Data: 2009-05-19 18:46:39
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 19 May 2009 19:27:34 +0200, falco <m...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Nie spodziewam się super mocnego światła, w końcu 45 watowa oryginalna
    > prądnica w najwyższym momencie ładowania i sprawności... ;) nie powala,
    > ale równie dobrze można by rzec, że światło stopu, które jest w Kyvacce,
    > to mikroświatełunio... ;)

    Weź LEDy? :-) Skoro i tak już nie będziesz miał nie zmienonego oryginału
    bo dokładasz migacze... ;-))

    IMO zmniejszenie poboru mocy na emitowane lumeny to chyba prostsza
    modyfikacja
    niż zmiana prądnicy na inną.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 13. Data: 2009-05-19 19:13:18
    Od: falco <m...@w...pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Weź LEDy? :-) Skoro i tak już nie będziesz miał nie zmienonego oryginału
    > bo dokładasz migacze... ;-))

    hehehe, dosłownie przed chwilą gadałem o ledach z kumplem, który chce je
    zaadoptować do Osy a ja mu... wybijam pomysł ze łba! ;) Choć tam gdzie
    można je dać, ale nie będzie widać, że to ledy... ;) czemu nie... ;)
    Poszukam czy są takie małe jak do kierunków i może wezmę dwa na próbę... ;)

    Tak, wiem, że tu odbiegłem od oryginału, ale choć mam pier...ca na
    punkcie oryginalnych "gadżetów" z epoki, to jednak bezpieczeństwo wzięło
    górę. Dobrałem jednak wszystko tak (kierunki, przełącznik), że nie ma
    żadnej ingerencji w budowę motocykla a ewentualny demontaż, to dosłownie
    15 minut... ;)

    > IMO zmniejszenie poboru mocy na emitowane lumeny to chyba prostsza
    > modyfikacja
    > niż zmiana prądnicy na inną.

    Nie chciałbym zmieniać, napisałem bardziej przykładowo, ale to już
    wszystko wyjdzie w praniu na szlaku... ;)

  • 14. Data: 2009-05-19 19:17:36
    Od: falco <m...@w...pl>

    Leszek Karlik pisze:

> [...]

    górę. Dobrałem jednak wszystko tak (kierunki, przełącznik), że nie ma
    żadnej ingerencji w budowę motocykla a ewentualny demontaż, to dosłownie

    Włącznik świateł i kierunkowskazów (oczywiście na odwrót, jak to w
    czeskim filmie) ;)
    http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenN
    aJawa35617558#5329754574951670130
    dobrany na wzór (założony tymczasowo, bo będzie bliżej manetki) włącznik
    kierunków (też będzie chromowany, bo w.g sprzedawcy części motocyklowych
    z alledrogo aluminium, to... też chrom...) ;)

  • 15. Data: 2009-05-19 20:13:54
    Od: falco <m...@w...pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Weź LEDy? :-)

    aaa... tylko jeszcze taki szkopuł, że nie widziałem ledów na 6V i z tego
    co kojarzę, to do samych ledów powinien być przerywacz do ledów...

  • 16. Data: 2009-05-20 07:10:55
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    falco pisze:

    > aaa... tylko jeszcze taki szkopuł, że nie widziałem ledów na 6V i z tego
    > co kojarzę, to do samych ledów powinien być przerywacz do ledów...

    Witam, to się zgadza ale można samemu zrobić wystarczy wymienić rezystor na mniejszy
    (trochę roboty z delikatnym rozbieraniem "żarówki").
    Jeśli chodzi o przerywacz to proponowałbym założenie elektronika mniej prądu pożera
    bo nie grzeje powietrza przeróbka na 6V też nie jest
    skomplikowana. Powinieneś zaoszczędzić dużo prądu co w przypadku takiej słabej
    prądnicy jest istotne.
    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 17. Data: 2009-05-20 07:40:24
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    mmaurycy pisze:
> [...]
    Dioda LED, sztuka jeden pracuje na napięciu ok. 1.5 do 2V z hakiem
    (zaleznie od technologii i koloru). Łączy się odpowiednio do planowanego
    zastosowania (szereg/rezystor). Dlaczego szereg i dlaczego rezystor nie
    podejmuję się na kolanie wyjaśniać.

    Zrobienie lampy na 6V jest w pełni możliwe teoretycznie biorąc, co nie
    znaczy że widziałem takie handlowo dostępne. Lutownica, te rzeczy,
    zrobi, oczywiście papierka z homologacją nie ma. Nawiasem na 12V też
    niewielu sprzedawców się chwali homologacją (atestem).

    > Witam, to się zgadza ale można samemu zrobić wystarczy wymienić rezystor
    > na mniejszy
    Chyba że diody są w szereg, a nie wyobrażam sobie by nie były.
    Zwłaszcza jak zalany żywicą eposkydową.

  • 18. Data: 2009-05-20 08:12:12
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > mmaurycy pisze:

    Dzięki chłopaki za rady, ale niestety nie jestem dobry w "delikatnym"
    lutowaniu a cały szkopuł w tym, że wszystko muszę mieć do soboty. :(

    Potem na spokojnie będę mógł przetestować różne rozwiązania, aby
    działało i nie ciągnęło (za bardzo)... ;)
    Na razie będzie gotowy przerywacz (niestety daleko wschodni...) + std.
    żarówki.

  • 19. Data: 2009-05-20 08:56:37
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    falco pisze:

    > Skrobnę jeszcze jedno prywatnie... ;)
    > Bez żadnej obrazy, ale dokładnie tak jak się podpisujesz - KJ - wabi się
    > mój kochany psiak (KaJot)

    KJ to skrot nicka nie nick, a moj pies sie prywatnie nazywa calkiem
    inaczej niz Ty.

    KillJohn i www.chuck.com.pl

  • 20. Data: 2009-05-20 16:53:27
    Temat: Re: (k) przerywacz kierunkowskazów 6V 2 x 10 watt (OT)
    Od: falco <m...@w...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > KJ to skrot nicka nie nick...
    > KillJohn i www.chuck.com.pl

    Mam nadzieję, że Cię nie uraziłem, nie to miałem na celu, tylko dobre
    skojarzenia, gdy widzę/słyszę "KJ" gęba mi się uśmiecha... ;)
    P.S. Fajne psiska, mój też uwielbia ganiać i pod tym względem, choć
    nieduży ciałem, to wielki serduchem trudno go dogonić innym psiakom... ;)