  • 11. Data: 2009-12-22 06:41:42
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Albo nie rozumiesz, albo nie chcesz zrozumieć.
    >
    > Jedną z przesłanek do cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału
    > na TVP, TVN i Polsat, tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym
    > idzie - zupełnie nowych programów. Wprowadzenie każdego z podanych wyżej
    > programów do dysrybucji naziemnej nie wniesie niczego nowego, w
    > najlepszym przypadku zasięg każdego z nich wzrośnie o jakieś 20 %, a
    > oglądalność pewnie o 10%.

    przesadzacie, może to lepiej że tych kanałów będzie więcej.
    to że płatne nic nie zmienia, jak było wspomniane
    nie ma tych wymienionych free.
    a co to daje?
    np możliwość kupna kilku kanałów dodatkowych bez używania anteny sat
    i dekodera.
    a do poziomu jaki jest w Niemczech czy Anglii to nam daleko, daleko.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 12. Data: 2009-12-22 07:57:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-22 01:57, Cavallino wrote:

> [...]
    > oraz zapewnieniem pluralizmu dostawców treści do MUX2, wskazując na
    > konieczność zagwarantowania swobody operatowi multipleksu drugiego w
    > doborze programów przy uprzedniej kontroli treści przez KRRiT ( w drodze
    > koncesji bądź wpisu do rejestru). KRRiT jest uprawniona do wskazania 4 z
    > 7 programów wchodzących w skład multipleksu 2, poprzez określenia
    > warunków programowych jakie muszą być spełnione, a nie przez wskazania
    > konkretnych programów. Prezes UKE dąży również do tego, aby docelowo w
    > ofercie MUX 2 mogły znaleźć się programy płatne."

    et.pl,394679582,blog.html

    > A teraz Ty zapodaj cytat z zapewnieniami iż nie będzie płatnych kanałów
    > w NTC.

    A czy ja coś takiego napisałem??? Napisałem: " Jedną z przesłanek do
    cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału na TVP, TVN i Polsat,
    tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym idzie - zupełnie nowych
    programów."
    Ty zacytowałeś Streżyńską: "Prezes UKE opowiada się za zachowaniem
    warunków konkurencji na rynku oraz zapewnieniem pluralizmu dostawców
    treści do MUX2"
    Czy pluralizm można odczytać jako wpuszczenie nowych graczy? :-)
    Zdecydowanie tak, znając działania Streżyńskiej na innych polach.
    A resztę, jak wcześniej podałem, dopisałem sobie z kuluarów i innych
    okoliczności przyrody :-)

    W powodzenie pay-TV w DVB-T za bardzo nie wierzę, zresztą już mieliśmy w
    Polsce jeden eksperyment zakończony pokazową klapą. C oprawda, teraz
    koszty emisji są dużo niższe, ale... W zasadzie każdy, kto chciał, już z
    Pay-TV korzysta (ponad 80 % populacji) w taki czy inny sposób. Być może
    jakaś całkiem nowa formuła mogłaby zdobyć rynek, ale nie wierzę by ktoś,
    kto wymyłśi rewolucyjny pomysł na płatny kanał, rozsyłał go tylko
    naziemnie, więc przyszły pęd do DVB-T nadal nie ma napędu.

  • 13. Data: 2009-12-22 08:06:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału na TVP, TVN i Polsat,
    > tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym idzie - zupełnie nowych

    Jak rozumiem kanał dziecięcy Pulsu to rzecz nagminnie dostępna wszędzie?

> [...]
    > treści do MUX2"
    > Czy pluralizm można odczytać jako wpuszczenie nowych graczy? :-)

    A ktoś im zabrania ubiegania się o dvb-t?
    Nie widzę.
    A wręcz przeciwnie - Puls wyraźnie ma ambicje rozwoju - to może być właśnie
    nowy, znaczący (kiedyś) gracz.

    > Zdecydowanie tak, znając działania Streżyńskiej na innych polach.
    > A resztę, jak wcześniej podałem, dopisałem sobie z kuluarów i innych
    > okoliczności przyrody :-)

    Ano właśnie.
    A propozycja jest zgodna z tym co mówiono od dawna, więc święte oburzenie
    jest nie na miejscu.

> [...]
    > koszty emisji są dużo niższe, ale... W zasadzie każdy, kto chciał, już z
    > Pay-TV korzysta (ponad 80 % populacji) w taki czy inny sposób.

    Nie do końca optymalny.

    >Być może jakaś całkiem nowa formuła mogłaby zdobyć rynek, ale nie wierzę by
    >ktoś, kto wymyłśi rewolucyjny pomysł na płatny kanał, rozsyłał go tylko
    >naziemnie, więc przyszły pęd do DVB-T nadal nie ma napędu.

    Jak to nie?
    Płatne dvb-t jest dużo mniej problemowe niż płatne dvb-s.
    Choćby pod względem okablowania czy osprzętowienia chaty, a zwłaszcza jego
    ceny.
    Dla mnie C+Sport HD w NTC byłby dużym plusem.
    Tuner dvb-t kosztuje dużo mniej niż analogiczny tuner dvb-s2, przy tunerach
    do kompów to jest już przepaść.

  • 14. Data: 2009-12-22 10:15:14
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    zja_w_czesci_zakodowana_.html

    > Za
    > "TVN 24, Polsat Sport, kanał dziecięcy TV Puls"
    >
    > Który z tych kanałów masz obecnie za friko, że tak się dziwisz?

    nie rozumiesz nie chodzi o to by ktokolwiek oglądał kanały kodowane w dvb-t
    chodzi o to by nikt NOWY NIE WSZEDŁ w bezpłatny rynek reklamowy. Zakodują,
    nikt tego nie będzie w dvb-t oglądał bo po co płacić za 4 kodowane programy,
    ale za to nikt nowy się nie zjawi i wszystko będzie grało..Obecni potentaci
    medialni rządzą..A chętnych do bezpłatnego mux2 można znaleźć pełno
    zgłaszali się do urzędów a teraz odejdą z kwitkiem.

  • 15. Data: 2009-12-22 10:34:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > nie rozumiesz nie chodzi o to by ktokolwiek oglądał kanały kodowane w
    > dvb-t chodzi o to by nikt NOWY NIE WSZEDŁ w bezpłatny rynek reklamowy.

    Zapodaj listę tych ewentualnych chętnych, co to przebierają nogami żeby
    uruchomić naziemną telewizję.
    Twoim zdaniem jedne z najciekawszych programów nie powinny być dostępne
    drogą naziemną?
    A dlaczego niby?
    Dlaczego ktoś kto nie ma i nie może mieć kablówki, musi być skazany na
    satelitę z wszystkimi jej wadami?

    IMO gdyby jeszcze do tej listy dodać nSport i Canal+Sport, to byłaby to
    bardzo fajna propozycja, zwłaszcza gdyby nie była zbyt droga.

    >Zakodują, nikt tego nie będzie w dvb-t oglądał bo po co płacić za 4
    >kodowane programy,

    Zależy ile i co w nich będzie.
    Kilka zł za tvn24 czy kanał dziecięcy chętniej bym zapłacił niż 10* więcej
    za to samo * 10 w platformach satelitarnych.

    > ale za to nikt nowy się nie zjawi i wszystko będzie grało..Obecni
    > potentaci medialni rządzą..A chętnych do bezpłatnego mux2 można znaleźć
    > pełno zgłaszali się do urzędów a teraz odejdą z kwitkiem.

    Tu się zgadzam, że mux2, (który bardzo możliwe że wystartuje najwcześniej),
    to nieco za szybko na płane kanały.
    Ale tak czy tak na pewno nie będzie to mux ostatni, więc nie ma co
    dramatyzować.

    A jeśli już to z innych powodów - te nowe pomysły co 10 minut wyglądają tak
    jak poprawki do ustawy hazardowej, mają zablokować uruchomienie tego w końcu
    na dobre.

  • 16. Data: 2009-12-22 13:03:25
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Wg mnie to widzowie w Polsce to sa buraki, bo dali sie sami zrobic w
    > bambuko i kupuja na potege cyfrowe platformy (no bo skoro nie ma
    > naziemnej cyfrowej, to kupimy sobie satke). I tym sposobem nabija
    > kabze komercyjnym, ktorzy dalej "kreca lody" pod stolem.
    >
    > Ja proponuje akcje nieposluszenstwa obywatelskiego i masowo
    > wyrejestrowywac odbiorniki tv (brak kasy dla tvp), i rezygnowac z
    > cyfrowych platform satelitarnych. Mysle, ze po kilku miesiacac, ktos
    > by musial peknac. Mysle, ze bez telewizji mozna spokojne zyc........
    > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    Zgadzam sie.
    A mnie wk....wia jeszcze to, ze place abonament C+ za Discovery, NG, AXNy
    itp i musze ogladac tam reklamy!
    Nawet na canal+ sie czasem pojawiaja.
    Liczylem na to, ze po starcie DVB-T zapomne o satelicie i bede mniej czasu
    marnowal przed TV, ale.... normalnie mafia!

    Ali

  • 17. Data: 2009-12-22 13:35:21
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Dlaczego ktoś kto nie ma i nie może mieć kablówki, musi być skazany na
    > satelitę z wszystkimi jej wadami?

    Możesz wymienić wady "satelity". Takie wady jakich nie posiada naziemna
    cyfrowa telewizja.
    Cos oprócz konieczności posiadania tunera satelitarnego. Wiekszość ludzi i
    tak będzie musiała dokupić tunek do tej naziemnej cyfrowej.

    W moim przypadku jest tak, że satelitke łapie, ale już jak chodzi o sygnał
    ze skrzycznego to przysłania mi go jakaś górka.
    Tak więc problem "niemania" w telewizorze mpeg4 sam mi sie rozwiązał.

    pozdr
    zor

  • 18. Data: 2009-12-22 13:48:31
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    zorka pisze:

> [...]
    > Cos oprócz konieczności posiadania tunera satelitarnego. Wiekszość ludzi i
    > tak będzie musiała dokupić tunek do tej naziemnej cyfrowej.

    czasami nie ma możliwości zamontowania anteny, drzewa itp.

  • 19. Data: 2009-12-22 14:03:45
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-12-2009 o 22:32:41 sensei <n...@n...pl> napisał(a):

    > pod wplywem nadawcow urzedy zgodza sie na zakodowanie multipleksów przez
    > co Polacy chcący oglądać TV będą musieli słono płacić nadawcom

    Nic w tym dziwnego. Aktualni nadawcy chcą utrzymać swoją pozycję więc nie
    próżnują tylko myślą. Te płatne naziemne nie muszą przynosić dochodu
    (bezpośrednio), wystarczy, że zablokują dostęp nowych nadawców. Jak jednak
    zapadnie decyzja, że w pierwszych MUXach nie można kodować to wymyślą coś
    innego - co to za problem stworzyć dowolną ilość śmieciowych kanałów i
    zapchać nimi wszystkie miejsca?
    Wszystkie te pozwolenia, licencje, koncesje to decyzje uznaniowe więc kto
    odpowiednio "przekona" odpowiednich urzędników, ten dostanie czego chce.
    Wystawienie miejsc w multipleksach na licytację nie gwarantowałoby, że nie
    wykupią ich dotychczasowi nadawcy ale dawało by realną możliwość nowym na
    zawalczenie o nie. Na przebicie wszystkich ofert we wszystkich 21
    licytacjach w 3 pierwszych MUXach mogłoby ich jednak nie być stać. Ale tak
    na pewno nie będzie bo nie opłaca się to ani aktualnym nadawcom ani
    urzędnikom (przy licytacji nie mieliby na nic wpływu więc kto by im chciał
    dać łapówkę?).

    Licytacji mogłoby być zresztą jeszcze więcej a próg zaistnienia w DVB-T
    mniejszy. Dlaczego mają być tylko telewizje ogólnopolskie? W tym MUXie,
    który ma mieć zasięg skorelowany z podziałem administracyjnym możnaby
    licytować miejsca osobno w każdym województwie.
    Czy oddanie całego takiego MUXa TVP, która ma tam nadawać aż jeden kanał
    regionalny (aktualnie zresztą TVP nadaje z 1/3 kanału regionalnego na TVP2
    i TVP INFO razem wziętych) jest beztroskim marnotrawstwem czy celowym
    blokowaniem potencjalnych lokalnych konkurentów?

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2009-12-22 15:09:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz wymienić wady "satelity". Takie wady jakich nie posiada naziemna
    > cyfrowa telewizja.

    Konieczność posiadania wielu konwerterów, wielu kabli, wielu tunerów, żeby
    obejrzeć to coś na wielu tv.

    > Cos oprócz konieczności posiadania tunera satelitarnego. Wiekszość ludzi i
    > tak będzie musiała dokupić tunek do tej naziemnej cyfrowej.

    Ale w końcu już będą w tv.
    Satelitarnych nie będzie nigdy.
    Poza jakimiś marginalnymi rozwiązaniami.