  • 1. Data: 2009-12-21 21:32:41
    Temat: kodowana dvb-t
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/67344,409462_Cyfrowa_telewi
    zja_w_czesci_zakodowana_.html

    No to doczekalismy sie - pod wplywem nadawcow urzedy zgodza sie na
    zakodowanie multipleksów przez co Polacy chcący oglądać TV będą musieli
    słono płacić nadawcom...A Niemiec czy Anglik będzie oglądał kilkadzisiąt
    bezpłatnych programów i będzie śmiał się Polaczkom w oczy...Widać kto
    dyktuje warunki w tym naszym bananowym kraju...

  • 2. Data: 2009-12-21 21:56:20
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No to doczekalismy sie - pod wplywem nadawcow urzedy zgodza sie na
    > zakodowanie multipleksów przez co Polacy chcący oglądać TV będą musieli

    Za
    "TVN 24, Polsat Sport, kanał dziecięcy TV Puls"

    Który z tych kanałów masz obecnie za friko, że tak się dziwisz?

  • 3. Data: 2009-12-21 22:48:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-21 22:56, Cavallino wrote:

    > "TVN 24, Polsat Sport, kanał dziecięcy TV Puls"
    >
    > Który z tych kanałów masz obecnie za friko, że tak się dziwisz?

    Albo nie rozumiesz, albo nie chcesz zrozumieć.

    Jedną z przesłanek do cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału
    na TVP, TVN i Polsat, tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym
    idzie - zupełnie nowych programów. Wprowadzenie każdego z podanych wyżej
    programów do dysrybucji naziemnej nie wniesie niczego nowego, w
    najlepszym przypadku zasięg każdego z nich wzrośnie o jakieś 20 %, a
    oglądalność pewnie o 10%.

  • 4. Data: 2009-12-21 23:00:31
    Od: ...@...pl

    czesc,

    ostatnio lecial film pt.: Rys i byla tam taka scenka jako Dyrektor
    banku spotyka sie z kasjerka, kochanka, przebranym klientem.......

    kasjerka: A pan Dyrektor to mnie tylko podszyczypuje a z pania to
    "lody kreci"??? Nie ladnie.

    czyli jednym slowem z ta cyfrowa naziemna to jest tak, ze nikt sie nie
    zna, wszyscy przeciwko wszystkim, a wieczorem wszyscy ida do jednego
    pubu i pija razem piwko (a kiedys chodzili do jednej szkoly i niby sie
    nie znaja).

    w TVP teraz siedzi PIS, TVN sprzyja PO, w Polsacie ???? (juz sie
    zgubilem), w UKE siedzi Anka (z polecenia PIS, ale PO ja zostawilo) -
    niby dobrze, bo niby dobra, ale ja juz sie z nia zgubilem.

    KRRiT - wiadomo, "kreci lody" z komercyjnymi
    UKE - niby niezalezne, ale teraz to ja juz nie wiem za kim stoi - za
    abonentem, czy aby TVP "dopie......". Dlaczego UKE sie nie zgadza, aby
    TVP zachowala miejsce w MUX I ? Przeciez to byloby z korzyscia dla
    ludzi, ktorzy placa abonament.

    Bylo ustalone, ze 09.2009 startuje naziemna ze wszystkimi programami z
    analogu, to do k....nedzy powinna wystartowac - a tak co dalej
    testy???? Brak koncepcji, mieszanie muxami, "pieprszone" przetargi
    ???? Dlaczego tvp musi oglaszac przetarg, przeciez cyfryzacja
    "analogow" jest przymusowa a nie dobrowolna - wiec obowiazuja
    "przymusowe" warunki.

    Ja wam cos powiem, ze naziemna nie wystartuje przed swietami
    wielkanocnymi, bo........ to kolejny okres zniw dla operatorow
    satelitarnych - no bo po co ma im uciekac kasa!!!!! A kolejne swieta
    to znowu Boze Narodzenie 2010, kolejna Wielkanoc 2012, Boze Narodzenie
    2011.......na Euro 2012 tez nie wystartuja....- zawsze jest zly
    moment.

    Wg mnie to widzowie w Polsce to sa buraki, bo dali sie sami zrobic w
    bambuko i kupuja na potege cyfrowe platformy (no bo skoro nie ma
    naziemnej cyfrowej, to kupimy sobie satke). I tym sposobem nabija
    kabze komercyjnym, ktorzy dalej "kreca lody" pod stolem.

    Ja proponuje akcje nieposluszenstwa obywatelskiego i masowo
    wyrejestrowywac odbiorniki tv (brak kasy dla tvp), i rezygnowac z
    cyfrowych platform satelitarnych. Mysle, ze po kilku miesiacac, ktos
    by musial peknac. Mysle, ze bez telewizji mozna spokojne zyc........
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 5. Data: 2009-12-21 23:42:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hgou0j$i3v$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Jedną z przesłanek do cyfryzacji NIE jest ugruntowanie obecnego podziału
    > na TVP, TVN i Polsat, tylko wpuszczenie nowych graczy i - co za tym

    A czyja to przesłanka, w jakimś oficjalnym dokumencie została zapodana, czy
    to Twoje widzimisie?
    Bo obecność płatnych kanałów w dvb-t przewijała się ZTCW od bardzo dawna w
    zapowiedział oficjalnych czynników, więc stąd nie bardzo rozumiem czemu to
    zdziwienie.

    >Wprowadzenie każdego z podanych wyżej programów do dysrybucji naziemnej nie
    >wniesie niczego nowego,

    A kto Ci naopowiadał że ma wnieść to co byś chciał?
    Celem jest zamiana analogu na cyfrę, nic więcej.
    Dzięki temu zwalnia się kupa częstotliwości które można wykorzystać w różny
    sposób - ot choćby do emisji programów, które dotychczas musiały być
    dystrybuowane drogą satelitarną z braku laku.
    Również płatnych.

    Oczywiście moment wybrali sobie kiepski, płatne kanały powinny być
    wpuszczone dopiero gdy dvb-t ruszy i coś tam będzie można już oglądać.

  • 6. Data: 2009-12-21 23:56:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-22 00:42, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > A czyja to przesłanka, w jakimś oficjalnym dokumencie została zapodana,
    > czy to Twoje widzimisie?

    Z oficjalnych i nieoficjalnych wypowiedzi osób, które mają coś wspólnego
    z tym procesem. A z dokumentów możesz sobie poczytać to

    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/18/06/18068/Dokumenta
    cja_konkursowa_Multiplex_2_470_862_MHz.pdf

    ze szczególnym uwzglednieniem rozdziału 2.1

    > Bo obecność płatnych kanałów w dvb-t przewijała się ZTCW od bardzo dawna
    > w zapowiedział oficjalnych czynników, więc stąd nie bardzo rozumiem
    > czemu to zdziwienie.

    Oficjalnych czynników? Chyba nadawców. Dotychczasowych nadawców.

    M.

  • 7. Data: 2009-12-22 00:20:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hgp1vo$pqr$1@news.onet.pl...

    > Z oficjalnych i nieoficjalnych wypowiedzi osób, które mają coś wspólnego z
    > tym procesem.

    I ani razu nie trafiłeś na wypowiedzi, które nie wykluczały programów
    płatnych w polskim dvb-t?
    Dziwne zaiste, chyba jednak słuchałeś wybiórczo.

    A z dokumentów możesz sobie poczytać to

    > http://www.uke.gov.pl/_gAllery/18/06/18068/Dokumenta
    cja_konkursowa_Multiplex_2_470_862_MHz.pdf

    > ze szczególnym uwzglednieniem rozdziału 2.1

    Przestań żartować w ten sposób.
    Próbujesz manipulować tak jak oni, skoro chcą zmienić założenia do mux2, to
    wiadomo że istniejąca dokumentacja konkursowa mux2 jest nie warta funta
    kłaków.
    Jaki więc jest sens jej czytania?

    > Oficjalnych czynników?

    Tak.
    Ten temat się przewijał parę razy i ani razu nie było jednoznacznego
    zaprzeczenia, że niektóre kanały będą płatne, na dalszych muxach rzecz
    jasna, a wręcz przeciwnie - taka możliwość była uwzględniana w rozważaniach.
    O darmowości mówiono ZTCP wyłącznie w konktekście muxa 1.

  • 8. Data: 2009-12-22 00:57:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > Oficjalnych czynników?

    Żeby nie było - masz cytata:

    "Spór między dwoma organami dotyczy zasadniczych kwestii związanych ze
    skonwergowanym rynkiem naziemnej telewizji cyfrowej.

    Prezes UKE opowiada się za zachowaniem warunków konkurencji na rynku oraz
    zapewnieniem pluralizmu dostawców treści do MUX2, wskazując na konieczność
    zagwarantowania swobody operatowi multipleksu drugiego w doborze programów
    przy uprzedniej kontroli treści przez KRRiT ( w drodze koncesji bądź wpisu
    do rejestru). KRRiT jest uprawniona do wskazania 4 z 7 programów wchodzących
    w skład multipleksu 2, poprzez określenia warunków programowych jakie muszą
    być spełnione, a nie przez wskazania konkretnych programów. Prezes UKE dąży
    również do tego, aby docelowo w ofercie MUX 2 mogły znaleźć się programy
    płatne."

    http://wiadomosci.onet.pl/blogi/piechocinski.blog.on
    et.pl,394679582,blog.html

    A teraz Ty zapodaj cytat z zapewnieniami iż nie będzie płatnych kanałów w
    NTC.

  • 9. Data: 2009-12-22 01:02:05
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    > cyfrowych platform satelitarnych. Mysle, ze po kilku miesiacac, ktos
    > by musial peknac. Mysle, ze bez telewizji mozna spokojne zyc........

    Ostatnio widziałem sport TVP w którym TVP dziękuje za
    płacenie abonamentu. To ja się pytam kto im pozwolił za ten
    abonament robić TVP-HD i puszczać go za kasę zamiast w DVB-T.
    Ciekawe czy to się nie nadaje to jakiegoś Rzecznika Praw
    Obywatelskich albo UOK lub sądu.

  • 10. Data: 2009-12-22 06:36:23
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Netx pisze:

> [...]
    > TVP-HD i puszczać go za kasę zamiast w DVB-T.
    > Ciekawe czy to się nie nadaje to jakiegoś Rzecznika Praw Obywatelskich

    a jaką masz pewność, że tvp hd jest z abonamentu?
    jak na razie kupił go jeden operator, tvp sport dwóch lub trzech,
    zawsze pozostaje Ci nie płacić ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion