  • 191. Data: 2010-02-07 12:07:51
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jakoś w obiekcie wielkości kamienicy sobie *skutecznego* sterowania
    > nie wyobrażam.

    Dlaczego nie? Kamienica za mała, za duża?

    > To znaczy wiem, że da się to zrobić ale wymaga to wielu eksperymentów
    > z ustawieniami przepływów w pionach. To wymaga czasu a

    W dużym bloku wiele mieszkań jest takich samych, parametry są powtarzalne,
    łatwo się tym steruje. W kamienicy też by się opłacało to wymodelować.

    > komu zależy na tym żeby taką instalację zoptymalizować, choćby pod
    > względem zużycia gazu.

    Spodziewałem się, że może zależeć lokatorom, ale zaczynam mieć
    wątpliwości.

    > I tak zapłacą lokatorzy, którzy nie zdają sobie sprawy, że mogliby
    > płacić 10-20% taniej.

    Czy dalej jest tak, że decyzje dotyczące ważnych spraw związanych
    z budynkami wielorodzinnymi postrzegane zą w kategoriach opozycji
    MY-ONI? Nie mam z tym żadnych doświadczeń.

    --
    Jarek

  • 192. Data: 2010-02-07 12:24:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 12:05:03 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Mniej więcej. Z tym że sterowanie piecem nie jest dwustanowe, tylko
    >ma płynną regulację temperatury. Wyliczoną na podstawie temperatury
    >wewnątrz budynku, ale i przewidywań związanych ze zmianami temperatury
    >na zewnątrz. Wszystko po to, by uniknąć niepotrzebnego wydatkowania
    >energii.

    Ale ja nie wstaje o 6:30 zeby pojsc do pracy i wrocic o 17:00, tylko
    jak dla mnie to grzac powinni zaczac o 7:00, zeby o 9 bylo juz cieplo
    jak wstane, i ma byc cieplo do 01:00, bo nie wychodze.

    A sasiadowi dzieci wracaja ze szkoly o 12:00 i tez ma byc im cieplo
    :-)

    J.

  • 193. Data: 2010-02-07 12:45:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale ja nie wstaje o 6:30 zeby pojsc do pracy i wrocic o 17:00, tylko
    > jak dla mnie to grzac powinni zaczac o 7:00, zeby o 9 bylo juz cieplo
    > jak wstane, i ma byc cieplo do 01:00, bo nie wychodze.

    A ja chcę mieć ciepło również w nocy, między pierwszą a siódmą.

    > A sasiadowi dzieci wracaja ze szkoly o 12:00 i tez ma byc im cieplo

    Termoregulację stosuje się po to, by zawsze wszystkim było ciepło.
    Co w tym dziwnego?

    --
    Jarek

  • 194. Data: 2010-02-07 12:50:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 12:45:59 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A ja chcę mieć ciepło również w nocy, między pierwszą a siódmą.

    To kup sobie pierzyne, nie bedziemy marnowac ciepla w naszym budynku
    :-)

    >Termoregulację stosuje się po to, by zawsze wszystkim było ciepło.
    >Co w tym dziwnego?

    To po co wyskakujesz o wstawaniu o 5 rano celem pokrecenia zaworami ?

    J.

  • 195. Data: 2010-02-07 12:59:03
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Dlaczego nie? Kamienica za mała, za duża?

    > W dużym bloku wiele mieszkań jest takich samych, parametry są powtarzalne,
    > łatwo się tym steruje. W kamienicy też by się opłacało to wymodelować.

    Pewnie że w perspektywie kilku lat wydatki na optymalizację zwróciły by
    się, ale lokatorzy nie zdają sobie sprawy że mogli by płacić 5-10% mniej
    za gaz. I tak się cieszą jak dzieci, że płacą mniej od tych co grzeją
    MPECem. No i znowu kłaniają się koszty stałe.

    > Spodziewałem się, że może zależeć lokatorom, ale zaczynam mieć
    > wątpliwości.

    A kto by się tym przejmował. Który z przyszłych lokatorów dopłaciłby do
    m^2 powiedzmy 2% za to, żeby mieć porządnie zaprojektowany, zrobiony i
    zoptymalizowany projekt CO ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 196. Data: 2010-02-07 13:02:15
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A na tych przegladach cos istotnego robiono ? Czy po prostu oni maja
    > pecha ?

    A bo ja wiem. Mój kocioł ciągnie 8 rok bez awarii, niektórym leje się z
    zaworu bezpieczeństwa od paru lat.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 197. Data: 2010-02-07 13:02:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To kup sobie pierzyne, nie bedziemy marnowac ciepla w naszym budynku

    Jeśli faktycznie wszyscy sąsiedzi uprą się, że w nocy w mieszkaniach
    musi być zimno, to nie pozostanie mi nic innego, jak zorganizować
    sobie inny system ogrzewania lub zmienić miejsce zamieszkania (już
    dawno wybrałem ten drugi wariant).

    > To po co wyskakujesz o wstawaniu o 5 rano celem pokrecenia zaworami ?

    Raczej chcę usniknąć wyskakiwania z łóżka o piątej rano. A wtedy zwykle
    należy zredukować moc w związku z porannym skokiem temperatury.

    --
    Jarek

  • 198. Data: 2010-02-07 13:07:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 13:02:48 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Raczej chcę usniknąć wyskakiwania z łóżka o piątej rano. A wtedy zwykle
    >należy zredukować moc w związku z porannym skokiem temperatury.

    No coz, razem z podzielnikami zamontowali mi tez zawory
    termostatyczne. Kiepskie sa, ale cos tam pewnie stabilizuja.

    Zawsze mozesz pomyslec o indywidualnej regulacji.
    A do tego poodzielniki, zeby zaplacic za swoje grzanie.

    J.

  • 199. Data: 2010-02-07 13:11:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > za gaz. I tak się cieszą jak dzieci, że płacą mniej od tych co grzeją
    > MPECem. No i znowu kłaniają się koszty stałe.

    Jak już wybrano przejście na indywidualne kotły, to też dobrze. Też bym
    wolał to, niż ciągłe użeranie się z lokatorami, dla których ważniejsze
    jest nie tyle, by za ogrzewanie płacić *mniej*, ale *mniej niż sąsiad*.

    > A kto by się tym przejmował. Który z przyszłych lokatorów dopłaciłby do
    > m^2 powiedzmy 2% za to, żeby mieć porządnie zaprojektowany, zrobiony i
    > zoptymalizowany projekt CO ?

    Jeśli w mieszkaniu jest indywidualny system ogrzewania, to każdy sobie może
    na własną rękę optymalizować sterowanie. Za mniej niż 2% wartości mieszkania.

    --
    Jarek

  • 200. Data: 2010-02-07 13:19:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jak już wybrano przejście na indywidualne kotły, to też dobrze.

    Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze kilka lat temu nie było na rynku
    kotłów małej mocy, nadających się do ogrzewania małych mieszkań. W
    efekcie 35 m^2 ogrzewał kocioł minimalnej mocy 7.5kW, taki sam co za
    ścianą ogrzewa 85 m^2. Efekty przewymiarowania przekładają się na
    awaryjność.

    > Jeśli w mieszkaniu jest indywidualny system ogrzewania, to każdy sobie może
    > na własną rękę optymalizować sterowanie.

    Może =/= potrafi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem