  • 11. Data: 2012-08-02 14:31:26
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > Dlatego wlasnie bylem za eLka. Teraz jestem troche w kropce
    > 17-40 napewno bedzie zdecdowanie szerszy od 50mm ktory mam. Moze przejde
    > sie do sklepu i sobie poprobuje
    > Dzieki za odpowiedz, bardzo tresciwa :)
    > D.

    nie patrzy, czy to "L", czy nie, popatrz na obraz z nich.
    mój 10-22 powinien mieć literkę L
    (za to np. 24-105 nijak nie mogę zgadnąć, za co ma L,
    jest po prootu fatalny na brzegach )

    do widoczków (np. w górach) tylko 10-22, jest świetny !
    a 17-40 często zbyt wąski... (mam oba)

    pozdro
    Witek

  • 12. Data: 2012-08-02 14:35:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-08-02 11:31:55 +0200, d...@g...com said:

    > Bedzie wystarczajaco szeroki. przynajmniej tak mi sie wydaje. Narazie uzywa
    > m Canon 50mm f/1.2 i jest on troche za waski. potrzebuje cos 2x szerszego

    Jeśli ta 50-ka (czyli ekwiwalentowo 80 mm na FF, znaczy portretówka, a
    nie standard) to Twój jedyny obiektyw, pomyśl raczej o jakimś 17-55/2.8
    lub jego odpowiedniku Tamrona.

    de Fresz

  • 13. Data: 2012-08-02 15:42:48
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-02 14:31, Witek Kaszkin wrote:

> [...]
    > (za to np. 24-105 nijak nie mogę zgadnąć, za co ma L,
    > jest po prootu fatalny na brzegach )
    >
    > do widoczków (np. w górach) tylko 10-22, jest świetny !
    zawsze myślałem , że L to nie tylko jakość obrazu, ale również jakość
    materiałów, wykonania i wytrzymałości.

    "L (Luxury) - oznaczenie obiektywów Canona wysokiej klasy,
    przeznaczonych dla zawodowych fotografów. Szkła z tą literą są drogie,
    ale solidnie wykonane i uszczelnione. Ponadto cechują się bardzo
    starannym wyczernieniem wnętrza, co pozwala uniknąć odblasków, a w
    efekcie flary i blików."

  • 14. Data: 2012-08-02 17:00:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-08-02 12:12, D. pisze:
    [...]
    > Chyba sie zdecyduje na Canona 10-20. Bedzie wystarczajaco szeroki i jest kapeczke
    tanszy

    > D.

    Dorzuć jeszcze Samyanga 8mm. Do "widoczków" w górach po prostu super.
    Jedyne, do czego można by się przyczepić, to niebieska flara przy Słońcu
    w polu widzenia.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2012-08-02 17:45:54
    Od: "D." <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2012 13:31:26 UTC+1 użytkownik Witek Kaszkin napisał:
    > nie patrzy, czy to "L", czy nie, popatrz na obraz z nich.
    >
    > mój 10-22 powinien mieć literkę L
    >
    > (za to np. 24-105 nijak nie mogę zgadnąć, za co ma L,
    >
    > jest po prootu fatalny na brzegach )

    Z http://www.completedigitalphotography.com/?p=325
    "In a recent meeting with Canon, it was brought to my attention that the 10-22 EF-S
    actually uses all L-series glass. Canon does not want to give the L moniker to any
    lens that isn't full-frame, so the 10-22 is labelled an EF series lens, but
    optically, Canon considers it L-quality. The "L" classification does not
    automatically mean "perfect, flawless lens," but most the superior L-series glass
    does go a long way to explaining the quality of this excellent lens."

    I to jest wlasnie problem, nie jest na FF. A jest calkiem mozliwe, ze prezentem na
    gwiazdke bedzie 5D wiec troche bez sensu kupowac obiektyw ktory nie bede mogl podpiac
    pod FF.
    DO tego eLka jest pogodo-odporna

    > do widoczków (np. w górach) tylko 10-22, jest świetny !
    >
    > a 17-40 często zbyt wąski... (mam oba)

    Chyba jednak sprobuje. Kiedys fotografowalem w gorach Canonen z 35mm obiektywem i nie
    bylo tak zle, wiec chyba zaryzykuje 17-40. Bardzo pasowalby mi 10-20 ale chyba jednak
    sie nie skusze ze wzgledu na "nieuniwersalnosc" wspomniana wyzej

    Dan.

  • 16. Data: 2012-08-02 17:48:13
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-02 15:00:55 +0000, Paweł Pawłowicz

    > Dorzuć jeszcze Samyanga 8mm. Do "widoczków" w górach po prostu super.
    > Jedyne, do czego można by się przyczepić, to niebieska flara przy
    > Słońcu w polu widzenia.

    To nie jest szeroki kąt. To jest rybie oko.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-08-02 18:00:15
    Od: "D." <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2012 16:00:55 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Dorzu� jeszcze Samyanga 8mm. Do "widoczk�w" w g�rach po prostu super.
    >
    > Jedyne, do czego mo�na by si� przyczepi�, to niebieska flara przy S�o�cu
    >
    > w polu widzenia.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Paweďż˝

    Czytalem o nim dzisiaj, ale chyba jednak nie za bardzo. Dosc tani trzeba przyznac jak
    na rybie oko, wiec moze kiedys

    D.

  • 18. Data: 2012-08-02 19:20:07
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-02 17:00, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    >
    > Dorzuć jeszcze Samyanga 8mm. Do "widoczków" w górach po prostu super.
    > Jedyne, do czego można by się przyczepić, to niebieska flara przy Słońcu

    Najpierw polecasz tego Tamrona, teraz Samyanga - to na prawdę szkła
    niskich lotów... serio

  • 19. Data: 2012-08-02 19:35:32
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > zawsze myślałem , że L to nie tylko jakość obrazu, ale również jakość
    > materiałów, wykonania i wytrzymałości.

    jeżeli to idzie w parze, to tak, ale jeżeli nie, to po co ?

    W.

  • 20. Data: 2012-08-02 19:43:17
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > I to jest wlasnie problem, nie jest na FF. A jest calkiem mozliwe, ze
    > prezentem na gwiazdke bedzie 5D wiec troche bez sensu kupowac obiektyw
    > ktory nie bede mogl podpiac pod FF. DO tego eLka jest pogodo-odporna

    ale zaparować (od środka) potrafi, o ile pamiętam...

    > Chyba jednak sprobuje. Kiedys fotografowalem w gorach Canonen z 35mm
    > obiektywem i nie bylo tak zle,

    no bo pewno nie miałeś wtedy porównania z 10

    ale nie wszyscy lubią szerokie

    ja lubię, to i odpisałem, ale np. 12mm (Sigma 12-24) na 5D,
    to już zbyt szeroko w większości przypadków,
    jakoś tak się wszystko "spłaszcza"

    > wiec chyba zaryzykuje 17-40. Bardzo
    > pasowalby mi 10-20 ale chyba jednak sie nie skusze ze wzgledu na
    > "nieuniwersalnosc" wspomniana wyzej
    > Dan.

    dałeś na początku: "Bedzie on podpiety do Canona 60D", więc... :>

    zapoluj i kup używany, nie od handlarza,
    to i raczej nie stracisz, gdy będziesz sprzedawał

    10-22 jest super na małym Canonie
    17-40 jest super na większym Canonie

    i tyle :)

    W.