  • 1. Data: 2010-11-15 17:31:49
    Temat: kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?
    Od: yendy <y...@g...com>

    Pełno telewizorów w hipermarketach po kuszących cenach - ale na co
    zwrócić uwagę przy wyborze?

    Oto kryteria:

    1.) cena < 2000zł (po prostu nie warto więcej wydawać na tv)

    2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy
    (ponoć przy 32" to nie jest zauważalne czy jest FullHD czy tylko
    HDready?)

    3.) dobra jakość obrazu w sensie kątów patrzenia, czasu reakcji
    (dynamiki), ostrości - chodzi o to żeby po dłuższym oglądaniu nie
    bolały oczy i głowa

    Cała reszta, różne "wodotryski" itp. nieistotne, szczególnie np. tuner
    wbudowany - i tak będzie podłączone do dekodera satelitarnego.

    PS. Specjalnie nie pytam "który model wybrać?" ponieważ wtedy
    spodziewam się porad takich bardziej... marketingowych ;)

    Ale chciałbym spytać po prostu na co zwrócić uwagę przy zakupie? Są
    różne informacje niby techniczne podane na pudełku, na etykietce z
    ceną itp.

    A.) Czas reakcji plamki (podają zwykle od 2 do 6 ms)

    B.) Kąty widzenia (zwykle od 180 do 160)

    C.) Kontrast (tutaj jest kosmiczna rozpiętość, od np. 8.000 do
    80.000 :)

    D.) Jasność

    E.) Rozdzielczość - HD-ready czy Full-HD

    F.) LED - pan w sklepie stwierdził, że lepiej kupić z tradycyjną
    świetlówką bo w tej cenie to nie jest to LED z dynamicznym kontrastem
    i widać nierównomierność w rogach itp.
    (ale z tym wiąże się też energochłonność odbiornika?)

  • 2. Data: 2010-11-15 18:54:01
    Temat: Re: kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    yendy pisze:
    > Pełno telewizorów w hipermarketach po kuszących cenach - ale na co
    > zwrócić uwagę przy wyborze?
    >
    > Oto kryteria:
    (...)
    i tu wymieniasz wszystkie wady LCD.
    kup jakąkowiek plazme -masz wszystkie problemy z głowy. jedyne co nie
    jest teges - to rozdzielczość - full hd. pytanie czy to problem?

    ToMasz

    PS i nie daj sie sciemniać poborem prądu, bo przy średnim ogladaniu
    różnica w rachunku za prąd wyniesie... 10% różnicy w cenie TV?

  • 3. Data: 2010-11-15 22:52:29
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 15 Lis, 18:54, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > i tu wymieniasz wszystkie wady LCD.
    > kup jakąkowiek plazme -masz wszystkie problemy z głowy. jedyne co nie
    > jest teges - to rozdzielczość - full hd. pytanie czy to problem?

    raczej nie jest to problem - ale jaką, nową ze sklepu czy jakąś
    używaną?

  • 4. Data: 2010-11-16 06:32:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yendy wrote:
> [...]
    >
    > 2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy
    > (ponoć przy 32" to nie jest zauważalne czy jest FullHD czy tylko

    ból głowy? może trzeba iść do lekarza :)

> [...]
    >
    > Cała reszta, różne "wodotryski" itp. nieistotne, szczególnie np. tuner
    > wbudowany - i tak będzie podłączone do dekodera satelitarnego.

    to może monitor :) legalnie nie będziesz musiał płacić abonamentu

  • 5. Data: 2010-11-16 07:58:52
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 16 Lis, 06:32, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > bol glowy?  moze trzeba i do lekarza :)

    Po prostu zbyt duzy obraz jest zbyt natretny, nie cierpie tego jak mi
    cos robi takie pranie mozgu, ale wiem, ze to kwestia gustu - ogladalem
    rozne modele, i w sklepie i u znajomych i stwierdzam, ze 32" jest
    optymalne, no... moze 37", ale juz 42" to nie... szczegolnie jesli to
    duzo wiecej kosztuje...

    > to moze monitor :)  legalnie nie bedziesz musial placic abonamentu

    jakiego abonamentu, nie kapuje...

    To prawda, ze do dekodera satelitarnego monitor by spokojnie
    wystarczyl - problem tylko w tym, ze monitor wielkosci 32-37" o takich
    katach widzenia i kontrascie jak przecietny telewizor ze sklepu -
    kosztowal by chyba z 7000 zlotych. Szczerze nie wiem dlaczego, ale
    przeciez cena towaru malo ma wspolnego z rzeczywista obiektywna
    wartoscia...

    A do tego jest inny problem: JAK PODLACZYC monitor komputerowy do
    dekodera satelitarnego?

  • 6. Data: 2010-11-16 08:08:00
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-15 18:31, yendy pisze:

    > 1.) cena< 2000zł (po prostu nie warto więcej wydawać na tv)
    >
    > 2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy

    piszesz to poważnie ? przez 10 lat miałem 32" i nie było bólu, teraz mam
    zdecydowanie więcej i też bólu nie zaobserwowałem. najbliżej siedze przy
    40' ok 2 metrów i nic nie boli.

    Jesli nie masz ograniczej w sensie ilości miejsca to do 50" w ciemno
    możesz brać nie obawiając się bólu a jesli coś boli to lekarz ale na tv
    nie zwalaj

> [...]
    >
    > Cała reszta, różne "wodotryski" itp. nieistotne, szczególnie np. tuner
    > wbudowany - i tak będzie podłączone do dekodera satelitarnego.

    filmy divx/mkv ogladasz ? jeśli tak zwróć uwagę na mozliwość
    odtwarzania, najwieksze mają samsungi/LG

    > PS. Specjalnie nie pytam "który model wybrać?" ponieważ wtedy
    > spodziewam się porad takich bardziej... marketingowych ;)

    No i poniżej wymieniasz te marketingowe właśnie cechy bo niestety
    zazwyczaj te paramtery są tak podawane że ich prównać między modelami
    nie da się ;-) inne sposoby pomiaru etc

> [...]
    >
    > B.) Kąty widzenia (zwykle od 180 do 160)
    >
    > C.) Kontrast (tutaj jest kosmiczna rozpiętość, od np. 8.000 do

    jak mierzą tak im wyjdzie

    > D.) Jasność
    >
    > E.) Rozdzielczość - HD-ready czy Full-HD

    do 40" różnicy w obrazie między HDready a Full HD nei zauważysz, to nie
    tylko moja opinia, chyba że siedzić pół metra od tv

> [...]
    > i widać nierównomierność w rogach itp.
    > (ale z tym wiąże się też energochłonność odbiornika?)

    Led w tej cenie nei ma sensu, 32" tez bym odpuścił

    jak masz możliwość obejrzyj samsunga sarii 5 lub 6, np LE40C550 lub cos
    więcej czyli LE40C650

  • 7. Data: 2010-11-16 13:57:36
    Temat: Re: kupno telewizora do 2kzl - na co zwracac uwage?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yendy wrote:

> [...]
    > wartoscia...
    >
    > A do tego jest inny problem: JAK PODLACZYC monitor komputerowy do
    http://allegro.pl/monitor-42-lcd-toshiba-42rv685d-hd
    mi-fullhd-i1319678457.html

  • 8. Data: 2010-11-17 06:17:52
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-16 08:58, yendy pisze:
    > A do tego jest inny problem: JAK PODLACZYC monitor komputerowy do
    > dekodera satelitarnego?

    chyba odwrotnie.
    1. każdy dobry monitor posiada we hdmi
    2. można też popatrzeć na monitory z tv (posiadają wówczas inne wejscia)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux