    From: boxfish <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?
    Date: Tue, 16 Nov 2010 09:08:00 +0100

    W dniu 2010-11-15 18:31, yendy pisze:

    > 1.) cena< 2000zł (po prostu nie warto więcej wydawać na tv)
    >
    > 2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy

    piszesz to poważnie ? przez 10 lat miałem 32" i nie było bólu, teraz mam
    zdecydowanie więcej i też bólu nie zaobserwowałem. najbliżej siedze przy
    40' ok 2 metrów i nic nie boli.

    Jesli nie masz ograniczej w sensie ilości miejsca to do 50" w ciemno
    możesz brać nie obawiając się bólu a jesli coś boli to lekarz ale na tv
    nie zwalaj

    > 3.) dobra jakość obrazu w sensie kątów patrzenia, czasu reakcji
    > (dynamiki), ostrości - chodzi o to żeby po dłuższym oglądaniu nie
    > bolały oczy i głowa
    >
    > Cała reszta, różne "wodotryski" itp. nieistotne, szczególnie np. tuner
    > wbudowany - i tak będzie podłączone do dekodera satelitarnego.

    filmy divx/mkv ogladasz ? jeśli tak zwróć uwagę na mozliwość
    odtwarzania, najwieksze mają samsungi/LG

    > PS. Specjalnie nie pytam "który model wybrać?" ponieważ wtedy
    > spodziewam się porad takich bardziej... marketingowych ;)

    No i poniżej wymieniasz te marketingowe właśnie cechy bo niestety
    zazwyczaj te paramtery są tak podawane że ich prównać między modelami
    nie da się ;-) inne sposoby pomiaru etc

    > Ale chciałbym spytać po prostu na co zwrócić uwagę przy zakupie? Są
    > różne informacje niby techniczne podane na pudełku, na etykietce z
    > ceną itp.
    >
    > A.) Czas reakcji plamki (podają zwykle od 2 do 6 ms)
    >
    > B.) Kąty widzenia (zwykle od 180 do 160)
    >
    > C.) Kontrast (tutaj jest kosmiczna rozpiętość, od np. 8.000 do
    > 80.000 :)

    jak mierzą tak im wyjdzie

    > D.) Jasność
    >
    > E.) Rozdzielczość - HD-ready czy Full-HD

    do 40" różnicy w obrazie między HDready a Full HD nei zauważysz, to nie
    tylko moja opinia, chyba że siedzić pół metra od tv

    > F.) LED - pan w sklepie stwierdził, że lepiej kupić z tradycyjną
    > świetlówką bo w tej cenie to nie jest to LED z dynamicznym kontrastem
    > i widać nierównomierność w rogach itp.
    > (ale z tym wiąże się też energochłonność odbiornika?)

    Led w tej cenie nei ma sensu, 32" tez bym odpuścił

    jak masz możliwość obejrzyj samsunga sarii 5 lub 6, np LE40C550 lub cos
    więcej czyli LE40C650