  • 1. Data: 2009-05-22 07:39:37
    Temat: ładowarka sam. do asus eeepc - 12V 3A
    Od: "Michał" <t...@o...pl>

    witam,
    może ktoś poradzić - zastanawiałem się nad zakupem ładowarki samochodowej do
    laptopa eeepc asusa - takie maleństwo z 10" ekranem - jest do niego zasilacz
    12V 3A. ponoc chińskie lubią coś uszkodzić.... a iryginał kosztuje ponad
    100... czy wystarczy zrobić stabilizator 12V i bedzie funkcjonować? może
    ktoś ma jakiś prosty schemat takiego urządzenia? domyślam się, że żeby to
    zrobić np na 7812 potrzebny by był ogromny radiator:)
    pozdrawiam
    Michał

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4095
    (20090521) __________

  • 2. Data: 2009-05-22 08:14:46
    Temat: Re: ładowarka sam. do asus eeepc - 12V 3A
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Michał pisze:
> [...]
    > ktoś ma jakiś prosty schemat takiego urządzenia? domyślam się, że żeby to
    > zrobić np na 7812 potrzebny by był ogromny radiator:)
    Ale co ty chcesz stabilizować tym 7812, z 13v 12v robić? To się nie uda,
    za mały spadek, nie będzie działać.
    Sprawdzone na kilku sztukach EEE - wystarczy zwykły kabel EEE >
    Zapalniczka, z filtrem C-L-C w środku (~100nF-1uF, dławik jaki się tam
    znajdzie na 3A), co by przepięcia zbyt nie przechodziły, i działa
    świetnie. Bez żadnej elektroniki (jesli nie liczyć opornika i leda
    sygnalizującego wetknięcie) ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-22 09:21:12
    Od: "Michał" <gg:2200099@brakmaila.pl>

> [...]
    > znajdzie na 3A), co by przepięcia zbyt nie przechodziły, i działa
    > świetnie. Bez żadnej elektroniki (jesli nie liczyć opornika i leda

    Dzięki za info, czyli powiadasz,że wystarczy cos takiego sklecic -
    oczywiście bez trafa:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/filt
    r_zas._118.gif dlawik
    dac o dowolnej wartosci? kondensatory obydwa o takich samych wartosciach (
    ceramiki :) ?? ) ?
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2009-05-22 15:28:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Michał pisze:

> [...]
    r_zas._118.gif dlawik
    > dac o dowolnej wartosci? kondensatory obydwa o takich samych wartosciach (
    Tak, mniejwięcej to. Kondensatory dawałem ceramiczne 100nF (oba takie
    same), dławik w "żyle dodatniej" to było zdaje się 100uH 3A (Bo akurat
    taki miałem z zasilacza na LM2576), i profilaktycznie na wyjściu dioda
    zabezpieczająca (tzn podłączona anodą do masy, katodą do + wyjścia)
    przed odwrotnymi szpilkami oraz autem które ma +/- zamienione w gniazdku
    zapalniczki (a takie też widziałem!)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-05-22 16:09:04
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > odwrotnymi szpilkami oraz autem które ma +/- zamienione w gniazdku
    > zapalniczki (a takie też widziałem!> | Bartlomiej Kuzniewski
    173

    I wsadz bezpiecznik w kabel
    pzdr.
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-05-22 16:22:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    r_zas._118.gif dlawik
    > dac o dowolnej wartosci? kondensatory obydwa o takich samych wartosciach (

    Ja podłączyłem bez żadnych elementów nie licząc bezpiecznika w kablu i
    wszystko działa.

    Paweł