  • 21. Data: 2022-04-26 18:59:34
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 09:52:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > wszędzie informacje że są miny. Gdybyśmy po swojej stronie na
    > granicy z Białorusią mieli pola minowe to nikt poza przejściami
    > granicznymi by do nas nie przechodził. Posługiwanie się minami
    > przez samotnego wilka jest mało praktyczne. Nie chcę stworzyć
    > karabinu laserowego dla wojska tylko dla siebie. Jeszcze nie kupuje
    > lasera. Nie lubię nietrafionych zakupów. Chwilowo chciałbym się
    > dowiedzieć czy realne jest stworzenie skutecznej broni laserowej.
    > Ona już jest, jeśli w linkach jakie dałem opisano działanie lasera
    > zielonego i opis pasuje poza jednym szczegółem do tego co chciałbym

    No wlasnie ona umiarkowanie skuteczna.
    A jak idzie na Ciebie grupa zolnierzy, to jeszcze mniej skuteczna.

    A teraz sobie przypomnij akcje policji w Magdalence.
    Mina to jest to.
    Taki Claymore wlasnie, nie zakopywana.

    Moze byc tez kilka granatów, jesli dobrze rzucasz :-)

    J.

  • 22. Data: 2022-04-26 21:18:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 kwietnia 2022 o 18:59:36 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Mina to jest to.
    > Taki Claymore wlasnie, nie zakopywana.
    >
    > Moze byc tez kilka granatów, jesli dobrze rzucasz :-)

    Aby nie rzucać gruntów to robili granatniki. Ale one dla Ciebie tak samo dostępne jak
    miny. Laser co docelowo może kosztować ze dwa tysiące jest dostępny. Założyłem że
    skuteczna wlasna broń laserowa ma być na stu metrch. Jeśli w opisie jest ze zielony
    laser uszkodzi oko przy prawie pięciuset metrach to przy dziesieciu powinien wypalić
    dziury w głowie. Uparłeś się przy minach to pokaż gdzie je kupić abo ukraść ale nie
    swoim. Jak przetransportować z tysiąc sztuk. Jak niezauważonym przez snajperów
    najeźdźcy je rozmieścić. Potem zrób to samo z granatami. A na koniec wprost napisz
    dlaczego nie laser.

  • 23. Data: 2022-04-28 11:10:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 12:18:18 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > ma być na stu metrch. Jeśli w opisie jest ze zielony laser uszkodzi
    > oko przy prawie pięciuset metrach to przy dziesieciu powinien

    uszkadza oko, bo soczewka skupia wiązke lasera w maly punkt.
    I gestosc mocy rosnie tysiace razy.

    A wiazka lasera ma rozbieznosc małą, wiec 500m niekoniecznie bardzo
    oslabia. Choc akurat maly laser ma rozbieznosc stosunkowo dużą.

    > Uparłeś się przy minach to pokaż gdzie je
    > kupić abo ukraść ale nie swoim.

    Jak przyjdą zielone ludziki, to sie zglos do naszych wojskowych.
    Powiesz, ze masz fajne miejsce na zasadzke - to moze dostaniesz.

    W czasie pokoju pozostaje nam przemyt, lub samorobka - chocby metoda
    Kowalczyków.

    > Jak przetransportować z tysiąc sztuk.

    potrzebujesz 1000 czy 10 ?

    > Jak niezauważonym przez snajperów najeźdźcy je rozmieścić.

    Najezdzcy ... rozkladasz jak są daleko.

    > Potem zrób to samo z granatami. A na koniec wprost napisz dlaczego
    > nie laser.

    a) jak zielony, to cie zauwazą i zastrzelą, uzyj podczerwony
    b) uwaga - podczerwien moze byc w noktowizorach widoczna.

    c) zrobic to skutecznie bedzie trudno. Mine zrobic latwiej.

    J.

  • 24. Data: 2022-04-28 20:09:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 28 kwietnia 2022 o 11:10:47 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > b) uwaga - podczerwien moze byc w noktowizorach widoczna.
    >
    > c) zrobic to skutecznie bedzie trudno. Mine zrobic latwiej.

    To napisz jak będziesz taką minę robił i z czego jak nad miastem w którym żyjesz
    pojawia samoloty z czerwoną gwiazdą a na rogatkach będą czekały oddziały mające zająć
    miasto.

  • 25. Data: 2022-04-29 16:18:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 11:09:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > To napisz jak będziesz taką minę robił i z czego jak nad miastem w którym żyjesz
    pojawia samoloty z czerwoną gwiazdą a na rogatkach będą czekały oddziały mające zająć
    miasto.

    Jak pokazuje ukrainskie doswiadczenie - jak stoja na rogatkach, to juz
    za pozno. Trzeba bylo wczesniej:
    a) spierdolic, lub
    b) wywiezc rodzine i dobytek, wrocic, zglosic sie do wojska.

    Dostaniesz kalasza, stingera i komara :-)

    O minach tez trzeba myslec wczesniej, i zakopac gdzies w ogródku
    troche trotylu i inne skladniki.
    No chyba, ze masz znajomosci i gotowe miny potrafisz skombinowac :-)

    Laser ... po prostu wydaje mi sie malo skuteczny.
    Kanisterek metanolu, i lub trutka na szczury ... tez trzeba wczesniej
    kupic.

    No chyba, ze masz lepsze znajomosc i potrafisz cos jeszcze lepszego
    zalatwic.
    Mozna tez jakies doły-pułapki wykopac ...

    J.

  • 26. Data: 2022-04-29 21:05:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 kwietnia 2022 o 16:18:48 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > No chyba, ze masz lepsze znajomosc i potrafisz cos jeszcze lepszego
    > zalatwic.
    > Mozna tez jakies doły-pułapki wykopac ...

    Jakiej wymagasz skuteczności lasera? Żeby człowieka na pół przeciął? Stracił samolot?
    Zapewne sa takie lasery, ale dla mnie są osiągalne mniej więcej tak jak dla ciebie
    miny. Co zrobisz jak żołnierze okupanta znajdą u ciebie wódkę metanolowke i konserwy
    z trutka. I żeby nie było że ukradli to powiedzą że się z nimi napijesz i zakąsisz bo
    jest czym. W takiej sytuacji wypadalo by żebyś ugościł ich jak najwięcej. Metoda
    nazywa się drogim sprzedaniem skóry. Ja wolę jak tchórz zza węgla robić szkody. W
    linku jaki dałem napisali ze z odległości kilku kilometrów zielony laser może
    spowodować chwilowe olśnienie, dekoncentrację, lub zwyczajnie wkurwić może. Była
    informacja że w Polsce poświecili zielonym laserem w helikopter pogotowi
    ratunkowego. Od chwilowego poświecenia ze sporej odległości laser trochę popsuł
    pilotowi oko. Jestes 500 metra od strzelca wyborowego. Miną nie dorzucisz.
    Teoretycznie nie żyjesz ale ze wystawiłeś tylko zdalnie sterowany laser z kamerka
    bezprzewodową. Lepiej przewodowa i sam siedzisz w bezpiecznym miejscu sterując po
    kablu laserem. On chce zapolować na twoich a ty go wkurwiasz. Fajnie by było jak byś
    mu ślipia popsuł. Czasami nie trzeba zabijać, wystarczy zrobić zeby byl w pracy mniej
    wydajny. Jak zawoła o pomoc to wiesz/wiecie że helikopter abo samolot może
    przylecieć. Na wojnie dobrze jest wiedzieć co się będzie za chwilę działo. Jednym
    laserem za 2 tysiące można doprowadzić do zestrzelenia samolotu i możliwe że złapie
    się pilota czy pilotów. Można ich potem wymienić. Albo nakręcić jak się zywych
    obdziera ze skóry i film umieścić w necie albo wysłać rodzinie jak telefony mieli.

  • 27. Data: 2022-05-02 18:18:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 12:05:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    pojawia samoloty z czerwoną gwiazdą a na rogatkach będą czekały oddziały mające zająć
    miasto.

    > Jakiej wymagasz skuteczności lasera? Żeby człowieka na pół przeciął?

    raczej jakiej Ty oczekujesz. Ma oslepic czlowieka na srednio dlugo,
    moze i najlepiej na stałe.

    > Stracił samolot? Zapewne sa takie lasery, ale dla mnie są osiągalne
    > mniej więcej tak jak dla ciebie miny.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=-BeTq99LqUo
    https://www.youtube.com/watch?v=ssaNTgwY8zE

    strach sie bac :-)

    > Co zrobisz jak żołnierze
    > okupanta znajdą u ciebie wódkę metanolowke i konserwy z trutka. I
    > żeby nie było że ukradli to powiedzą że się z nimi napijesz i
    > zakąsisz bo jest czym.

    Ja uciekne, sami znajdą. Albo postawie im koło bwp :-)

    > W takiej sytuacji wypadalo by żebyś ugościł
    > ich jak najwięcej. Metoda nazywa się drogim sprzedaniem skóry. Ja

    no to co - nie potrafisz nalac po szklance, a sobie z nowej butelki?

    > wolę jak tchórz zza węgla robić szkody. W linku jaki dałem napisali
    > ze z odległości kilku kilometrów zielony laser może spowodować
    > chwilowe olśnienie, dekoncentrację, lub zwyczajnie wkurwić może.

    No to kup sobie zielony. Po wymontowaniu krysztalu konwertujacego
    zostanie podczerwony.

    > Była informacja że w Polsce poświecili zielonym laserem w
    > helikopter pogotowi ratunkowego. Od chwilowego poświecenia ze
    > sporej odległości laser trochę popsuł pilotowi oko.

    Tylko nie wiadomo ile w tym prawdy.
    Nie mowie, ze sie nie da, lasery niebezpieczne są, ale wiadomo tez
    ze sluzby i media lubia w takiej sytuacji przesadzac.

    > Jestes 500
    > metra od strzelca wyborowego. Miną nie dorzucisz. Teoretycznie nie
    > żyjesz ale ze wystawiłeś tylko zdalnie sterowany laser z kamerka

    Zakladajac, ze on ma ochote do jakiegos starego dziadka w cywilu
    strzelac.

    > bezprzewodową. Lepiej przewodowa i sam siedzisz w bezpiecznym
    > miejscu sterując po kablu laserem. On chce zapolować na twoich a ty
    > go wkurwiasz. Fajnie by było jak byś mu ślipia popsuł.

    Byloby bardzo fajnie, tylko nie wiem czy dostrzegasz o co tu chodzi.
    Musisz go zauwazyc. Musisz skierowac w jego strone laser, w miare
    precyzyjnie. I on musi patrzec w strone lasera.

    Ostanie w miare najprostsze - trzeba czyms przyciagnac jego uwage.
    Np jakies migajace swiatelko ...

> [...]
    > działo. Jednym laserem za 2 tysiące można doprowadzić do
    > zestrzelenia samolotu i możliwe że złapie się pilota czy pilotów.

    Snajper moze nie ma noktowizora. Ale w helikopterze wieksza szansa.
    I laser nawet podczerwony zobaczą jak po sznurku ... chyba, ze na
    krotko bedziesz wlaczal.

    > Można ich potem wymienić. Albo nakręcić jak się zywych obdziera ze
    > skóry i film umieścić w necie albo wysłać rodzinie jak telefony
    > mieli.

    Radziecki czlowiek twardy. Zobaczy, ze syn zginal, to przysle dwoch,
    zeby "faszystow" ubili.
    Czy tam obdarli ze skory, albo np podpalili zywcem.

    J.

  • 28. Data: 2022-05-02 21:38:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    [...]
    P.S. Ale to, to mnie zaskoczylo

    https://youtu.be/ACGSzBXKONo?t=65

    To w koncu niebezpieczna moc, czy bezpieczna ?

    J.

  • 29. Data: 2022-05-03 01:45:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 18:18:16 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > zeby "faszystow" ubili.
    > Czy tam obdarli ze skory, albo np podpalili zywcem.

    Pierwszy film pouczający bo widać na nim że że promień jest szeroki jak wychodzi z
    urządzenia i jest skupiany. Skuteczny jest w miejscu skupienia. Dopiero po skupieniu
    jest dostatecznie dużo watów na jednostkę powierzchni żeby cos popsuć. W tym o co mi
    chodzi oko. Sądzisz że dziadek patrzący w kierunku snajpera nie jest dla niego
    zagrożeniem? Jak bym był snajperem uważał bym inaczej. Każdy kto wypatrzy snajpera
    jest jego celem. Chyba że go wypatrzy schowany za ścianą. W takiej sytuacji promień
    lasera może być widoczny. Jak będzie szukał mnie i starał się zastrzelić sądząc że
    jestem tam skąd wydobywa się światło to odwrócę jego uwagę. Zabije mniej moich.
    Możliwe że stanie się celem mojego strzelca wyborowego albo zwyczajnie ktoś
    przypierdoli tam gdzie siedzi z granatnika. Czy musi patrzeć tam skąd świeci laser.
    Kąt widzenia oka to 15 stopni dla ostrego widzenia a z 90 całkowity. Nie musi patrzeć
    wystarczy że w granicach dziewięćdziesięciu stopni załapać się ze świeceniem mu w
    oko. Pewno im mniejszy kat tym skuteczniej zadziała, chociaż niekoniecznie. Jak
    trafić na to miejsce co przewód z oka idzie do mózgu to przy odpowiedniej mocy
    działanie gwarantowane. O helikopterze napisałem w kontekście że wkurwiony
    oślepieniem snajper wezwie na pomoc helikopter. Jak mieć laser taki sam jaki jest
    używany do podświetlania celów i oświetlić nim helikopter to załodze zostaje tylko
    spierdalac. Wystrzela się z zimnych ogni i do powrotu do bazy jest łatwym celem. Nie
    wiem jakie są lasery używane do naprowadzania rakiet. Ale jeśli to są takie jak we
    wskaźnikach, czyli tanie. To w taki zdalnie sterowany laserek za 8 złotych niech wali
    wszystkim co w helikopterze ma. Jak się w jednym miejscu wystrzela to zabraknie mu
    amunicji w innym. Prosty i łatwo dostępny niedrogi laser może mieć wiele zastosowań
    na wojnie. Poza tym można z nim robić próby jak nie ma jeszcze wojny. Jesteśmy jako
    obywatele totalnie rozbrojeni a przepisy zakazują samodzielnego uzbrajania. Chyba że
    się uzbrajać w to czego przepisami nie przewidzieli że może być bronią. Bo co to za
    broń chiński laser z grawerki do pieczatek. Znajomy w ramach ćwiczeń umysłowych na
    bazie podpalarki do grilla zrobił mały miotacz ognia. Zbiornik na pseudo napalm ma ok
    30cm?. Skuteczny zasięg do ok pięciu metrów. 5 strzałów można oddać. Wielkość
    kieszeniowa. Gwarantuję że napastnik jak mu podpalić spodnie nie będzie atakował
    tylko się gasił.

  • 30. Data: 2022-05-03 10:37:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 May 2022 16:45:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > jak wychodzi z urządzenia i jest skupiany. Skuteczny jest w miejscu
    > skupienia. Dopiero po skupieniu jest dostatecznie dużo watów na

    Tak to jest, ale soczewke skupiajaca kazdy ma w oku.

    > W tym o co mi chodzi oko.
    > Sądzisz że dziadek patrzący w kierunku snajpera nie jest dla niego
    > zagrożeniem? Jak bym był snajperem uważał bym inaczej. Każdy kto
    > wypatrzy snajpera jest jego celem.

    IMO sa dwie srategie - snajper dobrze schowany, oraz calkiem widoczny.
    Widac, ze "pilnuje". W Ukrainie moze ta druga sie juz nie sprawdza.
    Byly tez inne doniesienia, jako to grzybiarze trafili na rosyjska
    jednostke w lesie, i coz bylo robic - trzeba ich bylo zastrzelic,
    bo doniosą Ukraincom i artyleria ostrzela pozycje.
    Wiec sporo racji masz.

    > Chyba że go wypatrzy schowany za ścianą.

    Ale nie o to chodzi - musisz tego snajpera wypatrzec, a on dobrze
    schowany - sam zakladasz.
    Nie wypatrzysz - nie uszkodzisz. I tyle ci laser pomoze.

    W dodatku wiekszym zagrozeniem jest tam nie snajper tylko banda/patrol
    ruskich zolnierzy, ktorzy idą, plądrują, gwałcą, zabijaja.

> [...]
    > dla ostrego widzenia a z 90 całkowity. Nie musi patrzeć wystarczy
    > że w granicach dziewięćdziesięciu stopni załapać się ze świeceniem

    No tu mu uszkodzisz perferyjne piksele na siatkowce, z ktorych i tak
    mało korzysta. Niewielka strata :-(

    A jak snajper, to oglada przez swoj celownik, i ma mniejsze pole
    widzenia.

    Taki laser sie moze przydac do oslepiania celowniczego na BWP.
    Czy kierowcy.

> [...]
    > snajper wezwie na pomoc helikopter. Jak mieć laser taki sam jaki
    > jest używany do podświetlania celów i oświetlić nim helikopter to

    Jak oslepisz pilota nawet na chwile gdzies przy lądowaniu, to
    uszkodzic maszyne moze, nie spierdalac.

    > Wystrzela się z zimnych ogni i do
    > powrotu do bazy jest łatwym celem. Nie wiem jakie są lasery używane
    > do naprowadzania rakiet. Ale jeśli to są takie jak we wskaźnikach,
    > czyli tanie.

    Tanie na pewno nie sa :-)

    podczerwone i modulowane.
    Modulator dorobic latwo.

> [...]
    > z nim robić próby jak nie ma jeszcze wojny. Jesteśmy jako obywatele
    > totalnie rozbrojeni a przepisy zakazują samodzielnego uzbrajania.

    Ano wlasnie.

    > Chyba że się uzbrajać w to czego przepisami nie przewidzieli że
    > może być bronią. Bo co to za broń chiński laser z grawerki do

    Zabronią i tego.
    U nas jeszcze tego nie ma, ale w innych panstwach popularne wsrod
    demonstrantow. Widac pomysleli tak jak Ty.
    A teraz pomysli rzad i zabroni :-)

> [...]
    > oddać. Wielkość kieszeniowa. Gwarantuję że napastnik jak mu
    > podpalić spodnie nie będzie atakował tylko się gasił.

    Najpierw cie zastrzeli, potem sie bedzie gasil :-(

    J.