  • 11. Data: 2022-04-24 14:49:06
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 13:16:37 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > podczerwieni.
    > A nawet lepszy.
    > A to sie moze nie udac. Ale co ci przeszkadza srednica 150mm ?
    > A to sie moze nie udac.
    > Ale tak nie wolno.
    > Trzeba urwac granatem, albo odstrzelic wiekszym kalibrem :-)
    > 5 lat w wiezieniu ... no ja bym taki spokojny o d* nie był ...
    >
    > Poza tym wiesz - niektorzy tam to tak wcale nie na wojnę szli ...
    > najpierw do wojska bronic ojczyzny, potem moze wyzwalac bratnich ludzi
    > od tych ukrainskich faszystow, ewentualnie kazali plecak pakowac i do

    To można się pokusić o protokół uzgodnień i rozbieżności.
    1. Najlepszy laser podczerwony z zakresu bliskiego światła widzialnego.
    Pytanie jaki rodzaj. Półprzewodnikowy czy tradycyjna szklana rura czyli laser na CO2?
    Półprzewodnikowy to mały rozmiar i łatwe zasilanie. Szklana rura do CO2 słaba
    mechanicznie i długa? Problem z zasilaniem. Chyba że ma jakieś zalety o których nie
    wiem. Na filmach półprzewodnikowy wycina w sklejce o grubości 10mm z szybkością
    liczona w centymetrach na sekundę. W opisach niektórych informacja że daje się
    zogniskować do 0,01mm. Pytanie czy ze stu metrów też się go da bardzo zogniskować na
    przykład do średnicy plamki 1-1,5 mm. Im mniejsza plamka i większa moc lasera tym moc
    na jednostkę powierzchni większa i szybciej będzie działało. Na wojnie nie ma czasu
    na to żeby przez minutę świecić wrogowi w oko. Duża soczewka. Mnie by przeszkadzała
    bo wszystko co duże robi się trudne do operowania a łatwe do zauważenia.
    Półprzewodnikowy można przebrac za cegłę. Z szansą na regenerację przesadziłem. A
    niech chujowi wypali slipia żeby do końca życia wszędzie się potykał. Laser to bron
    obronno odwetowa. Ma wyrządzić jak największe obrażenia, ale nie zabijać. Laser to
    broń dla tych co się będą mścili na agresorze za to co im zrobił. Ma być trudno
    wykrywalny, zdalnie sterowany. W przypadku zemsty żadne uregulowania prawne nie mają
    zastosowania. I poboczne tematy z moralności wojennej bym sobie tutaj odpuścił i jak
    ktoś ma dylemat to niech idzie na pl. prawo. Tutaj tylko czysto techniczne rozważania
    jaki laser, jaka optyka, i czy się da zrobić.

  • 12. Data: 2022-04-25 13:05:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Apr 2022 05:49:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > łatwe zasilanie. Szklana rura do CO2 słaba mechanicznie i długa?
    > Problem z zasilaniem. Chyba że ma jakieś zalety o których nie wiem.

    Dużą moc. Wypali oczy i twarz :-)
    No i daleka podczerwien, 10.6um, nie wiem, czy to przez soczewke oka
    przechodzi.

    Ale to przeciez jest passe, teraz modne lasery swiatlowodowe do cięcia
    :-)

> [...]
    > informacja że daje się zogniskować do 0,01mm. Pytanie czy ze stu
    > metrów też się go da bardzo zogniskować na przykład do średnicy

    Nie.

> [...]
    > jednostkę powierzchni większa i szybciej będzie działało. Na wojnie
    > nie ma czasu na to żeby przez minutę świecić wrogowi w oko. Duża

    Ale plamką 2mm musisz trafic w soczewkę oka.
    Plamką 0.5m to tylko w glowę. Ale moc potrzebna znaaaaacznie wieksza.

  • 13. Data: 2022-04-25 14:14:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 13:06:14 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Ale plamką 2mm musisz trafic w soczewkę oka.
    > Plamką 0.5m to tylko w glowę. Ale moc potrzebna znaaaaacznie wieksza.
    Myk w tym że nie chce trafiać. Sam ma trafić. Ustawiam kilka laserów żeby za barierę
    robiły. Ustawiam na wysokościach zbliżonych do wysokości oczu nad ziemią. Jeśliby się
    dało zogniskować na małej powierzchni to robię niewielkie ruchy góra dół. Ja nie
    chcę oślepić całej drużyny, chociaż byłoby warto. Wystarczy załatwić jednego i staje
    się dużym problemem dla swoich. Długo się ponieść albo prowadzić nie da. Jak przyleci
    helikopter to ktoś inny ma go załatwić rakietką. Jak ambulans jedzie to ma po drodze
    dostać z granatnika. Osłona z czołgów patrz ambulans. Zabicie to najgorsze wyjście.
    Zostawia trupa i pójdą dalej zabijać. Na dodatek będą jeszcze bardziej wkurwieni.

  • 14. Data: 2022-04-25 15:20:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Ale plamką 2mm musisz trafic w soczewkę oka.
    > Plamką 0.5m to tylko w glowę. Ale moc potrzebna znaaaaacznie wieksza.
    Takie coś znalazłem
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lasers_and_aviation_
    safety
    A tam między innymi napisali
    Aby podać inny przykład, laser o większej mocy -- typ, który może być używany w
    pokazach laserowych na zewnątrz: zielony laser o mocy 6 W (532 nm) z rozbieżnością
    wiązki 1,1 miliradiana stanowi zagrożenie dla oczu do około 1600 stóp (490 metrów).
    ), może powodować ślepotę błyskową do około 8200 stóp (1,5 mi /2,5 km), powoduje
    olśnienie zasłaniające do około 36 800 stóp (7 mil; 11 km) i odwraca uwagę do około
    368 000 stóp (70 mil; 110 km). [14] [ potrzebne lepsze źródło ]

    To że go widać psuje sprawę bo możliwy do używania bez narażania broni na wykrycie
    tylko w słoneczne dni. Zaskoczyły mnie odległości w jakich jest groźny. Wychodzi że
    podczerwony o mocy 40W już powinien wystarczyć a taki co ma 150W to marzenie każdego
    snajpera amatora. Coraz bardziej podoba mi się idea stworzenia własnej broni
    laserowej.

  • 15. Data: 2022-04-25 16:23:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2022 05:14:20 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Myk w tym że nie chce trafiać. Sam ma trafić.

    a to troche trudniejsze :-)

    > Ustawiam kilka laserów
    > żeby za barierę robiły. Ustawiam na wysokościach zbliżonych do
    > wysokości oczu nad ziemią.

    Ale to nie tak dziala.
    Swiecic musisz z kierunku, w ktory on/i patrzą.

    Swiatlo musi trafic do oka.

    I tu sa dwie wersje:
    -dodajesz uklad celowania, zeby wąska wiązka lasera trafila w
    oko/oczy,
    -dajesz szerszą wiązkę o wiekszej mocy/energii, zeby ta drobna część
    ktora wpadnie w zrenicę tez szkody narobiła.

    Uwage delikwenta mozna przyciągnac jakims slabym swiatlem.
    Jak bedzie wąska wiązka, np lasera, to koledzy moze nawet nie zauwazą.
    On spojrzy, potem go oslepisz drugą wiązką, a koledzy bedą sie dziwic
    o czym on mówi.

> [...]
    > granatnika. Osłona z czołgów patrz ambulans. Zabicie to najgorsze
    > wyjście. Zostawia trupa i pójdą dalej zabijać.

    A myslisz, ze slepego nie zostawią? :-)

    Ale znow - laser tak nie dziala. Uszkadza siatkowke miejscowo.

    Chcesz inaczej - "kwarcówkę" zapal w dogodny miejscu.
    Podejdą, zaczną sie gapic ... a UV bedzie działać.

    > Na dodatek będą jeszcze bardziej wkurwieni.

    I dlatego proponuje granat/minę.
    Niewielu wkurwionych zostanie.

    J.

  • 16. Data: 2022-04-25 16:51:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Zenek Kapelinder napisał(a):
    > W opisach niektórych informacja że daje się zogniskować do 0,01mm. Pytanie czy ze
    stu metrów też się go da bardzo zogniskować na przykład do średnicy plamki 1-1,5 mm.

    Problemem jest atmosfera. Powietrze faluje.

    > Im mniejsza plamka i większa moc lasera tym moc na jednostkę powierzchni większa

    Zgadza się.

    > i szybciej będzie działało.

    Nie zgadza się. Tam jest optimum średnicy, oczywiście jeśli mówimy o cięciu.

    > Laser to bron obronno odwetowa. Ma wyrządzić jak największe obrażenia, ale nie
    zabijać.

    Pomysł raczej nietrafiony, przynajmniej nie widzę zastosowania.
    Nie da się rozpoznać swój-obcy. Dorosły-dziecko.

    Ogólnie temat przerabiany xx lat temu, niby da się wszystko zaminować, problem co
    dalej.
    Zginie więcej cywilów.

    OT.
    Broń autonomiczna. Niby większość państw podpisała
    zakaz nad jej opracowywaniem, ale ze 100 lat temu większość państw podpisała
    się pod zakazem bombardowania żołnierzy z samolotów.
    Z zakazami równie bywa.

    USA:
    https://youtu.be/y3RIHnK0_NE

    RU:
    https://youtu.be/Mso4T0Rbo8Y?t=186

    Te wszystkie zakazy/deklaracje są tyle warte ile gwarancje nienaruszalności
    granic UA dane przez USA i RU.

  • 17. Data: 2022-04-25 17:02:51
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    > RU:
    > https://youtu.be/Mso4T0Rbo8Y?t=186

    Nie mam pewności, być może film jest żartem.
    Tak czy siak gdzieś na YT mignął mi ruski robot a`la boston dynamics
    z wyglądu lekko humanoidalny wsiadający do samochodu, więc i ruscy dłubią coś w
    temacie na 100%.

  • 18. Data: 2022-04-25 20:28:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 16:24:22 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Chcesz inaczej - "kwarcówkę" zapal w dogodny miejscu.
    > Podejdą, zaczną sie gapic ... a UV bedzie działać.

    Zabity nie generuje kosztów. Specnaz dobije. Zwykli żołnierze nie zostawią. Dałem
    linka jakich uszkodzeń w jakich odległościach można się spodziewać. Całkowicie mnie
    to satysfakcjonuje. Jak by policzyć prawdopodobienstwo uszkodzenia oczu przy mojej
    taktyce to wynik nie byłby zerowy. I mnie o to chodzi. Broń nie może być
    autonomiczna. Ma być sterowana żeby swoim nic nie zrobić. Broń laserowa jak bym
    chciał zbudować jest idealna w warunkach wojny kiedy trzeba walczyć w mieście. Jakoś
    życie trzeba zakończyć to może honorowo nie było by najgorszym pomysłem. Może pomnik
    postawią, ulice albo skwer nazwą. Napisali w jakiś wiadomościach że jakiś mężczyzna
    co ma 76 lat chciał wstąpić do ukraińskiej obrony cywilnej. Powiedzieli mu że za
    stary. To wziął butelkę z benzyną i spalił jakąś kacapska wyrzutnie rakiet. Na
    dodatek przeżył. Nawet jeśli to opowieść zmyślona na okoliczność wojny to jest bardzo
    pozytywna i na dodatek wskazująca że nie tylko młodzi i silni. Wystarczy mec pomysł.
    Ja mam pomysł na broń laserową do wyłączania siły żywej agresora. Miny dobre ale
    trudno nimi sterować. Poza tym dla mnie nieosiągalne. Nie widzę żadnego problemu ze
    zrobieniem miny przeciwpiechotnej opartej na typowym naboju do karabinu. Ale w
    mieście taka mina może uszkodzić/zabić swoich. To już lepsza wódka metanolowa. Albo
    konserwy z bayerowska trutka na szczury. Pierwsze objawy daje po dwóch tygodniach ale
    wtedy jest już za późno bo na wojnie raczej ręce amputuja niż przeszczepiają wątroby.
    Laserowa indywidualna broń odwetowa jest dużo lepsza od każdej palnej. W podczerwieni
    nie widać, nie słychać działania. Nie potrzebuje amunicji. Odpowiednio wykonana nie
    będzie w niczym przypominała żadnej innej broni. Do tego tania. U Chińczyków laser
    40W za cztery stówy można kupić. 160W to jakieś 1200 złotych.

  • 19. Data: 2022-04-26 15:52:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2022 11:28:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Zabity nie generuje kosztów.

    Granat/mała mina rzadko od razu zabijają. A przynajmniej nie cała
    drużynę. Wiec bedziesz mial swoje, czy raczej ich, koszty.

    > Specnaz dobije. Zwykli żołnierze nie
    > zostawią.

    No nie wiem, jak tam zwykli rosyjscy żołnierze uczeni.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=FfzOoL0Qz6Q

    Jesli dobrze widze - kazdy bez nogi.
    I dobrze - im sie to po prostu należało :-)

> [...]
    > mam pomysł na broń laserową do wyłączania siły żywej agresora. Miny
    > dobre ale trudno nimi sterować. Poza tym dla mnie nieosiągalne. Nie

    Jak zabronili dynamitu i trotylu, to zabronią i laserów :-)

    > widzę żadnego problemu ze zrobieniem miny przeciwpiechotnej opartej
    > na typowym naboju do karabinu. Ale w mieście taka mina może
    > uszkodzić/zabić swoich.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/M18A1_Claymore

    Sterowana, niedroga, tez moze paru oslepic, a i na inne sposoby
    uszkodzic.

    > To już lepsza wódka metanolowa.

    No :-)
    Ale tez trudno osiagalna :-)

    > Albo
    > konserwy z bayerowska trutka na szczury. Pierwsze objawy daje po
    > dwóch tygodniach ale wtedy jest już za późno bo na wojnie raczej
    > ręce amputuja niż przeszczepiają wątroby.

    Ruskim zwyczajem to raczej radiooaktywnymi izotopami zatruj.
    Mozna w wódce :-)

> [...]
    > wykonana nie będzie w niczym przypominała żadnej innej broni. Do
    > tego tania. U Chińczyków laser 40W za cztery stówy można kupić.

    Tylko uwazaj czy to laser mocy 40 Wat, czy typ "40W", co nic nie
    znaczy.

    J.

  • 20. Data: 2022-04-26 18:52:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 kwietnia 2022 o 15:52:44 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Mozna w wódce :-)
    > Tylko uwazaj czy to laser mocy 40 Wat, czy typ "40W", co nic nie

    Uparłeś się na miny a je trzeba rozkładać, zakopywać. Często są zagrożeniem dla
    swoich. Miny się sprawdzaja na granicach. Masz wszędzie informacje że są miny.
    Gdybyśmy po swojej stronie na granicy z Białorusią mieli pola minowe to nikt poza
    przejściami granicznymi by do nas nie przechodził. Posługiwanie się minami przez
    samotnego wilka jest mało praktyczne. Nie chcę stworzyć karabinu laserowego dla
    wojska tylko dla siebie. Jeszcze nie kupuje lasera. Nie lubię nietrafionych zakupów.
    Chwilowo chciałbym się dowiedzieć czy realne jest stworzenie skutecznej broni
    laserowej. Ona już jest, jeśli w linkach jakie dałem opisano działanie lasera
    zielonego i opis pasuje poza jednym szczegółem do tego co chciałbym osiągnąć.