  • 51. Data: 2022-05-16 11:23:48
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 06:44:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > kilka miesiecy temu temat o zastosowaniu lasera o mocy od 50W do 150W do psucia
    oczu potencjalnym najeźcom

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=NIOh9-RoAaE
    https://www.youtube.com/watch?v=zIH_DfXJQY4

    ... zaraz zabronia u nas.
    Albo ... chincycy zabronią produkcji i sprzedazy byle komu :-)

    J.

  • 52. Data: 2022-05-31 08:27:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 5/3/22 11:23 PM, Marek wrote:

    > Tak BTW co z projektem strzelania laserem w komary? Czy dobrze pamiętam,
    > że A. Buzdygan był w ten projekt zaangażowany (podobnie jak w produkcję
    > syntetycznych diamentów)?

    Z tymi komarami to ciekawe, a wątku nie pamiętam.
    Sam miałem takie pomysły, gdy na działce te stworzenia nie pozwalały na
    spokojną konsumpcję alkoholu.

    Odstąpiłem od pomysłu, ponieważ nie wiedziałem, jak szybko lokalizować
    owada (akustycznie?) i jak naprowadzić (równie szybko) laser na niego?
    No a co będzie, jak komar usiądzie na nosie?

    Ostatecznie kupiłem kilka "rakiet" przeciwwkomarowych na bazarze i te
    się dobrze sprawdzają. W sypialni jest lampa owadobójcza i tylko trzaski
    wyładowań świadczą o jej skuteczności :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 53. Data: 2022-05-31 20:12:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 31 maja 2022 o 08:27:39 UTC+2 Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Ostatnio zrzuciłem się na rakiety antyruskie i okazało się że działają. Ale dla mnie
    to za mało. Chciałbym mieć swoją prywatną broń na ruskch. Idea indywidualnej broni
    laserowej psującej oczy ruskim wydaje mi się właściwa. Poradzisz coś w sprawie lasera
    jak w założeniach jakie dałem.

  • 54. Data: 2022-06-01 13:24:10
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > [...]
    > P.S. Ale to, to mnie zaskoczylo
    >
    > https://youtu.be/ACGSzBXKONo?t=65
    >
    > To w koncu niebezpieczna moc, czy bezpieczna ?
    >
    > J.

    1 kW za 0,5 mln usd, wychodzi 2 mln PLN. Zupełnie nieopłacalne do odrdzewiania
    przy cenie piaskarki za ułamek wartości pow. sprzętu. Od sprzętu za 100 tysi oczekuje
    się zapierdalanda na 2-3 zmiany, tym bardziej tego samego oczekuje się od sprzętu za
    2 mln.
    Jak chcesz zarobić na odrdzewianiu sprzętem za 2 mln PLN?

    Moduły półprzewodnikowych laserów 1kW ze światłowodem stoją po 100-200 tysi.
    Koreańce robią wycinarki do blachy 2 mm na laserach 200W.
    https://en.raycuslaser.com/products/single-module-cw
    -fiber-lasers.html
    +
    inni producenci

    Sam dumam czy nie kupić se modułu 50-100W.

  • 55. Data: 2022-06-01 13:31:51
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    broni laserowej psującej oczy ruskim wydaje mi się właściwa. Poradzisz coś w sprawie

    Kałach kosztuje na all ze 2 tysie, wystarczy zahartować lufę i nabierze
    wartości bojowej.

    Laser kosztuje 10-100 x więcej i prawdopodobieństwo trafienia
    w cel (oko) jest znikome.

    Rok, dwa lata temu pisorstwo szczuło na tych co to mają broń prochową.
    Dziś podejrzewam optyka pisiorstwu się zmieniła.

  • 56. Data: 2022-06-01 16:25:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 1 czerwca 2022 o 13:31:52 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):
> [...]
    >

    > Rok, dwa lata temu pisorstwo szczuło na tych co to mają broń prochową. By
    > Dziś podejrzewam optyka pisiorstwu się zmieniła.
    Z karabinem to takie austriackie gadanie. Duży, nieporęczny, ciężki, potrzebuje
    specjalizowanej amunicji pasującej tylko do niego, użycie zdradza strzelającego,
    celność zależna od wielu czynników, chociażby wiatru. Jak najeźdźca złapie z
    karabinem albo jednym nabojem w kieszeni to od razu idzie się pod ścianę. A na
    dodatek w tej chwili w Polsce nie jest łatwo go legalnie kupić. Czy laserem ciężko
    trafić. Weź za przykład kłusownika. Jak by miał w niedźwiedzia rzucać porzaskiem to
    by wolał zrezygnować z obiadu i skóry. Albo czy wyobrażasz sobie kłusownika
    biegającego za zajacem zebu mu sidła na nogę założyć? Jedno zastosowanie to
    ustawienie zapory z lasera na wysokości oczu i jeszcze z przemieszczaniem się plamki
    tak żeby pokrywała potencjalna wysokość oczu od ziemi. Jak się zając złapie to złapie
    się i kacap albo szwab. Proponuję nie zapominać że na zachodzie mamy wroga takiego
    samego jak na wschodzie. Premier Anglii powiedział że fajnie by było jak by się udało
    szwabskie bombowce się strącać jak niemcy bombardowali Londyn. Ale równie fajnie a
    nawet fajniej jak wracają po bombardowaniu. Bo nie mają osłony myśliwców i więcej się
    ich straci przy mniejszych stratach własnych. Stracony następnego dnia nie przyleci.
    Ja nie chcę przecinać czołgów laserem. Doszedłem do wniosku że wystarczy żeby trochę
    oparzyć oko. Trafiony w oko uzna że mu cos wpadlo do oka. Zacznie trzeć i dłubać.
    Wątpię żeby kacapy myli ręce po każdym skorzystaniu z toalety. Zakazu sobie oko i
    dopiero po kilku godzinach zaczną się jazdy że spuchło że boli i że może gorzej
    widzi. Jak go dowódca nie zastrzeli za symulowanie albo samookaleczenie to ma sporą
    szansę stracić oko albo długo się leczyć. W ostatnich przypadkach używając lasera
    miałbym wyrzuty sumienia że mu życie uratowałem. Do tego laser nieduży. Nie wymaga
    amunicji a tylko dostępu do prądu żeby akumulatory naładować. Do tego można go
    przebrać za cegłę na przykład. W innej wersji może stać się bronią przeciwlotnicza i
    przeciwpancerna. W drogim sprzęcie są zamontowane sensory wykrywające czy jest się
    oświetlonym w wiadomym celu laserem. Jak załoga zostanie powiadomiona o oświetleniu
    to tylko jej spierdalać zostaje. W necie jest film jak ruski helikopter jest
    namierzany do zestrzelenia. Totalna panika, strzelanie zimnymi ogniami, nagłe zwroty
    i uniki przed czymś czego nie ma bo dopiero obsługa namierza. Oczywiście w pewnym
    momencie zmienia się w kulę ognia i rozprzestrzeniającego się złomu. Przy
    namierzaniu laserem bez rakiety pilot robiłby to samo i takiej samej panice. Po
    powrocie do bazy pilby trzy dni a czwartego trzeźwiał. Przekonałem do idei lasera
    małej mocy jako broni?