  • 1. Data: 2009-03-04 14:51:31
    Temat: lm350T i A
    Od: "kb" <...@...com>

    Witam
    Czy w polskim sklepie dostane LM350A?
    Potrzebuje stablizator ale taki ktory dziala ponizej 0.
    Szukalem, ale nigdzie nie moge dostac.
    Jakie sa objawy dzialania LM350T ponizej zera? zupelne odciecie czy traci
    parametry??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-04 15:11:24
    Temat: Re: lm350T i A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Wednesday, March 4, 2009, 3:51:31 PM, you wrote:

    > Czy w polskim sklepie dostane LM350A?
    > Potrzebuje stablizator ale taki ktory dziala ponizej 0.

    Poniżej zera czego?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-03-04 15:43:24
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> schrieb

    > Poniżej zera czego?

    Wychodzi, ze to o stopniach celsjusza.

    Mam jakies tanie stabilizatory ADJ mrozoodporne, ale na
    mniejsze prady (150mA, 800mA) - bedziesz chcial to zrobisz
    obejscie tranzystorem.

    newbie(#)gazeta.pl

    hej

  • 4. Data: 2009-03-04 16:06:05
    Od: "kb" <...@...com>

    > Poniżej zera czego?
    Przepraszam, tak ponizej zera celcjusza.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-04 16:23:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Wednesday, March 4, 2009, 5:06:05 PM, you wrote:

> [...]

    Wiele poskich sklepów ściąga od Farnella a Farnell LM350AT ma.

    > Przepraszam, tak ponizej zera celcjusza.

    Jest jeszcze LM150 - równie niedostępny :(

  • 6. Data: 2009-03-04 17:43:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kb" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy w polskim sklepie dostane LM350A?
    > Potrzebuje stablizator ale taki ktory dziala ponizej 0.

    na jakie napięcie ?
    Jeśli wyższe niż ok 6V to L7805AB z masą podniesioną przez TL431. Albo inne
    podobne rozwiązanie.

    e.

  • 7. Data: 2009-03-04 18:19:24
    Od: "kb" <...@...com>

    Użytkownik "entroper" napisał w wiadomości
    > na jakie napięcie ?
    > Jeśli wyższe niż ok 6V to L7805AB z masą podniesioną przez TL431. Albo
    > inne
    > podobne rozwiązanie.
    Z 28V potrzebuje zrobic 5V 3A, co sie stanie jezeli bede uzywal LM350T
    ponizej zera celcjusza?

  • 8. Data: 2009-03-04 18:24:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Wednesday, March 4, 2009, 7:19:24 PM, you wrote:

    > Z 28V potrzebuje zrobic 5V 3A, co sie stanie jezeli bede uzywal LM350T
    > ponizej zera celcjusza?

    Będziesz miał mocy wydzielanej (28-5)*3=69W i martwisz się, że
    zmarznie? Ja bym się martwił, że mu za ciepło i zastosował step-down
    na LM2670/3/6/7/8/9. Przy okazji - ten układ ma zakres temperatur -40
    do +125 od ręki i jest dostępny w Polsce.

  • 9. Data: 2009-03-04 18:38:51
    Od: "kb" <...@...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    > Będziesz miał mocy wydzielanej (28-5)*3=69W i martwisz się, że
    > zmarznie?
    Bardziej martwie sie o start urzadzenia w takiej temperaturze, czy ponizej
    zera wogole wystartuje LM ktory nie jest przystosowany do tak niskich temp.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-03-04 19:14:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Wednesday, March 4, 2009, 7:38:51 PM, you wrote:

    > Bardziej martwie sie o start urzadzenia w takiej temperaturze, czy ponizej
    > zera wogole wystartuje LM ktory nie jest przystosowany do tak niskich temp.

    Popełniasz poważny błąd w rozumowaniu. LM250 nie ma w swojej
    strukturze magicznego przełącznika, który go wyłącza w temperaturze
    niższej niż zalecana. Natomiast próba ociążenia go mocą 69W spowoduje
    to, że ciśnienie magicznego dymu w środku układu wzrośnie zbytnio i
    ten dym ucieknie. A jak wszyscy wiemy - układy bez magicznego dymu nie
    działają w ogóle i naprawić się ich nie da.

    Podałem Ci rozsądne rozwiązanie - jeśli uważasz, że wiesz lepiej - to
    po co nam tu głowy zawracasz?