  • 1. Data: 2023-01-06 18:49:43
    Temat: [media] Mało brakowało
    Od: ii <i...@o...invalid>

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/amp

    "Śląska firma wykorzystała pieniądze z Zakładowego Funduszu
    Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zakup sportowego auta dla
    73-letniego inwalidy"

    "Warte co najmniej 640 tys. zł Porsche 911 Carrera S to niewątpliwie
    wspaniałe auto... takie auto będzie idealnym narzędziem pracy dla
    73-letniego pracownika z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności,
    pracującego na stanowisku głównego specjalisty ds.
    organizacyjno-gospodarczych"

    "Firma utrzymywała, że niskie zawieszenie auta możliwia osobie ze
    schorzeniem narządu ruchu wsiadanie i wysiadanie. Argumentacja ta nie
    przekonała kontrolerów. Urzędnicy stwierdzili, że niskie zawieszenie
    nijak nie pomoże osobie w wieku 73 lat"

    "spółka złożyła zażalenie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w
    Gliwicach, który je odrzucił. Sędzia podkreślił, że w żaden sposób nie
    wykazano, że ten pojazd stanowi podstawowe narzędzie pracy, niezbędne do
    wykonywania obowiązków służbowych przez wskazaną osobę niepełnosprawną i
    nie został w żaden sposób zmodyfikowany by spełniał potrzeby takiej osoby"

  • 2. Data: 2023-01-07 01:43:29
    Temat: Re: [media] Mało brakowało
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    W dniu 06.01.2023 o 18:49, ii pisze:

    > http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/amp
    >
    > "Śląska firma wykorzystała pieniądze z Zakładowego Funduszu
    > Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zakup sportowego auta dla
    > 73-letniego inwalidy"

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-01-07 09:10:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    I to jest kolejny dowód na brak sensu istnienia takich instytucji.

    Dajcie ludziom normalnie żyć. Pomagać sobie i/lub ubezpieczać.

    To nie jest idealny sposób

    Ale od jasnej cholery LEPSZY pod każdym względem.

  • 4. Data: 2023-01-07 11:53:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-01-06 o 18:49, ii pisze:
> [...]
    > nie został w żaden sposób zmodyfikowany by spełniał potrzeby takiej osoby"

    Podobno najwięcej luksusowych samochodów zarejestrowanych jest jako
    pomoc drogowa. Ze względów podatkowych :-)
    T.

  • 5. Data: 2023-01-07 15:21:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Jan 2023 11:53:25 +0100, T. napisał(a):

    > Podobno najwięcej luksusowych samochodów zarejestrowanych jest jako
    > pomoc drogowa. Ze względów podatkowych :-)

    Swego czasu musiałem zmienić koło w samochodzie na trasie szybkiego ruchu.
    Nie było pasa awaryjnego, byłem sam, koło od lewej strony.
    Mając pełne AC zamówiłem pomoc drogową, aby ich pojazd stanął za mną jako
    bufor bezpieczeństwa. Operator oczywiście wypytał mnie, jaka to usterka.

    Przyjechała pomoc drogowa autem pod tytułem Mercedes S-Classe.
    Sprawnie mu poszła wymiana koła (pomimo, że sam to chciałem zrobić), ale
    mimo wszystko moimi kluczami, bo miał za krótkie - jechałem Pajero.

    Tak więc przynajmniej jedno auto w Polsce tego typu pracuje wg założenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-01-07 20:50:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.01.2023 o 09:10, _Master_ pisze:
    > I to jest kolejny dowód na brak sensu istnienia takich instytucji.
    >
    > Dajcie ludziom normalnie żyć. Pomagać sobie i/lub ubezpieczać.
    >
    > To nie jest idealny sposób
    >
    > Ale od jasnej cholery LEPSZY pod każdym względem.

    Ale, że co, bo jakoś nie wiem o czym piszesz?

  • 7. Data: 2023-01-07 20:56:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.01.2023 o 15:21, Adam pisze:

> [...]
    > mimo wszystko moimi kluczami, bo miał za krótkie - jechałem Pajero.
    >
    > Tak więc przynajmniej jedno auto w Polsce tego typu pracuje wg założenia.

    A mamy jakieś wątpliwości, że to Porsche by nie pracowało? No chyba nie
    spodziewamy się, że od tego używania niepełnosprawnemu przejdzie tylko,
    że po prostu ten samochód będzie dla niego użyteczny.

  • 8. Data: 2023-01-08 12:55:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A tak konkretnie to różnica jest w podatku od czego?

    -----

  • 9. Data: 2023-01-08 14:56:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-08 o 12:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > A tak konkretnie to różnica jest w podatku od czego?
    >

    > -----

    Pewnie nie są wtedy osobowe z powodu tej funkcji
    i omijają ustawowe limity na wszystko.

  • 10. Data: 2023-01-09 13:05:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-01-07 o 20:56, ii pisze:

    > A mamy jakieś wątpliwości, że to Porsche by nie pracowało? No chyba nie
    > spodziewamy się, że od tego używania niepełnosprawnemu przejdzie tylko,
    > że po prostu ten samochód będzie dla niego użyteczny.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-02-20/luksu
    sowe-auta-jako-pomoc-drogowa-krajowa-administracja-s
    karbowa-prosi-o-pomoc-samorzady/

    https://natemat.pl/53161,masowy-przekret-polakow-czy
    li-bentley-i-ferrari-jako-pomoc-drogowa-magiczna-prz
    erobka-pozwala-zaoszczedzic-tysiace

    20 najdroższych samochodów "pomocy drogowej"
    1. Aston Martin Rapide 6.0 V12 477 KM - 1 070 700 PLN,
    2. Mercedes S65 AMG Long 6.0 V12 630 KM - 1 057 000 PLN,
    3. Bentley Continental GT 6.0 V12 560 KM - 972 868 PLN,
    4. Ferrari California 4.3 V8 430 KM - 912 585 PLN,
    5. Porsche 911 Turbo 3.8 V6 500 KM - 791 405 PLN,
    6. Mercedes S600 5.5 V12 517 KM - 725 000 PLN,
    7. Maserati Quattroporte GTS 4.7 V8 440 KM - 693 465 PLN,
    8. BMW 760Li 6.0 V12 544 KM - 685 900 PLN,
    9. Maserati Gran Turismo S 4.7 V8 440 KM - 633 290 PLN,
    10. Lexus LS600h Long 5.0 V8 445 KM - 627 200 PLN,
    11. Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 500 KM - 600 804 PLN,
    12. Mercedes CL 500 4.6 V8 435 KM - 575 500 PLN,
    13. Jaguar XJ 5.0 V8 510 KM - 560 600 PLN,
    14. Audi S8 4.0 V8 520 KM - 551 400 PLN,
    15. Mercedes SL500 5.5 V8 388 KM - 520 500 PLN,
    16. Porsche Panamera 4S 4.8 V8 400 KM - 519 684 PLN,
    17. Audi R8 4.2 V8 420 KM - 515 300 PLN,
    18. Volkswagen Pheaton 4.2 V8 335 KM - 504 890 PLN,
    19. BMW M5 4.4 V8 560 KM - 480 500 PLN,
    20. Nissan GT-R 3.8 V6 480 KM - 444 590 PLN. CZYTAJ WIĘCEJ

    LISTA 20 NAJDROŻSZYCH SAMOCHODÓW ZAREJESTROWANYCH, JAKO POMOC DROGOWA W
    2012 ROKU OPRACOWANA PRZEZ INSTYTUT SAMAR

    :-)

    T.