  • 1. Data: 2011-12-31 20:25:33
    Temat: miesiąc z androidem
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Jakiś czas temu szukałem informacji jak się żyje z telefonem który ma
    androida. Zafascynowanie z punktu widzenia fana "angry birds" jest
    wielkie, wiec opinie niemiarodajne, albo całkowity ich brak. Może moje
    parę zdań komuś pomoże
    ekran boski, szybkość - bez zastrzeżeń oprogramowanie - bogate. bla bla
    bla. Fakt że "Wybierz numer" działa błyskawicznie. Coś jakby ten telefon
    miał tą operacje "zbuforowaną" przy odblokowywaniu. Totalne
    przeciwieństwo tego co widać w windows mobile. Jednak jeśli nie odbiorę
    połączenia jest dużo gorzej. odblokuj, pokaż kto dzwonił, oddzwoń - trwa
    dłuuuugo. Wiele dłużej niż w WM. Tak jak napisałem - to pierwsze
    dzwonienie to jakiś "myk" żeby sprawić dobre wrażenie. Przeglądanie
    książki adresowej - suuuuper. tyle że ja to bym chciał zadzwonić do np
    "bronka" i wybrać go jakoś szybciej. to niestety zostało troszkę
    skopane. tzn wybieranie z klawiatury szuka na necie, trzeba najpierw
    włączyć książkę telefoniczną, a wtedy klawiatura (hardwarowa również)
    powoduje że widać 4 kontakty. kiszka! na WM z klawiaturą było o wieeeele
    lepiej. Co do samej klawiatury sprzętowej. mimo ze jestem gorącym fanem
    tego rozwiązania - mało się przydaje. Ekran jest na tyle czuły że dużo
    łatwiej pisze się na nim w porównaniu do rezystancyjnego.
    odblokowywanie telefonu - też kiszka. trzeba najpierw nacisnąć guzik,
    potem przesunąć. po co to podwójne zabezpieczenie - niewiem. szpan chyba
    jakiś na suwanie. "optical pad" leży i kwiczy. jedynym programem który
    czasami wyświetla strzałkę jest Opera! Mnie by się ten "myszo-kursor"
    przydał na stałe.
    Oprogramowanie cukierkowe. można badać puls, przerobić telefon na
    poziomnice, wykrywać metale, badać poziom głośności dzwieku... tylko po
    co? Budzik w standardzie jest taki jak w siemensie s55. Chcesz coś
    wiecej? idź do marketu. zadania i terminy na ekranie - do marketu.
    "speed dial" na ekranie z fotkami? jasne, ale strzałka ze słuchawką
    oznaczająca że to właśnie speed dial - zasłania zdjęcie. rozwiązanie?
    taaaak! zgadłeś! w markecie. Taks obie myślę że projektanci mają nokie
    6310 i nie chce się im wkładać karty sim do projektowanego telefonu.
    Sama instalacja i ciąganie z marketu - banalnie proste. oczywiście po
    przebrnięciu przez rejestracje i konta na googlu. Wiekszość programów
    bezpłatna.... ale z reklamami jak Gadu gadu! Zdarzają się niedoróbki w
    postaci programu do czytania książek, w którym reklama zasłania tekst...
    Same programy nie działają bezkolizyjnie. np program ułatwiający
    odblokowywanie klawiatury gasi okno budzika. gasi okno nie wyłączając
    budzika. Tak wiec budzik musiałem parę razy wyłączać wyjęciem baterii.
    Odtwarzaczy wideo jest masa... ale wszystkie działają tak samo marnie
    (może ktoś ma inne zdanie?). Od błędów takich jak dziwna gradacja
    odcieni (żarówka w ciemnym pokoju roztacza nie skalę szarości tylko
    jakieś niemal tęczowe koła) do takich katastrof jak rozjechanie dźwięku
    i obrazu w zwykłym odcinku doktora House. Gdzie tam jakieś odtwarzanie
    HD? Brak TCPMP... bardzo.
    Nawigacja(polska) - koszmar. są dwie, ale ich mapy... nie włączajcie ich
    na śląsku. Z darmowych jest parę, ale korzystają z OSM wiec każdy wie
    jak to jest. pojawiła po śwętach (wersja beta) możliwość korzystania z
    UMP, ale narazie prowadzi po zakazach ruchu. Słownik (ang, ort, wyrazów
    obcych) jest naprawdę fajny, Klient FTP - działa. skype - też wraz z
    wideo! Ivona czyta książki, latarka świeci. Firefox i opera działają.
    DZiałają to nawet za mało powiedziane. Zawsze myślałem że internet
    robiony jest pod IE na XP. Jego kuzynem wydawał mi się WM. Tu nagle
    szok. NA androidzie jest duuużo większa zgodność z tym co widzimy na PC
    niż w WM. Mogę oglądać youtuba lub stacje TV bezpośrednio w operze.
    niema problemu z otwieraniem załączników (które na WM sprawiały probemy)
    Można grać w gry flashowe. Coś normalnie jak takie mniejsze eeePC!
    oczywiście z wadami takiego sprzętu - bateria umiera. nie pada tylko
    umiera. podczas oglądania filmu bezpośrednio z netu przez wifi telefon
    ciągnie ponad 300mA.
    Podsumowując: cukierkowatość osiągnęła nasycenie. Jakość programów
    pozostawia wiele do życzenia. Dopracowanie telefonu - również. Jeśli
    ktoś zastanawia się nad "przejściem" radziłbym poczekać. Mam nadzieje że
    moja opinia pomoże podjąć dobrą decyzje
    ToMasz

  • 2. Data: 2011-12-31 20:45:28
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-12-31 21:25, ToMasz wrote:
> [...]
    > androida. Zafascynowanie z punktu widzenia fana "angry birds" jest
    > wielkie, wiec opinie niemiarodajne, albo całkowity ich brak. Może moje

    Pytanie tylko na czym poczekac. Swego czasu mialem tak wlasnie zrobic
    pozostajac przy Palmie TX i Nokii 5800. Ostatecznie jednak denerwowaly
    mnie dwa urzadzenia zamiast jednego sensownego.
    Mysle, ze czesc cech lub wad ktore wymieniles da sie wyeliminowac
    poprzez dobre zamienniki z marketu. Sugeruje jednak zastanowic sie
    dobrze przed zamiana na przyklad ekranu odblokowania. Kupilem jakas
    mocno rekomendowana aplikacje, ktora dodaje mozliwosc uruchomienia
    dowolnych aplikacji bez odblokowywania urzadznia, ostatecznie jednak
    sporo drobnych acz irytujacych niedorobek zrazilo mnie na tyle, ze sobie
    ja odpuscilem.
    Odnosnie czytania ksiazek - uzywam Moon+ Readera i zlego slowa nie moge
    powiedziec. Ladnie formatuje tekst, jasnosc reguluje przesowajac palec
    po lewej stronie ekranu. Fajnie tez wspolpracuje z Ivona, potrzasniecie
    telefonem wlacza opcje czytania ksiazki.
    Standardowego launchera SGS2 zastapilem GO Launcherem, wg mnie znacznie
    bardziej funkcjonalny i zarazem bez zbednych wodotryskow. Wiaze sie z
    tym rowniez wspomniana przez Ciebie cukierkowosc: istalujesz motyw z
    dowolnymi ikonami i cukierkowosc znika, chyba ze miales na mysli cos innego.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-12-31 22:38:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > ekran boski, szybkość - bez zastrzeżeń

    Ale o jakim aparacie mowa?

    JoteR

  • 4. Data: 2011-12-31 23:44:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co do samej klawiatury sprzętowej. mimo ze jestem gorącym fanem tego
    > rozwiązania - mało się przydaje. Ekran jest na tyle czuły że dużo łatwiej
    > pisze się na nim w porównaniu do rezystancyjnego.

    A dziwili się gdy chwaliłem ekran iPhone4...

    > odblokowywanie telefonu - też kiszka. trzeba najpierw nacisnąć guzik,
    > potem przesunąć. po co to podwójne zabezpieczenie - niewiem. szpan
    > chyba jakiś na suwanie.

    Absolutnie nie szpan - to zabezpieczenie abyś nie wykręcał numeru
    kluczami w kieszeni... W telefonie z klawiaturą też musiałeś nacisnąć
    jeden klawisz, potem drugi, w odpowiedniej kolejności... więc?

    > Oprogramowanie cukierkowe. można badać puls, przerobić telefon na
    > poziomnice, wykrywać metale, badać poziom głośności dzwieku...
    > tylko po co?

    Ano właśnie po to, aby wzbogacić przydatność urządzenia.
    Już ściągnąłeś aplikację do pierdzenia? ;-)

    A tak swoją drogą, to w Markecie widziałem podróbę Siri na Andoida...
    Sprawdź jak działa :-)

    > oczywiście z wadami takiego sprzętu - bateria umiera. nie pada tylko
    > umiera. podczas oglądania filmu bezpośrednio z netu przez wifi telefon
    > ciągnie ponad 300mA.

    I na ile tego filmu starcza baterii? Bo ja iPhonem na lotnisku
    oglądałem dwa filmy pod rząd czekając kiedyś na samolot...

    > Podsumowując: cukierkowatość osiągnęła nasycenie.

    E... przyzwyczaisz się :-)

> [...]
    > Mam nadzieje
    > że moja opinia pomoże podjąć dobrą decyzje

    Mówisz jak Ci co nie chcieli ZX Spectruma kupować tylko czekać...

  • 5. Data: 2012-01-01 00:56:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.01.2012 00:44, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A dziwili się gdy chwaliłem ekran iPhone4...
    bo nie przewyższa innnych

    > Absolutnie nie szpan - to zabezpieczenie abyś nie wykręcał numeru
    > kluczami w kieszeni...
    kluczami? nie mój ekran reaguje tylko na palec. żadnymi kluczami nie
    portafie. moze wezmę calowe..
    > W telefonie z klawiaturą też musiałeś nacisnąć
    > jeden klawisz, potem drugi, w odpowiedniej kolejności... więc?
    w życiu! zawsze jednym klawiszem. Najczęściej specyficanym

    > Ano właśnie po to, aby wzbogacić przydatność urządzenia.
    > Już ściągnąłeś aplikację do pierdzenia? ;-)
    >
    > A tak swoją drogą, to w Markecie widziałem podróbę Siri na Andoida...
    > Sprawdź jak działa :-)
    Czy ja mam gadać do telefonu aby on coś zrobił? Wokół mnie za dużo ludzi
    żebym się zdecydował tego użyć.

    > I na ile tego filmu starcza baterii? Bo ja iPhonem na lotnisku
    > oglądałem dwa filmy pod rząd czekając kiedyś na samolot...
    teoretycznie na 5 godzin. W praktyce... to sobie kupiłem 2 baterie i
    ładowarkę do nich..

    > E... przyzwyczaisz się :-)

    > Mówisz jak Ci co nie chcieli ZX Spectruma kupować tylko czekać...
    Tu fotopicznie się nie zgadzam. tak jak ZX podobnie Amiga, w czasach
    wejścia na rynek oferowała za swoją cene dużo więcej niż PC za tą samą
    cene. PRzed ZX nie było nic, potem kupa podobnego sprzętu. Tu jest
    odwrotnie. o ile wiem, a potwierdzają to ceny używanego sprzętu,
    pierwsze androidy, i dzisiejsze tanizny to złomy totalne. JAk ktoś chce
    inny telefon z palmtopem - android w paru przypadkach przewyższy telefon
    z WM. ale jak użytkownik chciałby androida jako rozszerzenie możliwości
    WM, albo jego zamiennik - kiszka. JEszcze nei teraz.
    ToMasz

    do: Joter- Desire Z

  • 6. Data: 2012-01-01 08:42:59
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 31 Dec 2011 21:25:33 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    >witam
    >
    >Jakiś czas temu szukałem informacji jak się żyje z telefonem który ma
    >androida. Zafascynowanie z punktu widzenia fana "angry birds" jest

    [ciach]
    Ostatnio też zmieniłem tela na androida tylko dlatego że był tani, ale
    nie rozumiem do tej pory zachwytu ludzi tym całym androidem. Osobiście
    mi się niezbyt podoba, za dużo zbędnych rzeczy, no niby można z
    marketu pościągać ale bawić się konfigurować, po prostu nie rozumiem
    tego całego szumu związanego z androidem.
    Co z tego że to działa ale jak się korzysta z wifi czy netu to bateria
    wytrzymuje dzień ale baterie w telach to temat na inną dyskusje.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-01-01 08:51:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > bo nie przewyższa innnych

    A jednak... Wiele osób nastawionych negatywnie do dotykowców
    po doświadczeniu z opornościowymi na przykładzie iPhone4 przekonało
    się do pojemnościowych.

    > kluczami? nie mój ekran reaguje tylko na palec. żadnymi kluczami nie
    > portafie. moze wezmę calowe..

    Kluczami ,nogą, czym tam chcesz - wiem, że mój kumpel zapomina
    swojego androida wyłączyć a po włożeniu do kieszeniu dzwoni do mnie.
    Potem się dowiaduję że "sorry, I pocket-dialed you..." - wyrażenie
    którego nie znałem wcześniej :-)

    > w życiu! zawsze jednym klawiszem. Najczęściej specyficanym

    To bez sensu, bo ten jeden klawisz zawsze można przypadkiem
    nacisnąć gdy telefon w kieszeni.

    > Czy ja mam gadać do telefonu aby on coś zrobił?
    > Wokół mnie za dużo ludzi żebym się zdecydował tego użyć.

    W poprawczaku sie wychowujesz że cichej chwili w prywatnym
    mieszkaniu nie masz? :-) Mówię ściągnij, pobaw się, wypróbuj...
    Pośmiejemy się wspólnie czego androidowcy zazdroszczą iPhonowcom
    że aż podróbę w swoim Markecie umieścili...

> [...]
    > ale jak użytkownik chciałby androida jako rozszerzenie możliwości WM, albo
    > jego zamiennik - kiszka. JEszcze nei teraz.

    Mój kumpel co ma Desire 2 w USA u US Cellular wziął niedawno
    mój iPhone4 do ręki i stwierdził z uznaniem "ale ekran to masz w tym
    telefonie zajebisty" - a facet niechętnie się przyznaje że ja mam coś
    lepszego bo jemu się wydaje że to on ma wszystko lepsze :-)))
    Ty masz pewnie nowszą wersję niż on, skoro niedawno kupiłeś,
    ciekawe o ile lepszy masz ekran od amerykańskiego modelu...

  • 8. Data: 2012-01-01 11:11:25
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-01 09:51, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > A jednak... Wiele osób nastawionych negatywnie do dotykowców
    > po doświadczeniu z opornościowymi na przykładzie iPhone4 przekonało

    Slabo widze pisanie jedna reka na TX trzymajac go oczywiscie w tej samej
    dloni. Ze Swype dodatkowo zadne dziury podczas jazdy samochodem czy
    autobusem nie sa przeszkoda w pisaniu.

    Niekoniecznie kluczami ale juz udem lub jakimkolwiek fragmentem ciala ;]
    jak najbardziej. Kieszenie sa na tyle cienkie ze nie stanowia przeszkody
    dla ekranu pojemnosciowego. Poza tym widzialem chyba gdzies w
    ustawienaich mozliwosc wylaczenia ekranowej blokady.

> [...]

    > Pośmiejemy się wspólnie czego androidowcy zazdroszczą iPhonowcom
    > że aż podróbę w swoim Markecie umieścili...

    Z tego niusa wynika, ze to gorzej niz podroba:
    http://gizmodo.pl/gadgets/35276/oficjalna_aplikacja_
    siri_trafila_wlasnie_do_android_market.html

  • 9. Data: 2012-01-01 11:24:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Slabo widze pisanie jedna reka na TX trzymajac
    > go oczywiscie w tej samej dloni.

    Co to znaczy na TX? Często piszę SMSy na iPhone4 trzymając
    ją tą samą ręką - piszę kciukiem bez problemów obejmując
    klawiaturę w trybie portretowym. Tryb pejzażowy (landscape)
    dobry jest natomiast do trzymania go dwoma rękami i pisania
    dwoma kciukami na powiększonej klawiaturze.

    > Ze Swype dodatkowo zadne dziury podczas jazdy samochodem
    > czy autobusem nie sa przeszkoda w pisaniu.

    Nie znam sposobu aby dodać Swype do oryginalnej aplikacji
    SMSowej w iPhone. Jest Swype jako osobny app notatnika
    ale to trochę bez sensu pisać w notatniku i kopiować do SMSa :-)

    > Niekoniecznie kluczami ale juz udem lub jakimkolwiek fragmentem ciala ;]
    > jak najbardziej. Kieszenie sa na tyle cienkie ze nie stanowia przeszkody
    > dla ekranu pojemnosciowego.

    Dokładnie.

    > Z tego niusa wynika, ze to gorzej niz podroba:
    > http://gizmodo.pl/gadgets/35276/oficjalna_aplikacja_
    siri_trafila_wlasnie_do_android_market.html

    Jak to mówią? Imitation is the sincerest form of flattery... :-)
    Naśladowanie jest najbardziej szczerą formą pochlebstwa.

  • 10. Data: 2012-01-01 11:29:10
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dla ekranu pojemnosciowego. Poza tym widzialem chyba gdzies w ustawienaich

    A czym wstawiasz kursor w np. adresie gdy pomyliłeś literę ? Ja w 5800
    używam kostki ale jak to zrobić palcem z podobną precyzją ?