  • 1. Data: 2024-04-04 21:15:24
    Temat: Czym zakończyć przewody pomiarowe?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Konstuuję coś na kształt "probe station" - w każdym razie mam 6 sond
    pomiarowych zakończonych kabelkami. Nie mam pomysłu co dać na koniec
    tych kabelków. Banany duże, goldpiny nietrwałe... krokodylki?
    W zależności od sytuacji trzeba to połączyć z zasilaczem, miernikiem,
    oscyloskopem, programatorem itp. Jakieś pomysły?

    --
    Mirek

  • 2. Data: 2024-04-05 05:59:14
    Temat: Re: Czym zakończyć przewody pomiarowe?
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-04-04 14:15, Mirek wrote:
> [...]
    > W zależności od sytuacji trzeba to połączyć z zasilaczem, miernikiem,
    > oscyloskopem, programatorem itp. Jakieś pomysły?

    Moze takie haczyki?

    Poszukaj na allegro albo aliexpress. To sa takie koncowki z guzikiem na
    sprezynie i z wysuwanym haczykiem.
    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2024-04-05 11:56:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > W zależności od sytuacji trzeba to połączyć z zasilaczem, miernikiem,
    > oscyloskopem, programatorem itp. Jakieś pomysły?

    XT30? Przyjemne, trwałe złącze. Przynajmniej oryginał Amass.

    https://google.com/images?q=amass+xt30

    --
    - Kto powiedzial: "Ostroznosci nigdy za wiele!"?
    - Ziec zamykajac na klodke trumne z tesciowa.

  • 4. Data: 2024-04-05 21:04:31
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.04.2024 05:59, ptoki wrote:

    > Moze takie haczyki?

    Chwytaki?

    https://allegro.pl/oferta/chwytak-pomiarowy-43mm-150
    05324898
    - mam takie przy testerze elementów i ciągle się urywają kabelki a przy
    naprawie jeden już złamałem.

    A te są coś warte?
    https://allegro.pl/oferta/chwytak-pomiarowy-plaskie-
    15005340692

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2024-04-05 21:10:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.04.2024 11:56, Arnold Ziffel wrote:

    > XT30? Przyjemne, trwałe złącze. Przynajmniej oryginał Amass.

    Nie to nie ten kaliber. Mówię o sondach szpilkowych do wpięcia się w
    punkty na PCB w celu podejrzenia jakiejś magistrali czy zgrania pamięci.
    Z drugiej strony kabelka pasuje mieć coś uniwersalnego, a jednocześnie
    małego i trwałego.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2024-04-06 00:54:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > punkty na PCB w celu podejrzenia jakiejś magistrali czy zgrania pamięci.
    > Z drugiej strony kabelka pasuje mieć coś uniwersalnego, a jednocześnie

    A, myślałem że z drugiej strony -- do urządzeń, które budujesz i do
    których będziesz je podłączał.

    Ja mam wymienne końcówki. Czasem szpilki, czasem haczyki (tandeta, chętnie
    bym zmienił na coś porządniejszego), czasem krokodylki.

    --
    Pewna położna została zwolniona z pracy. Bawiła się na porodówce
    telefonem i miała 20 nieodebranych.

  • 7. Data: 2024-04-06 11:53:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 5.04.2024 o 21:04, Mirek pisze:

> [...]
    05324898
    > - mam takie przy testerze elementów i ciągle się urywają kabelki a przy

    Taka sama tandeta, ale znowu takie trochę lepsze kosztują majątek, więc
    wyboru specjalnego nie ma, można dać gniazdo szpilkowe i kabelki
    polutować do wtyczki i zakończyć tymi haczykami, jedyna zaleta że jak
    masz kilka kompletów takich to wymiana łatwa.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2024-04-06 12:01:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 6.04.2024 00:54, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    >
    > Ja mam wymienne końcówki. Czasem szpilki, czasem haczyki (tandeta, chętnie
    > bym zmienił na coś porządniejszego), czasem krokodylki.

    Ja zrobiłem szpilki na długich i ciężkich prętach, u góry jest płyta z
    otworami, szpilki po prostu opiera się na padzie, dociska je ciężar.
    Gdzieś takie rozwiązanie mignęło mi w filmie i stwierdziłem, że to
    będzie to.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2024-04-06 12:12:24
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 6.04.2024 11:53, Janusz wrote:

> [...]
    > polutować do wtyczki i zakończyć tymi haczykami, jedyna zaleta że jak
    > masz kilka kompletów takich to wymiana łatwa.

    No a te lepsze znowu jest ciężko z taką kolorystyką, a pasowały by mi
    właśnie takie 6 kolorów.
    Ale dziś po przebudzeniu naszło mnie, że jednak dam męskie goldpiny.
    Szpilka jest trwalsza od gniazda, a w razie czego się wymieni.
    Oscyloskop ma chwytaki, zasilacz krokodylki, więc problemu nie ma.
    Do programatora czy rs-a mam różne kabelki - z gniazdkami też, więc też
    problemu nie ma.
    W razie czego jest płytka stykowa. Czasem łączyłem na szybko za pomocą
    złączek Wago - też zadziała.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2024-04-06 22:48:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jak już chwytaki to tylko hirszmany, reszta to szajs niestety.
    Generalnie przewody silikonowe, banany, krokodyle inne takie duperele
    hirszmana robią robotę i długo służą nawet jak się je katuje przy
    testach czy na obiekcie.

    Przykład chwytaka:

    https://allegro.pl/oferta/chwytak-pomiarowy-hirschma
    nn-z-gn-banan-czerwony-6950849419

    Przewód:

    https://www.piekarz.pl/35527-przewod-pomiarowy-hirsc
    hmann-mls-ws-100-2-5-rt-934088101-czerwony/

    https://www.tme.eu/pl/details/mln100_1bl/przewody-po
    miarowe-pojedyncze/hirschmann-t-m/mln-100-1-bl/

    Linki losowe, nie wiem gdzie to warto kupić.

    L.