    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: mixol do diesla
    Date: Fri, 19 Mar 2010 12:33:53 +0100

    Witam
    Zaczął kończyć się mi jeden wtryskiwacz.
    Pacjent: 2,2dci
    Jakieś 3 lata temu sytuacja była podobna, skończyła się wymianą
    jednego(innego) wtryskiwacza. Od tamtego czasu tankowałem przeważnie na
    BP tylko ultimate, sporadycznie na innych stacjach, ale zawsze tą
    "lepszą" ropę. (wniosek - zmiana stacji..)
    Ale nie o tym...

    Doczytałem że co niektórzy (można znaleźć w necie opinie że
    nieoficjalnie nawet ASO renault) zalecają dolewać do każdego tankowania
    "trochę" MIXOLu. Ma to niby zapewnić lepsze smarowanie, bo(szczególnie
    zimowe) paliwo w PL jest zbyt "suche".

    Jako że wtryskiwacz pójdzie do regeneracji(puki co jeszcze działa)
    mógłbym przetestować takie rozwiązanie.

    No i pytania nasuwające się:
    Czy ktoś z grupowiczów to praktykuje?

    Czy taka mieszanka nie zaszkodzi bardziej niż pomoże? Mam tu na myśli
    szczególnie sprawne elementy CR czyli pompę i pozostałe wtryskiwacze.

    Ciężko znaleźć jakieś info odnośnie proporcji. Doszukać się można od
    20ml do 1l na bak. Ile tego wlać?

    Są dostępne jakieś nowsze wynalazki do dwutaktów - czy będą lepsze od
    poczciwego mixolu? Może ktoś coś poleci...

    Sporadycznie wlewam do baku środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy(bez
    wyraźnych rezultatów) - czy jego zasada działania opiera się na tych
    samych założeniach co dolewanie mixolu?

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Rafał