  • 1. Data: 2010-03-19 12:33:53
    Temat: mixol do diesla
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam
    Zaczął kończyć się mi jeden wtryskiwacz.
    Pacjent: 2,2dci
    Jakieś 3 lata temu sytuacja była podobna, skończyła się wymianą
    jednego(innego) wtryskiwacza. Od tamtego czasu tankowałem przeważnie na
    BP tylko ultimate, sporadycznie na innych stacjach, ale zawsze tą
    "lepszą" ropę. (wniosek - zmiana stacji..)
    Ale nie o tym...

    Doczytałem że co niektórzy (można znaleźć w necie opinie że
    nieoficjalnie nawet ASO renault) zalecają dolewać do każdego tankowania
    "trochę" MIXOLu. Ma to niby zapewnić lepsze smarowanie, bo(szczególnie
    zimowe) paliwo w PL jest zbyt "suche".

    Jako że wtryskiwacz pójdzie do regeneracji(puki co jeszcze działa)
    mógłbym przetestować takie rozwiązanie.

    No i pytania nasuwające się:
    Czy ktoś z grupowiczów to praktykuje?

    Czy taka mieszanka nie zaszkodzi bardziej niż pomoże? Mam tu na myśli
    szczególnie sprawne elementy CR czyli pompę i pozostałe wtryskiwacze.

    Ciężko znaleźć jakieś info odnośnie proporcji. Doszukać się można od
    20ml do 1l na bak. Ile tego wlać?

    Są dostępne jakieś nowsze wynalazki do dwutaktów - czy będą lepsze od
    poczciwego mixolu? Może ktoś coś poleci...

    Sporadycznie wlewam do baku środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy(bez
    wyraźnych rezultatów) - czy jego zasada działania opiera się na tych
    samych założeniach co dolewanie mixolu?

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-19 13:01:53
    Temat: Re: mixol do diesla
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 19 mar 2010 o 12:33 GMT, Rafał napisał(a):

    > Są dostępne jakieś nowsze wynalazki do dwutaktów - czy będą lepsze od
    > poczciwego mixolu? Może ktoś coś poleci...

    No wlasnie, nawet do skuterow nie zaleca sie wlewania mixolu, bo to
    straszny syf, powoduje tworzenie sie nagaru, strasznie kopci, a co dopiero
    przy precyzyjnym silniku samochodowym z CR....

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 3. Data: 2010-03-19 13:38:35
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > No i pytania nasuwające się: Czy ktoś z grupowiczów to praktykuje?

    mixolu nie, bardziej to: http://www.hil.pl/-p-39.html

    grzech
    nyska

  • 4. Data: 2010-03-19 13:56:25
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Czarek Daniluk pisze:

    > Chcesz żeby nagar z mixolu zabił Ci wtryskiwacze ??

    No właśnie nie chce i temu pytam.

    > Lepiej kup sobie KleenFlo specjalny dodatek smarny do ropy.

    Jest to powszechnie dostępne w sklepach motoryzacyjnych? czy tylko internet?

  • 5. Data: 2010-03-19 13:59:15
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Rafał pisze:

> [...]

    Chcesz żeby nagar z mixolu zabił Ci wtryskiwacze ??

    Lepiej kup sobie KleenFlo specjalny dodatek smarny do ropy.

    Pozdrawiam !!

  • 6. Data: 2010-03-19 14:17:32
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Jest to powszechnie dostępne w sklepach motoryzacyjnych? czy tylko
    > internet?

    nie widziałem w stacjonarnych

    grzech
    nyska

  • 7. Data: 2010-03-19 14:50:57
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 12:33:53 +0100, Rafał napisał(a):

    > No i pytania nasuwające się:
    > Czy ktoś z grupowiczów to praktykuje?

    Nie tak dawno jeden z grupowiczów polecał olej do silników 2T - zobacz
    tutaj (ostatecznie nie podano proporcji, ja też nie zagłębiałem tematu,
    chociaż mnie zainteresował - a wątek umarł śmiercią naturalną):
    http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/bro
    wse_thread/thread/9368183c804ae0cc/e80b95c7fc20240d?
    hl=pl&ie=UTF-8&q=co+do+czyszczenia+wtryskiwacz+i+ukl
    adu+-+commonrail%3F#e80b95c7fc20240d

    > Są dostępne jakieś nowsze wynalazki do dwutaktów - czy będą lepsze od
    > poczciwego mixolu? Może ktoś coś poleci...

    j/w>

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 8. Data: 2010-03-19 14:52:44
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > na BP tylko ultimate, sporadycznie na innych stacjach, ale zawsze tą
    > "lepszą" ropę. (wniosek - zmiana stacji..)

    Może mylny wniosek. Padł ten sam wtrysk? Jesli tak to może był kiepski.
    Jesli nie to pewnie nie był nowy zanim zmieniłeś stację.
    Ja bym zmienił silnik na nie dCi :) chociaż to może zbyt ogolnikowe
    stwierdzenie.
    Tak w nawiasie jaki masz prawdziwy przebieg?

  • 9. Data: 2010-03-19 15:03:32
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Marek P. pisze:

    > Może mylny wniosek. Padł ten sam wtrysk? Jesli tak to może był kiepski.
    > Jesli nie to pewnie nie był nowy zanim zmieniłeś stację.

    Nie, inny. Nie wykluczam że był już kiepski. Jak kupiłem auto to się
    okazało że jeden jest do wymiany, reszta (po próbie przelewowej) była
    ok. Wydaje mi się że ten wadliwy wtryskiwacz wystraszył poprzedniego
    właściciela i temu sprzedał. (przesiadł się do audi z podobnej półki
    cenowej)

    > Ja bym zmienił silnik na nie dCi :) chociaż to może zbyt ogolnikowe
    > stwierdzenie.
    Eee no co Ty. Poza tymi wtryskiwaczami to silniczek idealny:)

    > Tak w nawiasie jaki masz prawdziwy przebieg?
    tego to chyba nikt nie wie, na liczniku 140kkm rocznik 2002(laguna II).

  • 10. Data: 2010-03-19 15:08:43
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "grzech" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mixolu nie, bardziej to: http://www.hil.pl/-p-39.html

    hmm,
    dostalem ostatnio srodek
    diesel skydd
    podobno też dziala, ;)
    wychodzi taniej niż to powyzej - najgorsze jest to że tak naprawde niewiemy
    co w tym siedzi,
    wiec nawet niema jak porownac tych produktow.

    --
    Pozdrawiam, Bartek