  • 1. Data: 2010-08-12 19:06:58
    Temat: nie czaję ISNDa
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    o co chodzi z tymi dwoma liniami w ISDNie?
    czy jak dołączę do NTka dwa telefony, to będę miał dwie oddzielne linie
    telefoniczne, tylko z tym samym numerem?
    czy będę mógł rozmawiać naraz z dwiema osobami - i in i out?

  • 2. Data: 2010-08-12 19:14:52
    Temat: Re: nie czaję ISNDa
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > czy jak dołączę do NTka dwa telefony, to będę miał dwie oddzielne linie
    > telefoniczne, tylko z tym samym numerem?

    jest to jedna z mozliwosci

    > czy będę mógł rozmawiać naraz z dwiema osobami - i in i out?

    skoro jestes taki wielofunkcyjny, to tak

  • 3. Data: 2010-08-12 19:17:30
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-08-12 21:06, identifikator: 20040501 napisał/a:
    > o co chodzi z tymi dwoma liniami w ISDNie?

    Linia jest jedna, 2 kanały transmisyjne

    > czy jak dołączę do NTka dwa telefony, to będę miał dwie oddzielne linie
    > telefoniczne, tylko z tym samym numerem?

    A nawet numerów może być więcej przypisanych

    > czy będę mógł rozmawiać naraz z dwiema osobami - i in i out?

    A nawet 2 x OUT, lub 2 x IN

    Na początek poczytaj tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Integrated_Services_Dig
    ital_Network

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2010-08-12 20:06:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > A nawet 2 x OUT, lub 2 x IN

    A zeby nie bylo watpliwosci to nawet 2 x OUT i 2 x IN tudziez 2 x 2 x OUT 2
    x 2 x IN i nawet 1 OUT + 1 IN oraz 2 OUT a takze 1 OUT + 1 IN oraz 2 x IN i
    nawet 2 x (1 OIU + 1 IN)

    (jesli na kazdym z kanalow zestawisz polaczenie konferencyjne z rozmowi
    przychodzacych i/lub wychodzacych).

    I nawet jeszcze w miedzyczasie piata osoba moze zadzwonic i nei bedzie
    zajetosci. Takie to cuda, panocku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-08-12 20:44:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i41gup$m2o$1@mx1.internetia.pl...

    > telefoniczne, tylko z tym samym numerem?
    > czy będę mógł rozmawiać naraz z dwiema osobami - i in i out?

    Numerow mozesz w sumei przypisac 8 (zazwyczaj tylko 2 lub 3 pierwsze sa w
    cenie abonamentu, kazdy nastepny kosztuje kilka zl za sztuke).
    Majac np. numery A, B, C mozesz sobie do jednego telefonu przypisac np. A, B
    a do drugiego A, C czy jakkolwiek tam jeszcze chcesz - zalezy wszystko od
    Twojej fantazji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-08-12 21:50:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2010 21:06:58 +0200, identifikator: 20040501 wrote:
    >o co chodzi z tymi dwoma liniami w ISDNie?
    >czy jak dołączę do NTka dwa telefony, to będę miał dwie oddzielne linie
    >telefoniczne, tylko z tym samym numerem?

    Ja ci wiecej powiem - z tym samym, albo i z roznymi.

    >czy będę mógł rozmawiać naraz z dwiema osobami - i in i out?

    Jedna linia ISDN - tzn ta od centrali do NT1 moze naraz przepuscic
    dwie rozmowy. To w wersji podstawowej, BRI/BRA, bo mozna tez miec
    wersje 30 kanalow.

    Do NT1 mozna podlaczyc dwa telefony przez wbudowane porty analogowe,
    wieksza ilosc telefonow czy innych urzadzen cyfrowych [isdn] przez
    interfejs S/T, albo centralke.

    Operator moze ci przypisac do linii od jednego do 10 numerow [MSN].
    Jak ktos dzwoni, to z centrali przychodzi nie tylko informacja ze
    dzwoni, ale takze z jakim numerem chcialby rozmawiac.
    I to urzadzenia decyduja czy po takiej informacji uruchomiaja dzwonek,
    czy odbieraja, czy odpowiadaja ze zajete, czy daja znac do sluchawki
    ze ktos dzwoni mimo ze juz gadamy. Moze dzwonic jedno urzadzenie, moze
    kilka - w zaleznosci od ustawien numerow.

    A jak sie zdecyduja rozmawiac, to korzystaja z wolnego kanalu.
    Dopiero proba trzeciej rozmowy zasygnalizuje ze zajeta linia.

    Swietna sprawa do wiekszego domu, gdzie kazdy moze miec swoj numer,
    czy do malutkiej firmy - ale uwaga - nie ma wewnetrznych.
    Dopiero z centralka.
    A w wiekszej konfiguracji to i do duzej firmy.

    J.

  • 7. Data: 2010-08-13 12:34:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Swietna sprawa do wiekszego domu, gdzie kazdy moze miec swoj numer,
    > czy do malutkiej firmy - ale uwaga - nie ma wewnetrznych.

    Nie mniej jednak terminal adaptery (TA) - takze te wbudowane w
    najpopularniejsze modele NT - umozliwiaja polaczenia lokalne miedzy portami
    analogowymi - co czyni z nich pewien erzac centralki - moze byc uzyteczne w
    domach dwurodzinnych.
    Co nie zmienia faktu, ze w dzisiejszych czasach do tego celu znacznie lepiej
    (i taniej) nada sie lacze internetowe + VoIP realizowany na Fritzu. Wiele
    modeli Fritza zreszta tez umozliwia podpinanie lokalnych urzadzen ISDN.

    Pozdrawiam
    SDD