  • 1. Data: 2009-02-25 00:37:36
    Temat: notebook + monitor - kabel DVI -> VGA?
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    Mam nieszczęsnego jak się okazuje lapka Dell Inspiron 1720 który mimo
    swojej rozdzielczości 1920 x 1200 nie ma wyjścia sygnału na DVI!
    (???%$#) - tylko VGA. Straszna kucha ze strony producenta to raz, no i
    moja przy wyborze sprzętu, choć początkowo nie planowałem używać
    zewnętrznego monitora, jednak przyszedł czas żeby to zrobić. No i mam
    problem :)
    Monitor ma wejścia DVI i VGA. Mam teraz kabel VGA <-> VGA. Czy jest sens
    podłączać go pod DVI monitora za pomocą przejściówki? Będzie lepiej czy
    to samo albo gorzej? Obecnie obraz jest nawet OK (jak na cenę monitora),
    ale może można jeszcze bardziej OK? ;)

  • 2. Data: 2009-02-25 08:21:42
    Temat: Re: notebook + monitor - kabel DVI -> VGA?
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Jak Ci sie uda to spoko ale to mniej wiecej tak jak czytanie dvd w napedzie
    dyskietek 5.25 wiec wrozylbym tutaj male szanse.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-02-25 10:53:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samo albo gorzej? Obecnie obraz jest nawet OK (jak na cenę monitora), ale

    To mój pierwszy post na tę grupę, więc witam wszystkich.
    Podłączałem Della D610 do monitora DELL 1707FP (typu monitora nie jestem w
    100% pewien) przez VGA i DVI. Różnica jest, ale w praktyce niezauważalna.
    Musiałem przyglądać się z bliska, żeby zauważyć różnicę w jakości obrazu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2009-02-25 11:12:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.02.2009 01:37, Piotr pisze:
    > Mam nieszczęsnego jak się okazuje lapka Dell Inspiron 1720 który mimo
    > swojej rozdzielczości 1920 x 1200 nie ma wyjścia sygnału na DVI!

    No i?

    To wyjście służy do podłączania projektorów do prezentacji
    przede wszystkim. 800x600 i 1024x768 wystarczy wtedy.

    Poza tym, nie ma nic strasznego w używaniu analogówki.

    > moja przy wyborze sprzętu, choć początkowo nie planowałem używać
    > zewnętrznego monitora, jednak przyszedł czas żeby to zrobić. No i mam
    > problem :)

    Swoją drogą jak się chce pracować z dużym monitorem, to
    należy przewidzieć raczej i duży komputer. Notebook służy
    do dorywczej pracy w terenie.

    > Monitor ma wejścia DVI i VGA. Mam teraz kabel VGA <-> VGA. Czy jest sens
    > podłączać go pod DVI monitora za pomocą przejściówki? Będzie lepiej czy

    Nie.

    > to samo albo gorzej? Obecnie obraz jest nawet OK (jak na cenę monitora),

    To samo albo gorzej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-02-25 13:26:26
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Swoją drogą jak się chce pracować z dużym monitorem, to
    > należy przewidzieć raczej i duży komputer. Notebook służy
    > do dorywczej pracy w terenie.

    Tutaj się nie zgodzę, to już dawno nieprawda. Jak trzeba pracować i w
    domu i w terenie to co, 2 komputery?
    Inspiron to taki przenośny stacjonarny właśnie. Dlatego tym bardziej
    dziwne, że nie wyposażyli go w DVI aby w domu móc komfortowo popracować
    na zewnętrznym monitorze.

  • 6. Data: 2009-02-25 19:53:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 25.2.2009, Piotr napisał(a):

> [...]
    > podłączać go pod DVI monitora za pomocą przejściówki? Będzie lepiej czy
    > to samo albo gorzej? Obecnie obraz jest nawet OK (jak na cenę monitora),

    Jeśli dobrze rozumiem to chcesz podłączyć laptop D-SUB poprzez
    przejściówkę D-SUB>DVI-A do monitora z gniazdem DVI. Jeśli tak to nie ma
    sensu. Jedyne co możesz uzyskać to "identyczny" obraz - teoretycznie bo w
    praktyce może tu mieć wpływ jakość kabla. Ponadto wątpię by w monitorze
    gniazdo było DVI-I, najprawdopodobniej to DVI-D i taka kombinacja nie
    zadziała.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 7. Data: 2009-02-25 20:52:11
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotr pisze:
    > Mam nieszczęsnego jak się okazuje lapka Dell Inspiron 1720 który mimo
    > swojej rozdzielczości 1920 x 1200 nie ma wyjścia sygnału na DVI!
    Sprawdź czy do tego laptopa nie jest dostępna stacja dokująca.
    Jeśli jest - sprawdź czy stacja dokująca nie ma wyjścia DVI-D :)
    Jeśli ma - kup i ciesz się cyfrową jakością obrazu :)

    > Monitor ma wejścia DVI i VGA. Mam teraz kabel VGA <-> VGA. Czy jest sens
    > podłączać go pod DVI monitora za pomocą przejściówki? Będzie lepiej czy
    > to samo albo gorzej?
    Będzie to samo lub gorzej dlatego że nadal monitor chcesz karmić
    sygnałem analogowym (jeśli monitor posiada wejście DVI-I czyli cyfrowe i
    analogowe w złączu dvi, w co szczerze wątpię), lub w ogóle nie zadziała
    lub wręcz nawet nie uda ci się takiej przejściówki wcisnąć w monitor
    (bardzo prawdopodobne, bo gniazdko dvi-d ma odpowiednio "wybrane" piny
    by nie wciskać mu dvi-i lub dvi-a)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-02-25 21:59:07
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com> napisał w
    wiadomości news:go2v2k$iv2$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak Ci sie uda to spoko ale to mniej wiecej tak jak czytanie dvd w
    > napedzie dyskietek 5.25 wiec wrozylbym tutaj male szanse.

    Zamiast wróżyć warto doczytać co to jest DVI i czy przypadkiem specyfikacja
    DVI-A oraz DVI-I nie przesyłają sygnałów analogowych ... tylko kwestia
    odpowiedniej przejściówki

  • 9. Data: 2009-02-25 22:56:00
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    BartekK pisze:

    > Sprawdź czy do tego laptopa nie jest dostępna stacja dokująca.
    > Jeśli jest - sprawdź czy stacja dokująca nie ma wyjścia DVI-D :)
    > Jeśli ma - kup i ciesz się cyfrową jakością obrazu :)

    nie niestety, on nie ma nawet gniazda do stacji dok. :(

> [...]
    > lub wręcz nawet nie uda ci się takiej przejściówki wcisnąć w monitor
    > (bardzo prawdopodobne, bo gniazdko dvi-d ma odpowiednio "wybrane" piny

    dzięki za wyjaśnienia, sprawa stała się jasna - nie kombinować :)

  • 10. Data: 2009-04-12 18:09:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.02.2009 14:26, Piotr pisze:
    > Tutaj się nie zgodzę, to już dawno nieprawda. Jak trzeba pracować i w

    Mam czelność mieć przeciwne zdanie.

    > domu i w terenie to co, 2 komputery?

    Tak.

    > Inspiron to taki przenośny stacjonarny właśnie. Dlatego tym bardziej

    Przenośny musi mieć mniej niż 3 kg wagi.

    Stacjonarny musi mieć co najmniej 19" niepanoramiczny wyświet-
    lacz o dowolnym ułożeniu ekranu o regulowanej wysokości.

    Inspiron spełnia te obydwa założenia? Wątpię.

    > dziwne, że nie wyposażyli go w DVI aby w domu móc komfortowo popracować
    > na zewnętrznym monitorze.

    Prościej kupić mały, prosty komputer którego nie trzeba ze
    sobą nosić nigdy, a do kompletu mały, tani komputer prze-
    nośny o wadze 2 kg lub mniej, od którego noszenia się
    kręgosłup aż tak nie pokrzywi.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |