  • 91. Data: 2009-07-31 19:50:43
    Temat: Re: nowa strona prezydenta...
    Od: Peter <p...@p...fm>

    Konrad Kosmowski pisze:
    [...]
    > - przeglądarka domyślnie posiada limit połączeń do jednej domeny np. 4
    > połączenia dla jednej domeny, jak strona jest zrobiona tak, że wywołuje
    > jednocześnie np. 15 plików (ikonek itd.) to w danym momencie aktywne są tylko
    > 4 wywołania (limit), a pozostałe czekają aż poprzednie się przetworzą

    Można jednak tutaj nieco inaczej podejść do tego i przykładowo rozbić
    pliki js, css i obrazki tak, aby każde z nich ładowało się z osobnej
    subdomeny. Np. js.mojadomena.pl, grafika.mojadomena.pl,
    css.mojadomena.pl. Wtedy zrobi się 4x3 = 12 na raz połączeń. A są nawet
    takie, co 8 na raz połączeń z jednej domeny mogą zrealizować (w tym IE8) :-)

    --
    Peter

  • 92. Data: 2009-07-31 19:51:24
    Od: ant <a...@n...tld>

    szomiz wrote:
    > W ten sposob malo, ze poza buforowaniem na maszynie lokalnej trzeba
    > byslo wziac uwage na czas buforowania okreslony w ustawieniach strefy?

    Nie popadajmy w skrajności ;) Zdarzają się przecież serwisy,
    które prezentują na jednej stronie treści (konkretnie np. grafiki)
    z wielu domen, poddomen itp. Oprócz tego, każde zapytanie
    (do "czegokolwiek", np. serwera) wymaga czasu i opóźnia
    moment ukazania się strony w przeglądarce i cięzko będzie
    mnie przekonać, że myślenie o tym NIE należy do podstawowych
    zadań szanującego się webmastera.

  • 93. Data: 2009-07-31 19:54:40
    Od: ant <a...@n...tld>

    Peter wrote:
> [...]
    > subdomeny. Np. js.mojadomena.pl, grafika.mojadomena.pl,
    > css.mojadomena.pl. Wtedy zrobi się 4x3 = 12 na raz połączeń. A są nawet

    Ale niezaleznie od tego, chyba przyznasz, że lepiej
    jest mieć jeden plik JS niż 5, choćby i każdy był
    w osobnej subdomenie?

    > takie, co 8 na raz połączeń z jednej domeny mogą zrealizować (w tym IE8)

    FF => network.http.max-persistent-connections-per-server

  • 94. Data: 2009-07-31 19:56:36
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości

> [...]
    > moment ukazania się strony w przeglądarce i cięzko będzie
    > mnie przekonać, że myślenie o tym NIE należy do podstawowych

    Owszem. Nalezy. Zwlaszcza przy standardowych ustawieniach zabezpieczenien.

    Dupa nie webmaster dopuszczajacy do operowania na stronie skryptu z innej
    domeny niz wywolania.

    A jak tego nie rozumie powinien wyjsc i wrocic dopiero jak zrozumie dlaczego
    nie nalezy tak robic.

    sz.

  • 95. Data: 2009-07-31 19:56:50
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** ant <a...@n...tld> wrote:

    > To widocznie mało słyszałeś.

    To sobie idioto sprawdź:

    kosmosik$ dig rubens.anu.edu.au | grep "Query time"
    ;; Query time: 379 msec
    kosmosik$ dig rubens.anu.edu.au | grep "Query time"
    ;; Query time: 0 msec

    Dla niekumatych - drugie pod rząd zapytanie o domenę, której wcześniej nie
    odpytywałem leci z buforu stąd diametralna różnica w czasie wywołania.

    > W Twojej opinii najwidoczniej tak.

    Dalej brniesz w swojej indolencji. Nie ma to związku z DNS.

    > No właśnie?

    Zapytanie DNS nie gra tutaj roli *pierwsze* wymaga czasu, kolejne idą z
    lokalnego kesza, użyj głowy czasami i pomyśl - może dojdziesz do tego, że
    pierwsze zapytanie i tak będzie trwało tyle samo bez względu na to czy po nim
    będzie N kolejnych.

    > No własnie?

    Co no właśnie?

    > Czyli webmaster może miec w dupie ile przeglądarka wyświetlająca stronę
    > wygenerować/obsłużyć zapytań?

    Zapytań DNS - tak (pod warunkiem oczywiście, o tę samą domenę). Technika
    stoswania sprite'ów nie ma związku z DNS.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 96. Data: 2009-07-31 19:58:21
    Od: ant <a...@n...tld>

    szomiz wrote:
    > Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości

    > Bo mlody jestes i glupi. Bo nie potrafiles jeszcze stukac w klawisze jak
    > caly "nieprzekupiony" swiat protestowal przeciwko dominacji MS.

    No i zamieniło się w pyskówkę, czego się po Tobie
    akurat najmniej spodziewałem.

    > Dominacji uzyskanej metodami jaknajbardziej rynkowymi.

    Różne na ten temat chodzą pogłoski.

    > A chodzilo tylko tylko o stystem operacyjny. Teraz chodzi o nadzor i
    > kontrole nad przeplywem informacji. O cos, o czym MS nie smial 10 lat
    > temu marzyc.

    Zwolennik spiskowej teorii dziejów?
    Bo nie widzę związku z tematem.

    > No chyba, ze jestes z tych, ktorzy po odcieciu dostepu do googla i jego
    > uslug placza, ze Internet przestal dzialac.

    Nie rozumiem Cię?

    > Wtedy wszystko jasne.

    Może dla Ciebie?

  • 97. Data: 2009-07-31 19:58:39
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** ant <a...@n...tld> wrote:

    Jakiś nalot niekumatych gimnazjalistów na grupę?

    > Bo Google to pewnego rodzaju standard? Dlaczego (JAKIM PRAWEM!) na grupach
    > dyskusyjnych wszyscy zmuszają wszystkich do "wygooglowania" czegokolwiek?
    > Dlaczego na polskich grupach dyskusyjnych faworyzuje się wyszukiwarki
    > zarządzane przez "obce mocarstwa"? Chciałbym znaleźc jeden post w którym
    > piszesz "wynetsprintuj sobie to" czy coś w ten deseń, chyba mnie rozumiesz...

    Chyba ty nie rozróżniasz podmiotu dysponującego publicznym majątkiem od
    prywatnego (prywatny może sobie używać i faworyzować kogo chce).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 98. Data: 2009-07-31 20:02:12
    Od: ant <a...@n...tld>

    Mała korekta dla szomiza:

    <sarkazm>
> [...]
    > się wyszukiwarki zarządzane przez "obce mocarstwa"?
    > Chciałbym znaleźc jeden post w którym piszesz
    > "wynetsprintuj sobie to" czy coś w ten deseń,
    </sarkazm>

  • 99. Data: 2009-07-31 20:02:29
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** ant <a...@n...tld> wrote:

    > Widmo kar nie zminimalizuje ryzyka kompromitacji zewnętrznego skryptu
    > statystyk.

    Bezpośrednio - nie. Ryzyko kompromitacji to kwestia technologiczna, kary to
    kwestia administracyjna. Jedno za to wpływa na drugie. Natomiast jeżeli nie
    istnieje żaden mechanizm wymuszający na dostawcy określone działania to on ich
    po prostu nie podejmie bo czemu niby miałby?

    > Mam wrażenie, że pracujesz w Gemiusie, bo staty Google złe, ale Gemiusa to
    > już inną miarą mierzysz, bo? Bo krajowy?

    Mam wrażenie, że jesteś gimnazjalistą. Gemiusa podałem bo to chyba wiodąca
    polska firma. Interesuje mnie dlaczego przy zamówieniu PUBLICZNYM nie daje się
    równych szans wszystkim dostawcom tylko jakiś patałach, który nie ma o tym
    pojęcia arbitralnie sobie decyduje, że to ma być Google bo tak.

    Notabene dokument z BIP był przygotowany przez tego samego użytkownika
    (kprp0043) co opisywana poruszana ostatnio w mediach wpadka z przetargiem na
    sprzęt komputerowy.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 100. Data: 2009-07-31 20:04:42
    Od: ant <a...@n...tld>

    Konrad Kosmowski wrote:
    > Chyba ty nie rozróżniasz podmiotu dysponującego publicznym majątkiem od
    > prywatnego (prywatny może sobie używać i faworyzować kogo chce).

    Rozumiem. Dlatego - kontynuując Twoją wypowiedź, że to
    marketing polityczny, czyli w sumie projekt, którego zadaniem
    jest wypromowanie Lecha Kaczyńskiego, a nie urzędu prezydenta?

    Jeśli tak, to nie rozumiem jakim prawem to się dzieje
    z państwowej kasy? Myślałem, ze ta strona ma godnie
    reprezentować _urząd_ prezydenta w internecie...