  • 1. Data: 2009-03-23 19:10:06
    Temat: "onload wymaga włączenia JavaScriptu" - co to znaczy?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    KWA KWA lity tester wyrzuca mi taki błąd:
    "Użyty w tagu body atrybut onload wymaga włączenia JavaScriptu"

    Skrypt ten to Litebox, wrzucony zgodnie ze wskazówkami autora, bez zbytniego
    wnikania w techniczne aspekty - nie znam się na JS. Czy ktoś mógłby mi
    podpowiedzieć, jak sobie z tym błędem poradzić?

    Pełna analiza z testera i kod:
    http://tiny.pl/b29l

    A góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-03-23 19:16:00
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 23 Mar 2009 19:10:06 -0000, Wooyek epf.pl> <"<wooyek"> wrote:

    > Skrypt ten to Litebox, wrzucony zgodnie ze wskazówkami autora, bez
    > zbytniego wnikania w techniczne aspekty - nie znam się na JS.

    Wypada się znać na tym, czego się używa...

    > Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak sobie z tym błędem poradzić?

    Nie przeplatać HTML JS-em, tylko zastosować technikę (uwaga, padają słowa kluczowe)
    progressive enhancement.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-03-23 19:26:53
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości
    > KWA KWA lity tester wyrzuca mi taki błąd:
    > "Użyty w tagu body atrybut onload wymaga włączenia JavaScriptu"

    I najciekwasze jest, ze zglasza to rowniez dla:

    1. <input type="buton" ..> jakby cos sensowniejszego niz onclick dalo sie w
    takim przypadku ustawic.
    2 <area ...> _nawet_ jezeli poza onclik ma href, w tym inne niz #. Przy <a
    ..> sie tak nie wyglupia.

    > Skrypt ten to Litebox, wrzucony zgodnie ze wskazówkami autora, bez
    > zbytniego wnikania w techniczne aspekty - nie znam się na JS. Czy ktoś
    > mógłby mi podpowiedzieć, jak sobie z tym błędem poradzić?

    Olac.

    sz.

  • 4. Data: 2009-03-23 21:22:40
    Od: Mik <a...@g...pl>

    Co to narzędzie robi? Bo... mi wyszła wartoś 0/255pkt serwisu...
    załamałem się.. sprawdzam onet -nie da się.. allegro - nie da się...
    playboy.com... i...

    Cóż 0/255pkt... więcej błędów niż ja... ale jakoś mam wrażenie, że
    strona dużo bardziej wartościowa niż moja :D

    pozdrawiam
    Mik

  • 5. Data: 2009-03-23 22:15:01
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Wypada się znać na tym, czego się używa...

    Wychodzę z założenia, że po to są gotowe skrypty, udostępniane z podstawową
    dokumentacją, żeby nie trzeba było się uczyć JS (bo wtedy można sobie
    napisać samemu).

  • 6. Data: 2009-03-23 22:19:03
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Co to narzędzie robi?

    W moim przypadku pozwala w jakimś stopniu dążyć do doskonałości usuwając
    błędy małe (jak np. źle zadeklarowany język strony) i duże (jak np.
    nieprawidłowo zastosowana tabelka itp.).

    > Cóż 0/255pkt... więcej błędów niż ja... ale jakoś mam wrażenie, że
    > strona dużo bardziej wartościowa niż moja :D

    No cóż, wartościowość strony nie zawsze idzie w parze z jej stroną
    techniczną (zwłaszcza, jeśli ta druga jest oceniana przez tego typu
    narzędzie, działające według jakiegoś umownego schematu) ;)

  • 7. Data: 2009-03-24 07:29:30
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 23-03-2009 o 23:15:01 Wooyek epf.pl> <"<wooyek"> napisał(a):

    > Wychodzę z założenia, że po to są gotowe skrypty, udostępniane z podstawową
    > dokumentacją, żeby nie trzeba było się uczyć JS (bo wtedy można sobie
    > napisać samemu).

    No to albo się bawisz w klocki lego i nie martwisz się, że Twoja
    budowla nie ma fundamentów, albo bierzesz się za porządne programowanie,
    w którym, nawet jeśli nie zna się danej technologii od podstaw i
    posiłkuje się gotowcami, to warto wiedzieć przynajmniej ogólnie o co
    w tym cho.
    Nikt nie każe Ci się znać. Ale jeśli nie aspirujesz wysoko, to wszelkie
    testery są zbędne - nawet pozytywny wynik w nich nie będzie oznaczał,
    że jesteś przynajmniej blisko poprawności.
    It`s your call.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 8. Data: 2009-03-24 08:06:12
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    Wooyek pisze:
> [...]
    > zbytniego wnikania w techniczne aspekty - nie znam się na JS. Czy ktoś
    > mógłby mi podpowiedzieć, jak sobie z tym błędem poradzić?

    nie uzywać onload

    nie mozesz

    <script type="text/javascript">initLightbox();</script>

    czy jakoś tak?

    --
    Piotr Siudak

  • 9. Data: 2009-03-24 13:35:10
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 24-03-2009 o 09:06:12 Piotr Siudak <s...@x...pl> napisał(a):

    > nie uzywać onload
    > nie mozesz
    > <script type="text/javascript">initLightbox();</script>
    > czy jakoś tak?

    A <script ...> nie wymaga dla odmiany Javascriptu? :D

    --
    Maciej Łebkowski

  • 10. Data: 2009-03-24 13:54:10
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    Piotr Siudak pisze:

    > nie uzywać onload
    >
    > nie mozesz
    >
    > <script type="text/javascript">initLightbox();</script>
    >
    > czy jakoś tak?

    jak juz to:
    <script type="text/javascript">
    window.onload=initLightbox();
    </script>

    Po za tym to i tak wymaga JavaScriptu :D

    TornadoTN (Tomek N.) --> http://www.tomek.net.pl