  • 1. Data: 2020-10-24 21:06:18
    Temat: Martwię się
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    http://niusy.pl/@auto.dziennik.pl/ack

    "...Zdecydowano, że wysokość opłaty za przeprowadzone badanie techniczne
    po wyznaczonej dacie wyrażona jako dwukrotny wzrost stawki za badania
    techniczne zostanie uznana jako sankcja dotkliwa, która będzie miała
    jednocześnie skutek mobilizujący do przeprowadzenia badania
    technicznego. (...) Dolegliwości finansowe o charakterze bezpośrednim i
    niezwłocznym mogą pozytywnie wpłynąć na przestrzeganie wyznaczonych
    terminów badań technicznych - wyjaśnił resort infrastruktury. ..."

  • 2. Data: 2020-10-24 21:43:52
    Temat: Re: Martwię się
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-24 o 21:06, kk pisze:
> [...]
    > niezwłocznym mogą pozytywnie wpłynąć na przestrzeganie wyznaczonych
    > terminów badań technicznych - wyjaśnił resort infrastruktury. ..."

    Ale czym się martwisz?
    Jak ktoś przyjedzie raz na trzy lata, to jest i tak do przodu wysokość
    jednej opłaty, więc nie opłaca się spóźniać mniej niż 2 lata.

  • 3. Data: 2020-10-25 00:30:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-24 21:43, cef wrote:

    > Ale czym się martwisz?
    > Jak ktoś przyjedzie raz na trzy lata, to jest i tak do przodu wysokość
    > jednej opłaty, więc nie opłaca się spóźniać mniej niż 2 lata.

    Że żyję w takim kraju.

  • 4. Data: 2020-10-25 02:31:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 października 2020 o 00:30:30 UTC+2 kk napisał(a):

    > Że żyję w takim kraju.
    Żeby tutaj żyć to trzeba się albo tutaj urodzić albo przybyć z innego kraju. Jak masz
    pretensje że żyjesz w takim kraju jak Polska i przybyłeś z innego to wypad do swojego
    albo innego i nie zawracaj dupy. Ale jak się tutaj urodziłeś i nie jesteś przyglupem
    to masz bierne i czynne prawo wyborcze. Możesz założyć partie polityczną. Jak jacys
    ludzie nie chcą chodzić w maseczkach to protestują. Oczywiście nic nie ugrają bo
    akurat w sprawie maseczek nic się ubrać nie da. Kobiety teraz protestują bo
    zaostrzyli prawo w temacie skrobnek. Rolnicy teraz też protestują i podobno górnicy
    szykują się do protestu. Masz dużo możliwości rozwiązania problemu a wybierasz
    najgorszy. Poza tym ci co biorą udział w tworzeniu prawa nie są kosmitami. Mają
    rodziny, są czyimiś sąsiadami itd. Masz problem to najpierw spytaj jakiegoś lokalnego
    posła. Jest jeszcze coś takiego jak konsultacje społeczne. Zupełnie przypadkowo
    trafiłem na stronę gdzie był projekt jakiejś ustawy i każdy mógł przesłać swoją
    opinię. Nie wiem czy takie przesyłanie opinii działa ale jest taka możliwość. Znajdź
    stronę z konsultacjami społecznymi do przeglądów po nowemu. Daj tutaj linka. Wyślij
    swoje uwagi. Może ktoś też wyśle. Najwyższy czas sprawdzić jak działają konsultacje
    społeczne. Sprawdź i opisz co załatwiłaś.

  • 5. Data: 2020-10-25 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale czym się martwisz?
    > Jak ktoś przyjedzie raz na trzy lata, to jest i tak do przodu
    > wysokość jednej opłaty, więc nie opłaca się spóźniać mniej niż 2
    > lata.

    Ok, to juz wiemy ze jestes za nakładaniem dodatkowych kar na obywateli.
    Tak po prostu.
    A jaki jest prawdziwy cel takiego obostrzenia?
    Bo nie trafiłem nigdy na jakiekolwiek dane które by pokazywały jakim to
    duzym problemem na drogach jest to ze ktos czasami zrobi przeglad
    tydzien pozniej.
    No bo przeciez mowic ze to efekt lobbingu włascicieli stacji
    diagnostycznych to byłoby takie infantylne...

    Podasz cel, dane etc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 6. Data: 2020-10-25 11:03:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-25 02:31, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    swoje uwagi. Może ktoś też wyśle. Najwyższy czas sprawdzić jak działają konsultacje
    społeczne. Sprawdź i opisz co załatwiłaś.

    Aleś Ty frajer.

  • 7. Data: 2020-10-25 11:32:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-25 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ok, to juz wiemy ze jestes za nakładaniem dodatkowych kar na obywateli.
    > Tak po prostu.

    Wyciągasz taki wniosek?
    Akurat nie jestem za nakładaniem dodatkowych kar,
    ale też nie wierzę z zenkową wizję kształtowania prawa.

> [...]
    > tydzien pozniej.
    > No bo przeciez mowic ze to efekt lobbingu włascicieli stacji
    > diagnostycznych to byłoby takie infantylne...

    Nie wiem jaki jest cel.
    Nawet nie chodzi o łatanie budżetu,
    bo to nie wpływa (przynajmniej wg autorów artykułu)
    do budżetu centralnego.
    Zwracałem tylko uwagę, że ustawodawca nie przewidział, że praktyce
    nic nie uzyska takim zapisem. Jak ktoś wcześniej nie przywiązywał
    specjalnej wagi do pieczątki o badaniach, to teraz jeszcze bardziej będzie
    miał to w d....
    Ja np mam takie auto, którym rzadko jeżdżę i zdarzało mi się przegapić
    termin badań
    nawet o kilka miesięcy. To teraz przekalkuluję, że nie opłaca się
    przyjeżdżać
    na badania miesiąc po termine, tylko poczekam dwa lata.
    Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w d....
    Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.

  • 8. Data: 2020-10-25 13:02:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rn1tvd$k7u$1@news.icm.edu.pl>
    user kk pisze tak:

> [...]
    > badania techniczne zostanie uznana jako sankcja dotkliwa, która
    > będzie miała jednocześnie skutek mobilizujący do przeprowadzenia

    Pojadę na przegląd kiedy będę miał czas. Nie będę marnował urlopu na
    przeglądy tymbardziej teraz kiedy jest korona i groźba kwarantany
    4500zł w plecy. To jest sankcja dotkliwa.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 9. Data: 2020-10-25 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik cef c...@i...pl ...

    > Wyciągasz taki wniosek?
    > Akurat nie jestem za nakładaniem dodatkowych kar,
    > ale też nie wierzę z zenkową wizję kształtowania prawa.

    > Nie wiem jaki jest cel.

    A jednak napisałes ze w sumie to spoko ze nalozyli wieksze opłaty.
    cbdu...

    > Nawet nie chodzi o łatanie budżetu,
    > bo to nie wpływa (przynajmniej wg autorów artykułu)
    > do budĹźetu centralnego.

    Nigdzien ie napisałem ze chodzi o łatanie budzetu...

> [...]
    > nic nie uzyska takim zapisem. Jak ktoś wcześniej nie przywiązywał
    > specjalnej wagi do pieczątki o badaniach, to teraz jeszcze

    Dlatego napisałem ze to nie jest kwestia celów rzadu tylko celow
    wlascicieli stacji diagnostycznych.
    Czyzbym nie zaznaczył tego wystarczajaco dokładnie?
    Rzadzacy stwierdzili tylko ze skoro jest grupa ktĂłrej zalezy (sprawdzic
    czy nie wujek ojciec, dziadek) to czemu nie przywalic obywatelom
    dodatkowej nic nie dajacej spolecznie kary. Bo tak!

> [...]
    > Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w d....
    > Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.

    No mistrzostwo logiki watsonie.
    Odniosłes swoje nie jezdzace auto do sytuacji wielu osób ktore przyjada
    tydzien pozniej i zapłaca kare nie wiadomo za co...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 10. Data: 2020-10-25 15:41:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 października 2020 o 11:03:56 UTC+1 kk napisał(a):

> [...]
    swoje uwagi. Może ktoś też wyśle. Najwyższy czas sprawdzić jak działają konsultacje
    społeczne. Sprawdź i opisz co załatwiłaś.

    Nie ja jestem frajerem tylko Ty. Napisałeś o tym z czym dużo wcześniej na portalach
    informacyjnych mieli kontakt inni. Podjąłeś akcje bez wskazania żadnych sposobów jej
    realizacji. Typowo polskie machanie szabelką zrobiłeś. Gdybyś rozwinął temat bo Cie
    interesuje i jesteś niezadowolony i wskazał innym kierunek działań jaki sam podjales.
    To co zaproponowali ma służyć tresurze ludzi. Rządzący nie mają możliwości
    powieszenia krnąbrnych na rynku to opracowali inny system. Sprawdzają na ile sobie
    mogą pozwolić. Odpuścili by z pomysłem jak by dostali pół miliona listów poleconych
    na które by musieli odpowiedzieć, bo coś mi się wydaje że procedura odpowiadania
    opisana jest w prawie i nawet jest sąd administracyjny który ma się zajmować tym czy
    za długo nie zwlekali z odpowiedzią. Zróbmy razem wzór pisma do pomysłodawców. Tak
    wiem nikomu się nie będzie chciało. Namówimy jak najwięcej znajomych żeby ściągnęli
    wzór z netu i wysłali listem poleconym. I poczekajmy co to da. Oczywiście przy okazji
    trzeba poinformować o akcji publikatory. Nie może być żadnych przywódców bo w takich
    akcjach przywódcy są najsłabszym ogniwem. Jak byś takie rozwiązanie zaproponował ty
    bym przed Tobą czapkę z głowy zdjął. A że nie zaproponowałem to jesteś frajerem.