  • 1. Data: 2009-01-17 09:51:16
    Temat: opóźnione załączanie dysków
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    mam pytanie, chociaż nie wiem czy to dobra grupa, moja płyta ma dual boot,
    przy włączaniu, włącza się na chwilę, po czym wyłącza, i znów włącza już
    normalnie, dyski przy tym robią to samo, chciałbym ustawić opóźnione
    załączanie, w któreś z płyt widziałem taką opcję w biosie, na obecnej płycie
    Foxconn P35A nie widzę czegoś takiego, pytanie jak to się może nazywać i czy
    nie jest to dostępne z jakichś opcji spod windowsa ?

  • 2. Data: 2009-01-17 22:53:21
    Temat: Re: opóźnione załączanie dysków
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Piter" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mam pytanie, chociaż nie wiem czy to dobra grupa, moja płyta ma dual boot,
    > przy włączaniu, włącza się na chwilę, po czym wyłącza, i znów włącza już
    > normalnie,

    nowszy bios likwidujacy dual boot nie wyszedl?

    > dyski przy tym robią to samo, chciałbym ustawić opóźnione załączanie, w któreś
    > z płyt widziałem taką opcję w biosie,

    niezbyt czesto, ale bywa

    > na obecnej płycie Foxconn P35A nie widzę czegoś takiego, pytanie jak to się
    > może nazywać

    hdd spin-up\initialize delay, delay for hdd, itd. itp.

    > i czy nie jest to dostępne z jakichś opcji spod windowsa ?

    nie jest bo nie moze byc

    jezeli odpalasz kompa raz, dwa razy dziennie to mozesz temat spokojnie odpuscic

  • 3. Data: 2009-01-19 08:30:56
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    tg pisze:

    > hdd spin-up\initialize delay, delay for hdd, itd. itp.

    A to przypadkiem nie jest opóźnienie płyty na odczyt danych z dysku -
    płyta ma czekać, aż dysk wystartuje, a nie później go wystartuje?
    IMO, nie ma możliwości późniejszego załączania dysków, bo w momencie,
    gdy podamy dyskowi zasilanie, on zaczyna się kręcić, bez względu na stan
    lini sygnałowych. Można zarządzać energią w nim, ale dopiero po
    wystartowaniu go.

  • 4. Data: 2009-01-19 14:54:24
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    > A to przypadkiem nie jest opóźnienie płyty na odczyt danych z dysku - płyta ma
    > czekać, aż dysk wystartuje, a nie później go wystartuje?

    generalnie tak, dlatego napisalem ze niezbyt czesto spotyka sie to co
    autor watku mial na mysli
    http://en.wikipedia.org/wiki/Staggered_spinup

  • 5. Data: 2009-04-13 10:59:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.01.2009 10:51, Piter pisze:
    > mam pytanie, chociaż nie wiem czy to dobra grupa, moja płyta ma dual
    > boot, przy włączaniu, włącza się na chwilę, po czym wyłącza, i znów

    To się nie nazywa wcale "dual boot".

    Przy *jakim* włączaniu? Przy dostarczaniu zasilania po raz
    pierwszy? W takim przypadku nie odłączaj zasilania listwą
    czy wyciąganiem wtyczki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |