  • 1. Data: 2020-07-16 10:01:33
    Temat: osoba fizyczna i zarobek na aucie.
    Od: a...@g...com

    witam.
    jak obecnie podatkowo wyglada sprawa kiedy ktos kupi okazyjnie auto i chce je
    sprzedac drozej?
    Roznice czyli zysk wpisuje sie do ogolnej dochodowki czy jakos w trybie szczegolnym?
    tzn czy ten podatek laczy sie z innymi i moge np odliczyc jakies ulgi typu budowlana
    czy inne?
    A obowiazujaca dawniej karencja 6 miesiecy nadal obowiazuje? Tzn jak sprzedam w 7
    miesiacu od dnia rejestracji (nabycia?) to nawet jesli z umow KS wynika zysk to
    podatek nie obowiazuje?
    dzieki z gory...

  • 2. Data: 2020-07-16 11:01:20
    Temat: Re: osoba fizyczna i zarobek na aucie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-16 o 10:01, a...@g...com pisze:
    > witam.
    > jak obecnie podatkowo wyglada sprawa kiedy ktos kupi okazyjnie auto i chce je
    sprzedac drozej?

    Jeśli kupił w celu dalszej sprzedaży, to musi mieć działalność
    gospodarczą. Teoretycznie działalność musi mieć, jeśli w tym celu już
    przegląda ogłoszenia sprzedaży.

> [...]
    miesiacu od dnia rejestracji (nabycia?) to nawet jesli z umow KS wynika zysk to

    Art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
    od osób fizycznych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-07-16 12:11:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jeśli kupił w celu dalszej sprzedaży, to musi mieć działalność
    >gospodarczą. Teoretycznie działalność musi mieć, jeśli w tym celu już
    >przegląda ogłoszenia sprzedaży.

    A nie zakupu ?

    J.

  • 4. Data: 2020-07-17 14:02:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-07-16 11:01, Liwiusz wrote:
    > Jeśli kupił w celu dalszej sprzedaży, to musi mieć działalność
    > gospodarczą. Teoretycznie działalność musi mieć, jeśli w tym celu już
    > przegląda ogłoszenia sprzedaży.

    O ile przegląda już w celu zakupu a nie jedynie sprawdzenia czy jest
    potencjał na biznes. ;)

  • 5. Data: 2020-07-17 17:13:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-07-17 14:02, m4rkiz wrote:

    > O ile przegląda już w celu zakupu a nie jedynie sprawdzenia czy jest
    > potencjał na biznes. ;)

    przeoczyłem Twoje 'celu' starość nie radość