  • 1. Data: 2020-07-12 13:59:20
    Temat: O co chodzi z tymi małymi bączkami?
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Bo ja nie wiem, jest tego co raz więcej na allegro i ulicach WTF?

    Dla kogo to ma być?

    dla inwalidów ?

    rozumiem że bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

    chodzi o te 5KM aixiam,ligier itd czy coś tak w nazwie

  • 2. Data: 2020-07-12 14:40:50
    Temat: Re: O co chodzi z tymi małymi bączkami?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2020 13:59, Peter wrote:
    > rozumiem że bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

    Bo zabrali np.

    http://biztok.money.pl/moto/artykul/popularnosc-mikr
    osamochodow-w-europie-bedzie,61,0,2247229.html

    Jak by były tak tanie, jak kiepskie, to sam bym dawno kupił do wyjazdów
    na zakupy.

  • 3. Data: 2020-07-12 22:10:58
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2020-07-12 o 13:59, Peter pisze:

    > rozumiem że bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

    Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki też trzeba mieć prawo
    jazdy. Jest chyba jakaś kategoria na to, nie wnikałem. Mieliśmy w firmie
    przypadek jak babka wjechała w bok taką pchłą. Dostała parę tysięcy
    mandatu za prowadzenie bez prawa jazdy. Co było dalej nie wiem, ale to
    pewnie nie był koniec kosztów dla niej. Problem będzie wtedy, jak ktoś
    spowoduje wypadek śmiertelny.

  • 4. Data: 2020-07-12 23:44:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-12 22:10, szod wrote:

    > Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki też trzeba mieć prawo
    > jazdy. Jest chyba jakaś kategoria na to, nie wnikałem.

    W zasadzie na wszystko w Polsce z wyjątkiem taczki trzeba. Jest tylko
    wyjątek dla tych, którzy swego czasu z mocy prawa zyskali możliwość
    jeżdżenia motorowerami i teraz nadal mogą z niego korzystać, ale nie
    zanosi się na powtórkę, znaczy że młodzi też go dostaną. I chodzi o
    trójkołowce a nie czterokołowce.

    Jaki przepis jest tu odekwatny?

  • 5. Data: 2020-07-13 01:45:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Parę tysięcy czego? Euro, dolarów, złotych, peset?

  • 6. Data: 2020-07-13 10:17:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szod,

    Sunday, July 12, 2020, 10:10:58 PM, you wrote:

> [...]
    > mandatu za prowadzenie bez prawa jazdy. Co było dalej nie wiem, ale to
    > pewnie nie był koniec kosztów dla niej. Problem będzie wtedy, jak ktoś

    Wszystko zależy od rejestracji - jeśli jest zarejestrowany jako
    motorower/4 kołowiec lekki (max 350 kg, 50 ccm, 45 km/h), to dorosła
    osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Jeśli jest zarejestrowany jako
    samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywiście trzeba
    prawa jazdy B1.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2020-07-13 10:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >rozumiem że bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

    >chodzi o te 5KM aixiam,ligier itd czy coś tak w nazwie

    Gdzie ich tak duzo? W Warszawie ?

    J.

  • 8. Data: 2020-07-13 11:39:44
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Monday, July 13, 2020 at 10:17:10 AM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Jeśli jest zarejestrowany jako
    > samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywiście trzeba

    Motorower nie może mieć 4 kół (i "osoba dorosła" dotyczy tylko osób które skończyły
    18 lat przed 19 stycznia 2013).

    Na czterokołowca lekkiego potrzebne jest przynajmniej prawo jazdy AM (pełnoletność
    przed 19 stycznia 2013 uprawnia tylko do jazdy motorowerami).

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2020-07-13 12:57:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Matt,

    Monday, July 13, 2020, 11:39:44 AM, you wrote:

    > Motorower nie może mieć 4 kół

    Podkreślenie.

    > (i "osoba dorosła" dotyczy tylko osób które skończyły 18 lat przed 19 stycznia
    2013).

    Czyli młodsi muszą robić AM?

  • 10. Data: 2020-07-13 17:08:01
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Monday, July 13, 2020 at 12:57:59 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Podkreślenie.

    Tak, ale napisałeś jakby motorower i czterokołowiec lekki miały takie same wymagania
    - bardziej mi o to chodziło (czterokołowiec wymaga minimum AM).

    > Czyli młodsi muszą robić AM?

    Tak.

    --
    Regards