  • 1. Data: 2012-07-10 07:59:11
    Temat: paliwo moze byc tanie
    Od: michu <g...@o...pl>

    http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Sprzedaja-pali
    wo-za-3-zl-Bez-podatkow-i-legalnie,wid,14742284,wiad
    omosc.html?ticaid=1ec63

    widac z tego, ze gdyby zalozyc polska partie kierowcow, wygrac wybory,
    zlikwidowac narzuty podatkowe to mozna jezdzic ile dusza zapragnie :)

  • 2. Data: 2012-07-10 08:18:14
    Temat: Re: paliwo moze byc tanie
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    michu nabazgrał(a):

> [...]
    > widac z tego, ze gdyby zalozyc polska partie kierowcow, wygrac wybory,
    > zlikwidowac narzuty podatkowe to mozna jezdzic ile dusza zapragnie :)

    Ale wtedy by nie było kasy na PZPN i nowe stadiony ...

  • 3. Data: 2012-07-10 08:45:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2012 07:59, michu pisze:
> [...]
    >

    > widac z tego, ze gdyby zalozyc polska partie kierowcow, wygrac wybory,
    > zlikwidowac narzuty podatkowe to mozna jezdzic ile dusza zapragnie :)

    No. Aż się ropa skończy.

  • 4. Data: 2012-07-10 10:33:01
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-10, Chris <s...@s...net> wrote:
    > Ale wtedy by nie było kasy na PZPN i nowe stadiony ...

    Na drogi też by nie było :). Jakby każdy musiał kupić terenówkę, to
    pewnie by się ten "zysk" na podatkach szybko wyrównał :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-07-10 10:57:00
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:4ffbcf7b$1@news.home.net.pl...

    > No. Aż się ropa skończy.

    I raczej nie jeździć a stać w korku.
    Jakby paliwo było po 7 to bym tracił na tankowaniu ale zyskiwał krótszy czas
    dojazdu a czas jest droższy niż benzyna.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-07-10 11:53:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No. Aż się ropa skończy.

    W Polsce?
    W USA paliwo bylo duzo tansze, teraz jest tansze, samochodow tak jakby
    troche wiecej, przebiegi wieksze, samochody wieksze i bardziej zarloczne
    i jakos koncem ropy sie nie martwia. Trzeba koniecznie im powiedziec, ze
    zle robia.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-07-10 12:02:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jakby paliwo było po 7 to bym tracił na tankowaniu ale zyskiwał krótszy
    > czas dojazdu a czas jest droższy niż benzyna.

    Ale:
    - zaplacilbys drozej za towar, ktory trzeba dowiesc, czyli kazdy.
    - gospodarka by padla, bo drozsze koszty produkcji = brak konkurencyjnosci.
    - jezdziliby tylko ci, ktorych na to stac, a nie ci, ktorzy dla Ciebie
    pracuja.
    - wieksze podatki spowodowalyby ZMNIEJSZENIE wplywow do budzetu ze
    wzgledu na nizszy popyt, a ze Tusk biurokracje kocha, to urzedasy
    ogranicza inne wydatki (np. na drogi), no bo przeciez nie na siebie.
    - zeby zwiekszyc wplywy do budzetu Vincent znow podwyzszy podatki, w tym
    na paliwo, bo o krzywej Laffera nie slyszal.
    - Ukaniu przejrzy na oczy i zapisze sie do NP, lub zalozy wlasna partie;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2012-07-10 12:19:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2012 12:02, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Ale:
    > - zaplacilbys drozej za towar, ktory trzeba dowiesc, czyli kazdy.

    Niekoniecznie. Transport masowy można realizować nieco innymi metodami
    niż bezpośrednim napędem spalinowym.

    Poza tym znowu pojawia się kwestia "czas to pieniądz": mniejsze korki ->
    tańszy transport MIMO droższego paliwa.

    > - gospodarka by padla, bo drozsze koszty produkcji = brak konkurencyjnosci.

    Patrz wyżej.

    > - jezdziliby tylko ci, ktorych na to stac, a nie ci, ktorzy dla Ciebie
    > pracuja.

    Promocja transportu zbiorowego. I zmuszenie do korzystania z transportu
    indywidualnego tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.

    > - wieksze podatki spowodowalyby ZMNIEJSZENIE wplywow do budzetu ze

    Większy podatek promuje transport alternatywny/zbiorowy oraz paliwa
    alternatywne, które póki co (kiedy ropa naftowa jest niemalże darmo,
    biorąc pod uwagę jej zawartość energetyczną) są nieproporcjonalnie drogie.

    Kiedy ropa się skończy (a prędzej czy później MUSI się skończyć) - nie
    będzie takiego szoku.

  • 9. Data: 2012-07-10 12:22:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2012 11:53, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > troche wiecej, przebiegi wieksze, samochody wieksze i bardziej zarloczne
    > i jakos koncem ropy sie nie martwia. Trzeba koniecznie im powiedziec, ze

    My nie mamy tyle wojska, żeby podbić kolejny kraj, który będzie na nas
    robił i będzie źródłem ropy lub jakiejś alternatywy.

    Co więcej oni żerują na innych krajach zmuszając do kupowania ropy za
    dolary (popatrz na tych, co chcieli się z petrodolarów wyłamać), a dolar
    ma sterowaną inflację, czyli de facto cały świat płaci USA haracz.

  • 10. Data: 2012-07-10 13:08:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > My nie mamy tyle wojska, żeby podbić kolejny kraj, który będzie na nas
    > robił i będzie źródłem ropy lub jakiejś alternatywy.

    Jakos nie wydaje mi sie, zeby wywozili rope za darmo z "podbitego"
    kraju. Biorac pod uwage koszty misji wojskowej, to ktos im do tej ropy
    powinien doplacac.

    > Co więcej oni żerują na innych krajach zmuszając do kupowania ropy za
    > dolary (popatrz na tych, co chcieli się z petrodolarów wyłamać), a dolar
    > ma sterowaną inflację, czyli de facto cały świat płaci USA haracz.

    My tez kupujemy za dolary, powinnismy zatem korzystac na tym
    synchronicznie z USA.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa