  • 1. Data: 2010-08-23 09:00:23
    Temat: pasta / silikon do uszczelek silnika
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witka,

    Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
    będzie oryginał.
    Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
    silikon specjalny?
    Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
    jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć.

    Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę.
    Dzięki
    --
    Radarro
    R6 + V4

  • 2. Data: 2010-08-23 09:54:00
    Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
    Od: Paweł Olaszek <o...@g...com>

    Radarro pisze:
> [...]
    > będzie oryginał.
    > Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy

    Jeżeli jesteś pewien że musisz to doszczelnić, niezły jest beżowy DIRKO.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2010-08-23 20:04:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Radarro pisze:
> [...]
    > będzie oryginał.
    > Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy

    Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
    się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
    W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
    przesadzić, bo potem uszczelki pękają.

    Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
    przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
    całości z silikonu odpornego na olej.

    Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
    lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.

  • 4. Data: 2010-08-24 08:05:54
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
    > przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w

    Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
    (obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&m
    ospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
    uszczelka to numer 8.

    Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
    przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
    mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...

    Dzięki, pozdr!
    Radarro

  • 5. Data: 2010-08-25 11:29:54
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-08-23 20:04, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
    > lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.

    Jemu chodzi o podstawe filtra, ktora jest przykrecona do bloku i o to
    wlasnie polaczenie, a nie o filtr i pokrywe...

    --
    Karolek

  • 6. Data: 2010-08-25 11:32:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-08-24 08:05, Radarro pisze:

> [...]
    > przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
    > mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...

    Mozesz przesmarowac delikatnie czarnym silikonem do uszczelniania misek
    olejowych itp. (tylko nie za duzo, zeby nie powlazilo przy dociskaniu w
    kanaly olejowe).
    Czerwonego nie uzywaj bo sie srednio sprawdza.

    --
    Karolek