  • 1. Data: 2010-08-13 18:04:01
    Temat: [piatek] auto vs piorun
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    Czy wogole piorun moze uderzyc w auto, jesli to stoi na gumach?
    http://www.joemonster.org/art/14828/Piorun_vs_Audi

  • 2. Data: 2010-08-13 18:17:02
    Temat: Re: [piatek] auto vs piorun
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *go!* napisał(-a):

    > Czy wogole piorun moze uderzyc w auto, jesli to stoi na gumach?

    Żadna przeszkoda. W lecące samoloty też walą pioruny, mimo że nie tylko
    na gumach nie stoją, ale nie stoją w ogóle. Tylko, że takie uderzenie
    znoszą dużo lepiej. Zazwyczaj bez żadnych następstw.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-08-13 19:55:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-13 18:04, go! wrote:

    > Czy wogole piorun moze uderzyc w auto, jesli to stoi na gumach?
    > http://www.joemonster.org/art/14828/Piorun_vs_Audi

    "Piorun uderzył mi w Golfa"

    http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?t=4111&
    sid=d390efdc0e5baed4f8f511636a1800e4

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2010-08-13 19:56:30
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** go! pisze tak:

    > Czy wogole piorun moze uderzyc w auto, jesli to stoi na gumach?

    Przecież widać na zdjęciu, że to pan Terminator lądował :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2010-08-13 20:22:27
    Od: Viking <jonnyb@poczta_ns_onet.pl>

    Piter <b...@e...pl> wrote in

    > Przecież widać na zdjęciu, że to pan Terminator lądował :)

    teminatorek, taka mala ta kuleczka;)

    V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
    and Nocturnal Gratification
    ICQ: 50985493 GG: 10684393

  • 6. Data: 2010-08-13 21:48:38
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "go!" <g...@g...nospam.us> napisał w wiadomości
    > Czy wogole piorun moze uderzyc w auto, jesli to stoi na gumach?
    > http://www.joemonster.org/art/14828/Piorun_vs_Audi

    Oczywiscie piorun moze uderzyc w samochod ale efekty
    na pewno nie beda takie jak pokazuja te zdjecia, tu masz
    prawdziwa dokumentacje fotograficzna:
    http://www.lightningsafety.com/nlsi_pls/vehicle_stri
    ke.html

    1) Piorun uderza w najwyzszy punkt czyli antene albo dach
    a nie w maske samochodu
    2) Uszkodzenia sa minimalne.

  • 7. Data: 2010-08-13 23:28:12
    Od: "WOJO" <i...@o...pl>

    > 1) Piorun uderza w najwyzszy punkt czyli antene albo dach
    > a nie w maske samochodu
    > 2) Uszkodzenia sa minimalne.
    Na jekiej podstawie twierdzisz, że zawsze tak jest ?! :)
    Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić. Rozchodzenie iskry elektrycznej w
    dielektryku jakim niewątpliwie jest powietrze jest niesamowicie mało
    przewidywalne i powtarzalne, a co za tym idzie uszkodzenia mogą być także
    różne.
    WOJO

  • 8. Data: 2010-08-14 00:26:14
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-13 23:28, WOJO wrote:
> [...]
    > dielektryku jakim niewątpliwie jest powietrze jest niesamowicie mało
    > przewidywalne i powtarzalne, a co za tym idzie uszkodzenia mogą być

    dokładnie tak, ale widać kolega już tyle razy dostał piorunem , że stał
    się ekspertem :)

  • 9. Data: 2010-08-15 18:29:01
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.
    > dokładnie tak, ale widać kolega już tyle razy dostał piorunem , że stał
    > się ekspertem :)
    Trudno stwierdzić ale na podstawie moich codziennych kontaktów ze sprzętem
    radiowym, w który trafił piorun skłaniałbym się raczej ku powątpiewaniu w
    wyładowanie jako przyczynę takich uszkodzeń auta. Na metalowych korpusach
    sprzętu radiowego, który zdejmujemy z wież po burzach zwykle nie ma śladu lub
    jest to ślad znikomy.
    Pozdrawiam.

    Sebastian

  • 10. Data: 2010-08-15 18:54:47
    Od: "WOJO" <i...@o...pl>

> [...]
    > sprzętu radiowego, który zdejmujemy z wież po burzach zwykle nie ma śladu
    Ponieważ te wieże mają instalację odgromową, która bezpośrednio przejmuje
    impet uderzenia.
    Miałem okazję zobaczyć, jak wygląda antena wifi po bezpośrednim (!)
    uderzeniu.
    Właściwie to co z niej zostało to kawałek przewodu i stopiony fragment
    aluminiowej podstawy anteny.
    WOJO