  • 11. Data: 2009-08-09 19:52:17
    Temat: Re: plan socjalny TP - jak to jest
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "B.G" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h5n83p$3hg$1@news.wp.pl...
    > Nikt zdrowy na umyśle, nie brał socjalnego aby z niego telefonować :)

    A i owszem. Starsze, samotne osoby - żeby w razie czego móc zatelefonować
    na pogotowie.
    :-)

    Piotr

  • 12. Data: 2009-08-10 00:14:36
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:h5n9e9$m4b$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "B.G" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A i owszem. Starsze, samotne osoby - żeby w razie czego móc
> [...]

    Jak siedziałem na kasie rachunkowej, to "kasowałem" również rachunki
    telefoniczne z abo socjalnym. RZADKO było przekroczone przysługujące 15
    rozmów (czy minut, nie przyglądałem się aż tak bardzo, najważniejszy był
    kod do zeskanowania), naprawdę rzadko.

  • 13. Data: 2009-08-10 08:48:11
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    najlepsza jest moja sąsiadka - chiała mieć net coby gadać z córką z zagranicy
    ale tpsa odmówiła, bo ma socjalny - no to zamówiła net w Netii i ma i socjalny i
    net :)

  • 14. Data: 2009-08-11 06:29:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *gasper* napisał(-a):

    > najlepsza jest moja sąsiadka - chiała mieć net coby gadać z córką z
    > zagranicy ale tpsa odmówiła, bo ma socjalny - no to zamówiła net w
    > Netii i ma i socjalny i net :)

    Ja i wielu innych ma podobnie. I za nic nie pojmę logiki tpsa :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2009-08-13 16:10:50
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Jakbym ja robił takie przewałki majac firmę to by już u mnie siedział UKS
    > lub UKE (bo albo albo).
    > Albo koszt utrzymania linii jest zawyżony albo TP dokłada do abonentów z
    > Planem Socjalnym a zatem ksiegowość tego dochodu jest nierzetelna.
    > Bo skoro abonent mniej płaci za telefon to przecież i podatek VAT jest
    > mniejszy i Państwo się tym powinno zainteresować ?

    Prawo w cywilizowanych krajach nie zabrania sprzedaży poniżej kosztów.
    To nie Białoruś, gdzie za towar sprzedawany po cenach obniżonych trzeba
    płacić podatki jakby sprzedano go za pełną cenę. Jak firma odbija sobie
    stratę, to jej sprawa. US tu nie ma nic do rzeczy, ponieważ TP nie
    ukrywa dochodów od tej grupy abonentów.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 16. Data: 2009-08-13 18:41:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 18:10:50 +0200, Uncle Pete wrote:

    >Prawo w cywilizowanych krajach nie zabrania sprzedaży poniżej kosztów.

    Czesto zabrania. Dumping, konkurencja, podatki.

    W szczegolnosci dobre pilnowana jest TP, zeby dumpingiem nie
    wykonczyla konkurencji :-)

    J.

  • 17. Data: 2009-08-14 13:10:18
    Od: Fapuse <b...@g...com>

    On Aug 8, 12:13 pm, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > Po prostu produkt jest sprzedawany poniżej kosztów i tyle.
    >
    > Analogiczną sytuację masz z telefonami komórkowymi.
    > Też są sprzedawane poniżej kosztów i operator liczy na to, że odbije
    > sobie w abonamencie i/lub opłatach za usługi.

    Sytuacja jest zupelnie inna, bo afair TPSA jest zmuszona do
    sprzedawania planu socjalnego przez regulatora. Gdyby mogli to by go
    nie sprzedawali.

    Trzy lata temu jak jeszcze mieszkalem w PL nie mozna bylo laczyc planu
    socjalnego z neostrada. Uzasadnienie - poniewaz tepsa jest powszechnym
    operatorem telekomuniacyjnym to ma obowiazek dostarczenia uslugi
    wszystkim zainteresowanym, plan socjalny jest dla tych ktorzy musza
    miec lacznosc ze swiatem zewnetrznym a nie stac ich normalnie na
    telefon. Stad wysokie ceny polaczen (np starsi ludzie do ktorych
    dzwonia dzieci, ale oni sami nie musza nigdzie dzwonic). Zalozenie
    jest takie, ze jak kogos stac na to zeby sobie dzwonic po znajomych to
    stac go tez na normalny plan telefoniczny - to samo z neostrada.

    O ile pamietam to koszty utrzymania linii sa faktycznie pi razy oko
    takie jakie podaja, TPSA klocila sie z regulatorem na temat tego, co
    powinno sie wliczac w koszt utrzymania infrastruktury a co nie - moim
    zdaniem akurat tutaj regularator nie co przeginal a TPSA miala racje
    (powiedzmy, ze zajmowalem sie inwestycjami na tym rynku i wiem jaka
    jest struktura kosztow).

    Pozdrawiam
    BS

  • 18. Data: 2009-08-14 13:16:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Fapuse wrote:

    > Sytuacja jest zupelnie inna, bo afair TPSA jest zmuszona do
    > sprzedawania planu socjalnego przez regulatora. Gdyby mogli to by go
    > nie sprzedawali.

    Dwa razy nie. Tepsa nie sprzedaje planu socjalnego od kilku lat, a
    wprowadzenie go do cennika było tylko i wyłacznie z jej inicjatywy.
    Co prawda, nie mogą rozwiązać już zawartych umów, ale to już inna historia.

    M.

  • 19. Data: 2009-08-14 13:26:47
    Od: Fapuse <b...@g...com>

    On Aug 13, 5:10 pm, Uncle Pete <p...@a...waw.pl> wrote:

> [...]
    > płacić podatki jakby sprzedano go za pełną cenę. Jak firma odbija sobie
    > stratę, to jej sprawa. US tu nie ma nic do rzeczy, ponieważ TP nie

    A cywilizowane kraje jak sie nazywaja? Somalia? Mozambik? Rosja?
    Prawo zabrania monopolistycznych praktych, a dumping, czyli
    sprzedawanie ponizej kosztow, do takich wlanie nalezy. Tylko akurat w
    przypadku TP to nie praktyka monopolistyczna a regulacja prawna -
    regulator nalozyl na nich obowiazek oferowania takiego planu po takiej
    cenie. Argumentujac to tak, ze po pierwsze ich stac zeby dokladac do
    interesu a po drugie podwazajac wyliczenia kosztow utrzymania linii.

    Niech mnie poprawi jesli sie myle co do regulatora, moje informacje
    moga byc nie aktualne bo od kilku lat nie siedze w tym biznesie, ale
    tak to kiedys wygladalo.

    Pozdr
    BS

  • 20. Data: 2009-08-14 13:30:04
    Od: Fapuse <b...@g...com>

    On Aug 14, 2:16 pm, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Dwa razy nie. Tepsa nie sprzedaje planu socjalnego od kilku lat, a
    > wprowadzenie go do cennika było tylko i wyłacznie z jej inicjatywy.
    > Co prawda, nie mogą rozwiązać już zawartych umów, ale to już inna historia.

    Akurat ze nie bylo z wlasnej inicjatywy to jestem pewien, pamietam
    ciagle psioczenie na regulatora w TP. Z wlasnej inicjatywy to wyrazali
    chec zostania operatorem publicznym.

    Pozdrawiam
    BS