  • 21. Data: 2009-08-14 15:48:18
    Temat: Re: plan socjalny TP - jak to jest
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 15:16:46 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Dwa razy nie. Tepsa nie sprzedaje planu socjalnego od kilku lat, a
    >wprowadzenie go do cennika było tylko i wyłacznie z jej inicjatywy.
    >Co prawda, nie mogą rozwiązać już zawartych umów, ale to już inna historia.

    Nie moga czy nie chca ?

    W czym problem zmienic cennik i miesiac czasu na decyzje - podoba sie
    albo zegnajcie ?

    J.

  • 22. Data: 2009-08-14 18:12:42
    Od: "lkjh" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek

> [...]
    > wprowadzenie go do cennika było tylko i wyłacznie z jej inicjatywy.
    > Co prawda, nie mogą rozwiązać już zawartych umów, ale to już inna

    Oj Maćku, chyba pomyliły Ci się dwa plany:

    "Plan tp socjalny jest przeznaczony dla osób, które zamówiły plan do 1
    grudnia 2008 roku".
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/a
    bonament/stare_plany/679692/
    "Plan tp niedrogi jest dostępny wyłącznie dla osób, które zamówiły ten plan
    do dnia 1 września 2003 roku."
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/a
    bonament/stare_plany/niedrogi/

    i na tym drugim można mieć NEO + TV

  • 23. Data: 2009-08-14 18:37:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    lkjh wrote:
> [...]
    bonament/stare_plany/679692/
    > "Plan tp niedrogi jest dostępny wyłącznie dla osób, które zamówiły ten plan

    Plan socjalny, primo voto oszczędny. Przemianowany z uwagi na nakaz, o
    którym wspominał Fapuse, ale oferowany bez żadnych restrykcji -każdemu,
    kto chciał. Pod warunkiem jednak, że wypełniał warunki bycia
    konsumentem. Plan oszczędny można było również zamawiać jako plan
    biznesowy :-)

    M.

  • 24. Data: 2009-08-14 20:05:14
    Od: "lkjh" <l...@w...pl>

> [...]
    > kto chciał. Pod warunkiem jednak, że wypełniał warunki bycia konsumentem.
    > Plan oszczędny można było również zamawiać jako plan biznesowy :-)

    "Tepsa nie sprzedaje planu socjalnego od kilku lat" - od kilku miesięcy.
    W drugiej części piszę o planie NIEDROGIM, a nie o oszczędnym, który do dziś
    istnieje obok planu socjalnego .

  • 25. Data: 2009-08-15 08:25:50
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    A cywilizowane kraje jak sie nazywaja? Somalia? Mozambik? Rosja?
    Prawo zabrania monopolistycznych praktych, a dumping, czyli
    sprzedawanie ponizej kosztow, do takich wlanie nalezy. Tylko akurat w
    przypadku TP to nie praktyka monopolistyczna a regulacja prawna -
    regulator nalozyl na nich obowiazek oferowania takiego planu po takiej
    cenie. Argumentujac to tak, ze po pierwsze ich stac zeby dokladac do
    interesu a po drugie podwazajac wyliczenia kosztow utrzymania linii.

    Niech mnie poprawi jesli sie myle co do regulatora, moje informacje
    moga byc nie aktualne bo od kilku lat nie siedze w tym biznesie, ale
    tak to kiedys wygladalo.

    ---------

    To jak taka prężna i wielka firma jak TP - pełna prawników, ptrafiła się
    wykłócić o to by utrzymanie linii kosztowało 36,60 PLN a plan socjalny 28
    PLN odpuściła >
    I taka biednia bo ją zmuszono a ona teraz dokłada do interesu (w Polsce nikt
    do interesu nie dokłada - wielcy bo mają wpływ na władze a malutcy po prostu
    bankrutują w takim przypadku).
    "Skoro istniejemy i mimo wszystko trwamy" orz transferujemy (tu cytuję za
    tymi co się na tym znają) forsę do Francji to.... to po pierwsze krasnoludni
    są potrzebne a po drugie TP wciąż musi być bardzo dochodowa (jako cała
    grupa).
    Dlatego dziwi mnie że 28 PLN może i linia nie zardzewieć i prąd zasilania
    zespołów centrali (w przeliczeniu na jednego abonenta w portem POTS) się
    zwraca.
    A goła linia kosztuje 36,60 PLN.
    Tak po ludzku nie rozumiem bo wiem że TP nie dokłada.
    Na rozmowach wychodzących czy przychodzących od emerytów też raczej nie
    zarabia tak aby pokryć choć różnicę między 36,60 a 28 PLN (ciągle liczmy
    "przecietnego abonenta" tego planu).
    Ergo: koszt "gołej linii" jest z kosmosu, na zasadzie "po co płacić taniej
    skoro można drożej" (abonenci płacą).
    To tak jak mi pięnie wystarcza abonament standardowy a co i rusz próbują mi
    wcisnać jakiś drogi (a ja tylko odbieram połączenia na stacjonarnym).
    Więc tłumaczę, że TYLKO taki abonament mogę kupić, gdy opłata abonamentowa
    będzie mniejsza niż 42,70 PLN.
    "Nie mamy dla pana takiego planu".
    No to do widzenia.
    Ja widziałem jak znajomemu do piekarni (tonącej w długach) wcisnieto ISDN.
    nagle przychodzę a tam wśród worków z mąką wisi NT1.
    "A bo przyszli i powiedzieli że to lepsze".
    A ile wzrosly opłaty.....
    Tak więc skoro coś działa tak samo a jest tańsze to dla tepsy solą w oku.
    Wciskać drogie produkty TYM klientom, krórym są niepotrzebne WIĘC SAMI NIE
    ZAMÓWIĄ (bo nie szukają zmian).
    Podobnie mogło być z tym 36,60.
    Ja tam polskim władzom nie wierzę. To, ze jest na to zgoda uznaję za porażkę
    abonenta i wpływy molocha, któremu jeden czy dwóch uczciwych urzędników nie
    podoła.
    A to, że nie można skontrolować rzetelnie działania TEJ WŁAŚNIE firmy, nawet
    gdy jest to w majestacie prawa, uwazam ża przgraną i słabość tego prawa.
    Owszem, można sprzedawać poniżej kosztów swoje produkty ale coś mi mówi
    (laikowi ale mieszkańcowi tego kraju od 35 lat) że tutaj to z wolnością
    gospodaczą ma to mało wspólnego.
    Prawa nawet skazani mają, ale żle jest gdy za ich pośrednictwem wychodzą na
    przepustki i mordują nową ofiarę.
    vari

  • 26. Data: 2009-08-15 10:38:21
    Od: "lkjh" <l...@w...pl>

    Użytkownik "vari"

    > To jak taka prężna i wielka firma jak TP - pełna prawników, ptrafiła się
    > wykłócić o to by utrzymanie linii kosztowało 36,60 PLN a plan socjalny 28
    > PLN odpuściła >

    &tp wystawiła rachunek za tą i inne różnice dla UKE, ale UKE odrzuciła i się
    teraz sądzą.

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=4483&layout=3&page=text