  • 1. Data: 2009-07-31 11:12:33
    Temat: podlewarka
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Zrobiłem urządzenie do podlewania roślin doniczkowych. Składa się z
    2-litrowej butelki po napojach, postawionej w miarę możliwości wyżej od
    doniczki. Do butelki z wodą wkłada się "kabel fryzjerski", o długości trzy
    razy takiej jak wysokość butelki. Kabel wkładamy w całości, zatykamy na
    przykład przez zagniecenie i wyciągamy w kierunku doniczki. Sprawdzamy po
    odetkaniu czy woda leci i zatykamy otwór drewnianą wykałaczką owinęta watą.
    Wykałaczkę wtykamy w ziemię w doniczce. Podlewarka wystarcza na około 2
    tygodnie czasu.

  • 2. Data: 2009-07-31 15:34:44
    Temat: Re: podlewarka
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Wykałaczkę wtykamy w ziemię w doniczce. Podlewarka wystarcza na około 2

    Co to jest kabel fryzjerski?

  • 3. Data: 2009-08-02 13:10:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 31 Jul 2009 13:12:33 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zrobi?em urz?dzenie do podlewania ro?lin doniczkowych. Sk?ada si? z
    >2-litrowej butelki po napojach, postawionej w miar? mo?liwo?ci wy?ej od
    >doniczki. Do butelki z wod? wk?ada si? "kabel fryzjerski", o d?ugo?ci trzy
    >razy takiej jak wysoko?? butelki. Kabel wk?adamy w ca?o?ci,

    W co wkladamy?

    > zatykamy na
    >przyk?ad przez zagniecenie i wyci?gamy w kierunku doniczki. Sprawdzamy po
    >odetkaniu czy woda leci i zatykamy otwór drewnian? wyka?aczk? owin?ta wat?.
    >Wyka?aczk? wtykamy w ziemi? w doniczce. Podlewarka wystarcza na oko?o 2
    >tygodnie czasu.

    Pomysl jest rewelacyjny. W polowie lat 50 dostalem na imieniny ksiazke
    "Poradnik majsterklepka" gdzie taki pomysl byl opisany ze
    szczegolowymi instrukcjami do wykonania

    A.L.

  • 4. Data: 2009-08-03 08:07:47
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Co to jest kabel fryzjerski?

    Mi sie wydaje, że to będzie takie coś do podłączania słuchawki fryzjerskiej.
    ;-)
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 5. Data: 2009-08-03 13:30:41
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Zrobiłem urządzenie do podlewania roślin doniczkowych.

    Jestes dzielny. Fajny pomysl z ta wata. Dlugo myslalem,
    jak zrobic kropelkowy podlewacz, i wata (jakis inny,
    podobny material) bedzie ok.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-08-03 23:54:06
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > Jestes dzielny. Fajny pomysl z ta wata. Dlugo myslalem,
    > jak zrobic kropelkowy podlewacz, i wata (jakis inny,
    > podobny material) bedzie ok.

    to kapilarny raczej. a widizałes poidła dla chomików, papug, patyczaków?
    http://smutec.pl/webcam/prev.jpg

    nie widac niuansow ale akurat to co najwazniejsze, nie wiem jak takie cos
    nazwac, grawitacyjno-pęcherzykowy, antykesonowy...?

  • 7. Data: 2009-08-04 07:43:44
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > nie widac niuansow ale akurat to co najwazniejsze, nie wiem jak takie cos
    > nazwac, grawitacyjno-pęcherzykowy, antykesonowy...?

    Ale do roslinek w gruncie sie nie nada...

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-08-04 21:38:28
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Ale do roslinek w gruncie sie nie nada...

    W gruncie dotychczas stosowano zraszanie, mało efektywne, albo podlewanie
    rozciągniętym przewodem z otworkami. Ale najlepsza metoda to wydaje się, że
    taka odwrotna drenacja, jak się wtłoczy wodę do rurek drenarskich, obecnie
    plastikowych, to woda się rozejdzie po gruncie. Z czasem pewnie grunt będzie
    specjalnie przygotowywany, z odpowiednimi warstwami nieprzepuszczalnymi.
    Taka podlewarka mogłaby obsłużyć w gruncie pewnie tylko jedną wybraną
    roślinę.

    W podlewarce trzeba wyregulować ilość waty, aby co chwilę spadała kropla.
    Jak będzie za dużo waty to podlewanie będzie za słabe.

    Dawno temu kablem fryzjerskim nazywano przewód gumowy używany w "psikawce"
    fryzjerskiej do spryskiwania włosów.

  • 9. Data: 2009-08-06 21:14:06
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Jak będzie za dużo waty to podlewanie będzie za słabe.
    >
    > Dawno temu kablem fryzjerskim nazywano przewód gumowy używany w "psikawce"

    Chciało Ci się to robić?
    http://www.doz.pl/apteka/p14203-Przyrzad_do_wlewow_d
    ozylnych_23G_-_06_mm_srednica_1_szt

  • 10. Data: 2009-08-09 07:26:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Aug 2009 23:14:06 +0200, kogutek wrote:
    >Chciało Ci się to robić?
    >http://www.doz.pl/apteka/p14203-Przyrzad_do_wlewow_
    dozylnych_23G_-_06_mm_srednica_1_szt

    Z tym ze to to tak chyba litr na dobe i raczej nie mniej ..

    J.